zijn setup was toen ik hem kocht:
afgedraaide snorkop
orginele A5 50cc opgeboord naar 55-60cc, en beetje getuned door de brommerboer.
12 mm carb.
schuin spruitstuk, uitgeboord.
twv 26-22
std brommer uitlaat.
hij ging toen rond de 60 dacht ik. ik vind dat maar niks, hier in de buurt teveel rollerbanken en aangezien ik ook al rijbewijs heb en vaak een auto beschikbaar is hij alleen bedoeld om te touren zonder gezeik.
daarom heb ik als eerste de uitlaat onder handen genomen. de demper eruit gehaald en een soort zelf verzonnen prop achterin gelast. leuk geluid en hij ken klappen en vlammen geven

daarna heb ik de twv naar 26-31 gebracht. nu trekt hij als een jekko maar maakt veel teveel toeren uiteraard, top: 40 km/h (digitaal).
er zit nu een 9 mm carb op. weinig invloed op de prestaties, top is gelijk, optrekken beetje minder. haast niet te merken. benzine verbruik is wel afgenomen, dat was ook de bedoeling.
Het uiterlijk is ook heel anders tov een std tomos. de buddy is verlast, verlaagd en naar achter geschoven. er zit een groot, breed stuur op. een rvs tankdop uit de jaren '70 met leren pakking

ik ben op zoek naar kunststof kappen, de stalen passen niet.
en ik ben een beetje met de lak bezig, er zat weinig tot geen blanke lak op en heel veel beschadigingen. ik heb de meeste delen nu bijgewerkt en de eerste 2 lagen lak zitten erop, afgezien van de voorvork. de spatborden zijn getectyleerd aan de binnenkant.
Van de week het 2-speed blok eronder gegooid met de nieuwe uitgeboorde (38,7mm) cilinder. blokje schakeld gelukkig goed, nu kwestie van btje inrijden, en nog verder afstellen.
setup nu:
afgedraaide snorkop
orginele A5 50cc opgeboord naar 38.7mm,
9 mm carb.
schuin spruitstuk.
twv 26-31
std brommer uitlaat.
hieronder staan de foto's.