waarom hoef je bij een bromkop geen koppakking te monteren, is toch onzin of niet?Geachte RiWa,
Ik (wij) hebben 2 SnorTomosjes Op de eene zit een afgevlakte kop en op de andere zit een Bromkop. Dus .... ik kan je mijn ervaring melden.
In beide gevallen hangt er een imitatie Bromuitlaat onder.
Die met de afgevlakte kop loopt 1Km sneller daardoor. En ... er moet een koppakking gebruikt worden anders kom de zuiger tegen de afgevlakte kop aan.
Die met de Bromkop liep 3 Km harder. En ... die kan je zonder koppakking monteren.
Maar: Dat is mijn ervaring, je moet alles precies op elkaar afstellen, je ontsteking, je carb, je sproeier, je luchtfilter, je uitlaat, je bougie, etc, etc.
Dat geeft helaas ook weer een nadeel of voordeel, het is maar hoe je het ziet. Het maakte in mijn geval niet uit in max. snelheid of ik met een 9 of 12 mm carb. reed.
Alleen met de 12mm carb is hij wel sterker over het hele gebied.
Volgens mij moet het wel want ik zie rook bij mijn blok vandaan komen als het wind stil is maar ik heb er totaal geen last vanwaarom hoef je bij een bromkop geen koppakking te monteren, is toch onzin of niet?Geachte RiWa,
Ik (wij) hebben 2 SnorTomosjes Op de eene zit een afgevlakte kop en op de andere zit een Bromkop. Dus .... ik kan je mijn ervaring melden.
In beide gevallen hangt er een imitatie Bromuitlaat onder.
Die met de afgevlakte kop loopt 1Km sneller daardoor. En ... er moet een koppakking gebruikt worden anders kom de zuiger tegen de afgevlakte kop aan.
Die met de Bromkop liep 3 Km harder. En ... die kan je zonder koppakking monteren.
Maar: Dat is mijn ervaring, je moet alles precies op elkaar afstellen, je ontsteking, je carb, je sproeier, je luchtfilter, je uitlaat, je bougie, etc, etc.
Dat geeft helaas ook weer een nadeel of voordeel, het is maar hoe je het ziet. Het maakte in mijn geval niet uit in max. snelheid of ik met een 9 of 12 mm carb. reed.
Alleen met de 12mm carb is hij wel sterker over het hele gebied.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten