Het begon allemaal dat ik (Kevin) bij Mark was en we het hadden over zijn tomos. De tomos kon niet meer worden geschouwd en keuren dat is allemaal te veel werk en daar hadden we natuurlijk geen zin in. Dus we hadden het idee hem flink op te voeren. Uiteindelijk kwamen we tot het idee een scooterblok onder de desbetreffende tomos te bouwen. Na wat denkwerk en tekenwerk zijn we begonnen. Er komt een 'subframe' in de plaats van de achterbrug. Het scooterblok hangt hierin vast, waardoor de tomos wordt verlengt en verstevigd. Op deze manier is hij ook wat stabieler.
Er komt nog een andere voorvork in en hij moet nog gespoten worden. Afstellen is gebeurd.
Kevin: Het eindresultaat is zeer boven mijn verwachtingen uitgekomen. Het ziet er echt masterlijk en gruwelijk uit. Hij rijd echt ontzettend hard, en het geeft een ontzettende adrenalinestoot kan ik je vertellen. Je zit heel apart en het rijd erg snel. Het is een erg aparte ervaring.
(Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte van de vorderingen.)
Tomos A35 B. Bouwjaar 1996. Blok: Minarelli horizontaal (watergekoeld).
SETUP:
Cilinder: Polini EVO 70cc Ongetuned
Uitlaat: DPR C30
Krukas: Power 1 pen 12
Carburateur: 28mm vlakschuif + wig
Luchtfilter: Stage 6
Vario: Malossi Multivar
Koppeling: Malossi MHR Deltaclutch
Membraan: Stage 6 V-Force 3
Carters: HJ Tuned
Vertanding: Malossi 13/44
Poulies: Malossi Over Range
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Halfpoulie: Malossi Over Range
V-snaar: Malossi Overrange
Spruitstuk: Malossi 22/28 mm
Ontsteking: MVT Rotor
Lagers: C4 + Kunststofkooi
Sproeier: 140
Variorollen: 3,2 g
Drukveer: EVO
Trekveren: witte malossi
Snelheid: 130/140
Hier enkele foto's:
VOOR EEN VERGROTING KLIK OP DE FOTO ZELF!!!










Check: http://www.minarellitomos.web-log.nl