Kleinere sproeier dan denk ik?
MAAR.... Tada. Ik heb het probleem zo goed als bijna opgelost! Het is er iedergeval niet meer en mijn brommer rijd verder helemaal prima. Maar ik heb nu de sproeier weer zo groot mogelijk gedaan zonder 4-takten op top, dan doet hij het bij halfgas ook prima. maar de bougie is nu weer lichtbruin en grijs aan de ene en de andere kant... na tijdje top rijden en sleutel er uit.
Hoe heb ik het opgelost? Andere gasnaald. Ik weet niet of je een carb met gasnaald heb maar ik had een gasnaald die in het midden naar onder opeens steeds dunner werdt. vandaar als hij op top rijd dat hij opeens heel veel benzine krijgt omdat dan het dunste gedeelte te zien is van de gasnaald waar het mengsel doorheen gaat.
Ik heb nu een gasnaald die op alle lokaties even dik is... das betere shit

Zal wel daarnaan gelegen hebben. ik heb het probleem totaaal niet meer.
Kijk ook mijn verslag:'
Het probleem met stotteren (Bijna uitvallen) op halfgas tot ¾ is eindelijk opgelost! Het heeft te maken met het onderste gedeelte van de naald, die van dik naar dun gaat. Dit betekend als het gas ¾ tot Vol staat dat de afstelling opeens heel rijk staat omdat er veel meer benzine opeens doorheen kan. Dit kan je oplossen door een gasnaald te nemen die over de gehele lengte bijna even dik is. En die aan het topje (onderkant) ook goed dik blijft. Met een rondige afgewerkte punt.
Misschien dat mijn verhaal totaal niet klopt maar het heeft wel mijn probleem opgelost. Nu nog een beetje afstellen en klaar! Ik heb nog wel een probleem: Bij stationair staat die lekker te draaien. Maar na 30 sec is het opeens een dip of hij teveel benzine krijgt. en gaat hij weer langzaam opkomen, en krijgt hij weer een dip. En als ik dan gas heeft is het weg en kan ik lekker doorrijden. Maar na een tijdje stationair doet hij het weer.