[Het laden kan even duren, waardoor het even duurt voordat de plaatjes op goeie maat zijn geschaald]
Voorkant:

Voorkant:

Zijkant:

Andere zijkant:

Voorwiel, tis me gelukt om de remklauw 'aan' de remschijf te bevestigen

Achterkant (geen kenteken, hoeft niet voor een snor):

Miniscuul uitlaatgaatje

km tellertje:

-- November 2008
schnorrie in de sneeuw

-- UPDATE!!
-- 18 Maart 2009

Na een wegglijdende voet van de kickstart eind vorig jaar, brak er een stuk van mn linkercarterkap af. Had toen nog geen geld en zin om hem te vervangen, maar nu heb ik een nieuwe (alu) carterkap gekocht en er op gezet.Ook heb ik een standaard-snel uitlaat gekocht.
De stukkende carterkap:

De nieuwe kap (er op gezet):

En dit is dan mijn uitlaatje!

En van de binnekant heb ik ca 20cm afgezaagd. Dat is ongeveer de helft.
Hier een foto van de hele:

Ook heb ik mijn cilinderkop geschuurd, maar omdat ik nog geen pakking heb kan ik em nog niet aan de gang krijgen

-- MINI UPDATE!!
-- 20 Maart 2009 - a
Ik heb de cilinderkop nog wat extra bijgeschuurd (ongev 2 mm meer er af). Ik heb hier de foto's van het begin (behalve hoe die er voor het schuren uit zag) tot het eind

Snorkop na de eerste schuurbeurt:

Het bewijs dat het een snorkop is:

8 millimeter diep zonder bougie. Met bougie er in was het 5 mm.

Snorkop na de tweede beurt:

De bougie er in, is nu íets minder dan 3 mm diep incl bougie. Vind het zo wel diep genoeg.. (durf niet verder

En dan nu de afsluiter.. Tomosforum op mn psp:

-- MINI UPDATE!!
-- 20 Maart 2009 - b
Heb mn pakking vanavond opgehaald en mn 51 sproeier (bij elkaar 12.-) Nouja, alles erop gezet. toen gekickt en BROEMMMM wat een leuk geluid van de cilinder!
Ik kon hem starten, dus dat was mooi! Ik kon ook rijden, en dat ging erg sneel naar zn top!

Ik heb ook effies de demper van mn uitlaat gehaald, en nu klinkt het zo:
Link
Doe je geluid iets harder dan normaal, en je bass van je subwoofer op zn diepst!!

Morgen een filmpje overdag! (moet wel werken, zie wel hoeveel tijd ik heb.)
Nog te doen:Trouwens, voor de mensen die geen zin hebben om een vliegwieltrekker en een zuigerstop te fixen, of die net als mij er lastig aan komen, dan is hier een tip om je tomos op bromstand te zetten zonder de gereedschappen, maar let op! Je kan het vernielen!! dus daarom stel ik me niet aansprakelijk als je het sloopt:
Je haalt je carterkap er vanaf enzo. En dan zie je je vliegwiel, dan haal je de moer van de bout in het vliegwiel eraf. Hoe? Een sterke vriend houd 't vliegwiel tegen, en jij zet de dopsleutel op de moer, dan tikken met de hamer.
dan moet het vliegwiel dr nog af..
Pak een bout (m4 fzo, weet niet zeker, kijk zelf maar welke goed gaat) dan vraag je je sterke vriend om een pijp achter het vliegwiel te steken en dan via de cilinder druk er op uit te oefenen zodat het vliegwiel naar buiten word gedrukt. dan sla jij één flinke mep met de bout in het midden van je vliegwiel (bij de as).
As t goed is gaatie dan los!
Nogmaals: Je kan je tomos slopen!!!
//Fritszol.
Standaard-snel uitlaat kopen! DONE!!
ATW 26 erop zetten. (gaat mn moeder eventjes uit NL halen)
Sproeier vervangen. (Besteld)
Pakking voor tussen de cilinder en de kop kopen (besteld)
HD-Kop kopen (misschien..)
Grotere Carburateur kopen. (misschien..)
Geld sparen voor rijbewijs

Greets
[vraagje:
Toen ik hem no helemaal standaard had zat er een brommer uitlaat op en een 31tands tandwiel op. Hoort ie dan niet harder te gaan dan 25? Zoja, waar kan mijnes dan extra op begrenst zijn?]