Ik heb sinds kort een Tomos A35B. Met kenteken en hij liep nog. Er moest nog wel wat aan gedaan worden. Mijn doel was al snel om de tomos origineel te houden!

Nadat ik en een vriend hem een middag gepoetst hadden, met commandant, om het ergste vuil weg te poetsen, zag hij er zo uit.

De originele uitlaat, even poetsen, en glimmen dat ding(H)!
Ik zag al snel dat de veren, het zadel, de benzinekraan, de standaard en het achterlicht vervangen moesten worden, of gerepareerd moesten worden. Ik ging dus op zoek naar die onderdelen, en vond die bij brommershop.nl. Had ze net besteld toen ik er achter kwam dat het zadel origineel is, en niet makkelijk meer te verkrijgen zijn, net als de andere onderdelen. Ik had dus niet originele onderdelen besteld terwijl ik originele onderdelen wil hebben.

Het kapotte originele zadel.

Het nieuwe niet originele benzine kraantje
Ik haalde mijn originele benzinekraan eraf,,, bleek dat er geen rubbertje tussen zat,,, dus heb het rubbertje en de nieuwe ring gepakt van de nieuwe benzinekraan en de nieuwe benzinekraan verkocht,,,
(Voor de kenners: er staat Ajb of Abj achter op de originele bezinekraan,,, wat kan dit betekenen?)

De originele, ook kapotte veren...

nieuwe niet originele veren,,, meteen door verkocht dus!
Op een middagje achterspatbord, stuur, koplamp, achterzitje, zijkappen, voorwiel, uitlaat, gas;rem-kabels en veren eraf gehaald, en heb het allemaal goed gepoetst. alles ligt nou ongeveer klaar om over gespoten te worden,,, dezelfde kleur,, metallic rood

(Dit is toch de trots(H)!)
Gister middag het achterwiel verwijdert:

Vandaag weer even bezig geweest,,,(ik zit niet stil!) Heb met een ratel toch nog die ene moer los weten te krijgen en de motor eraf weten te halen:

Ondertussen is alles gespoten! Ik heb foto´s gemaakt, hoewel de metallic er niet echt mooi is opgekomen, je ziet toch dat het mooi is geworden!
Alles mooi goed gespoten!
Zo ziet het er nu uit, en dit is het einde van het project:

Zoals je ziet zitten er nog geen stickers op,, deze blijken ergens te maken te zijn,, indien iemand een handig adresje heeft,, meld dat dan even,,

verder moet er nog 1 zijkant rubbertje worden gespoten, hier en daar wat nieuwe glanzende bouten en moeren erin, en dan is hij klaar:)!
In totaal vervangen: veren, achterlicht, standaard, zuiger, pakkingen, zadel, achtertandwiel en alle kabels!
Helemaal uit elkaar geweest dus, en rijd perfect! Alles perfect afgewerkt!
Meer foto's kan natuurlijk altijd,,! Pb me daarover!
Sinds een tijdje is deze tomos te koop! meer foto's/ informatie op aanvraag verkrijgbaar!
hierbij dus mijn project!
Groeten!