't ding zat gewoon in onderdelen, de vorige eigenaar had het frame al grotendeels kaal gemaakt. Zo zag het er toen uit:

Gekocht inclusief oud type A3 blok, eicilinder dus, en een airsal 65, 12mm spruitstuk en een 15mm dellorto. Dat A3 blok had er al een Puch drijfstang in zitten, zodat de airsal erop past. Dus dat gedeelte had in het begin weinig aandacht nodig

Dus ben ik maar begonnen met alles ECHT kaal te maken, op het frame zaten er in de hoekjes en bij 't balhofd nog overal verf. Dat was me het klusje wel zeg.. er is zo een hele pot verfafbijt doorheen gegaan.
Daarna begon het modificeren, ik wilde 't ding een beetje 'retro' maken. Dus verlagen dat zadel, verstevigingsstang ertussen gelast en de steuntjes voor de zijkappen en kettingbeschermer weggeslepen. De huis-tuin en keukenlasjes zijn ook meteen netjes weggeplamuurd. Natuurlijk vertel je dat niet als je over je laswerk op loopt te scheppen

Ook een voorbereiding gemaakt voor een fatsoenlijk contactslot, want omdat ik geen cockpit ga gebruiken moest dit ergens anders geplaatst worden. Links boven het blok dus, dichtbij de kleine kabelboom die ik op de originele plaats van de carburateur ga wegmoffelen.
Anyway, toen kon het spul in de primer!

Als kleur heb ik zijdeglans zwart gekozen. Voor het frame en de velgen, de achterbrug werd hoogglans zwart. Niet meteen de keuze die iedereen zou maken, maar dat maakt 't juist weer apart!
Dus ik heb hem met echte rallyverf gespoten

Afgewerkt met een laagje blanke vernis, zag het er naar mijn zin best strak uit voor een boerenschuurspuiterij

Toen ben ik het spul voorzichtig in elkaar gaan zetten, je maakt wel ver**** snel krasjes met gereedschap..

Nu begonnen de problemen pas. De tank lekte, tijdens het lassen waren er dus een paar kleine gaatjes in gekomen. En die gaatjes zaten dus onder de verstevigingsstang

Pa had een oplossing in de vorm van hars. Dus ik heb in de zijkant van de verstevigingsstang een gaatje geboord, en daar hars in laten lopen. Het zaakje weer netjes afgeplamuurd, en opnieuw gespoten;

Probleem 2 was het blok. Schakelde beroerd, en er liep iets aan in z'n 2. Na op verschillende fora om advies gevraagd te hebben, en zelf het blok 6 keer uit elkaar te hebben gesloopt, besloot ik een ander blok te kopen.
Mijn oog viel op een nieuw type blok, tweedehands natuurlijk. 't Ding kwam vanonder een studentenbrommertje vandaan vermoed ik, want hij was groen met gele stippen gespoten :S
Mja, DAT was gelukkig beroerd spuitwerk, dus met een flesje thinner, schuurpapier en veel geduld heb ik dit blokje weer knap gekregen. Het oude blok heeft zijn ontstekingskapje moeten afstaan, dit vond ik namelijk mooier en het scheelde mij weer werk om verf te verwijderen

Daarna het blok opengemaakt om te controleren of het netjes in elkaar stak.. het zag er verdorie als nieuw uit!

Nu zou je denken, waarom verkoopt iemand een blok die (zo te zien) vrij nieuw is? Wel, de CDI ontsteking was ramgaar. Gelukkig had ik het donor-eicilinderblok nog liggen, dat braaf zijn contactpuntenontsteking heeft moeten afstaan.
Ook gelijk die trommelremmen maar aangepakt, die dingen bleven maar hangen en beroerd remmen. Blokjes opgeschuurd, en wat lagervet op die rempen (dat ding die je blokken uit elkaar duwt), en weer een onderdeel dat naar behoren werkte

Ondertussen had ik ook andere handvaten, afsluitbare tankdop en een oldskool geel vinnetje gekocht. Dat laatste leverde wel leuke taferelen op bij de bromboer, zij dachten dat ik stickers bedoelde omdat niemand zoiets meer koopt

Nu rijdt het ding fijn rond, loopt erg mooi tot nu toe. De top ligt zo rond de 80 schat ik, een lekker vaartje dus

Hij zal denk ik voornamelijk als toerbrommertje gebruikt worden, op de laatste foto zien jullie namelijk mijn 'daily driver' op de achtergrond