Qua trekkracht enzo?

Rijd ik nou ongewoon snel of watik rijd er 48 mee, en trekkracht is goed (maar komt natuurlijk ook door bromkop en carb)
ey ik heb een dmp 50 cc
is wat mij betreft een goede cilinder voor die prijs.
ik rijd nu met:
dmp 50cc + bromkop
14/12 carburateur, spruitstuk ontgrenst
en twv 26/28
ik rijd er 48 mee, en trekkracht is goed (maar komt natuurlijk ook door bromkop en carb)
maar ik denk dat het een goede cilinder is voor die prijs!!!
hoe hard rij je dan, mijn onsteking staat niet op bromstand, maar mijn atw is 28, dus dat scheelt heel veel, als ik 26 of zelfs 24 erop leg, dan rijdt ie ook een stuk harder. alleen ik wil me trekkracht behouden.!!Rijd ik nou ongewoon snel of watik rijd er 48 mee, en trekkracht is goed (maar komt natuurlijk ook door bromkop en carb)
setup:
standaard cilinder + bromkop, onsteking brom stand
standaard carb, sproeier 56
techno estoril
twv 26-24
Ik rijd nu 55hoe hard rij je dan, mijn onsteking staat niet op bromstand, maar mijn atw is 28, dus dat scheelt heel veel, als ik 26 of zelfs 24 erop leg, dan rijdt ie ook een stuk harder. alleen ik wil me trekkracht behouden.!!Rijd ik nou ongewoon snel of watik rijd er 48 mee, en trekkracht is goed (maar komt natuurlijk ook door bromkop en carb)
setup:
standaard cilinder + bromkop, onsteking brom stand
standaard carb, sproeier 56
techno estoril
twv 26-24
Ik geloof je graag dat het je gelukt is maar deze rubenzz heeft niet eens een standaard snel imitatie uitlaat en gaat 50!!Beste Wald
Het is mogelijk om met een "standaard" Snor die snelheid te halen. En dan spreek ik over eigen ervaring. In het verleden (1 jr terug) reed ik met mijn SnorTomos, met als enige "opvoer" item de imitatie Snor uitlaat een snelheid van 45Km (zuiver geklokt). En bij positieve wind haalde ik gewoon 47. (Scheurde hij natuurlijk niet even naar toe. maar hij reed het wel)
Dat alles gewoon met ATW 33. (Hij jankte wel in z`n toeren, maar dat is een kwestie van fijntuning)
Als je die snelheid van 45 omzet naar een ATW van 24 kom je simpel weg aan de snelheid van 54. Het is een kwestie van 200% precies werken en er alles bij betrekken om het optimaal te laten lopen.
En even voor de goede orde: Ik "pruts" nog regelmatig aan m`n SnorTomos. Heb er nu een 12/14 carb. op zitten om aan meer koppel te komen en haal af en toe de snelheid van 58 - 60 Km. Daarbij maak ik ook gebruik van ATW 26. Dus als ik ATW 22 zou toepassen kom ik ruim boven de 60 (64). Maar dat hoeft niet want, ...... heb je wel eens een NOODSTOP gemaakt met die snelheid op een stille weg ? Wel, dan weet je gelijk dat je het in het verkeer nooooooooooooit zal redden.
Ik heb die testen wel gedaan. En ter vergelijking met m`n BMW motorfiets (met abs) ook. Op de BMW had ik 23M nodig en op die Tomos .... dat wil je niet weten. [Met de BMW bij 150Km/pu vol aan in de remmen, remweg 100 M] Dus.... ik heb het ervaren en ik durf op mijn leeftijd ook.
tot genoegen geinformeerd,
jouw hele poep verhaal antwoord nog steeds niet zijn vraag!Geachte Forum lezers deser site
Ik ben het eens met het hier bovenstaande, waar is/blijft de mening van de DMP cilinder.
Maar nog 1x terug komend waar ik op inhaakte, de "standaard" Snor.
Voor de goede orde: Ik vertel/meld wat mijn ervaringen zijn. Die zijn geheel correct en waarheids getrouw. Wat ik meld is altijd dubbel gecontroleerd, want ik heb de leetijd dat ik mij tegenover niemand meer hoeft te bewijzen. Die SnorTomos is voor mij puur hobby. Maar dat heb ik al meerdere keren laten merken, als ook dat ik andere uitgangs punten heb waarom ik aan die Tomosjes van ons sleutel.
En verder valt nog even te melden (als jullie dat nog niet mochten weten) Mijn "standaard" SnorTomos was een jaar geleden ontdaan van zijn directe begrenzingen en was op een paar dingen geoptimaliseerd (zonder dat je dat aan de buitenkant kon/kan zien) en daar liep hij echt (optimaal) 45 mee.
EN ... nogmaals (ik schreef/schrijf alles op wat ik er aan veranderd) op die manier had ik 10 kantjes a4 geschreven en 3mnd verder voordat hij zo liep. Dus fijntunen doe je niet in een halve dag.
Tot zover mijn reactie op deze site.
dit geloof ik allemaal best, en is ook vrij professioneel gedaan denk ik.Geachte Forum lezers deser site
Ik ben het eens met het hier bovenstaande, waar is/blijft de mening van de DMP cilinder.
Maar nog 1x terug komend waar ik op inhaakte, de "standaard" Snor.
Voor de goede orde: Ik vertel/meld wat mijn ervaringen zijn. Die zijn geheel correct en waarheids getrouw. Wat ik meld is altijd dubbel gecontroleerd, want ik heb de leetijd dat ik mij tegenover niemand meer hoeft te bewijzen. Die SnorTomos is voor mij puur hobby. Maar dat heb ik al meerdere keren laten merken, als ook dat ik andere uitgangs punten heb waarom ik aan die Tomosjes van ons sleutel.
En verder valt nog even te melden (als jullie dat nog niet mochten weten) Mijn "standaard" SnorTomos was een jaar geleden ontdaan van zijn directe begrenzingen en was op een paar dingen geoptimaliseerd (zonder dat je dat aan de buitenkant kon/kan zien) en daar liep hij echt (optimaal) 45 mee.
EN ... nogmaals (ik schreef/schrijf alles op wat ik er aan veranderd) op die manier had ik 10 kantjes a4 geschreven en 3mnd verder voordat hij zo liep. Dus fijntunen doe je niet in een halve dag.
Tot zover mijn reactie op deze site.
Hoezo geloof je het niet... als die gast 45 rijd zonder een nieuwe cilinder te kopen, en ik heb 50 cc eronder hangen en rijd maar 5 km harder... Waarom zou je er dan niets van gelovendit geloof ik allemaal best, en is ook vrij professioneel gedaan denk ik.
maar dus niet wat rubenzz doet, en DAT geloof ik dus niet!!!
ps. mijn mening over de dmp heb je al!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten