In goed Nederlands: Bij een nieuwe as zit de bovenkant van het "kurkje" op 12-12,5 mm van de puntige tip, bij een versleten (wat heet versleten....The top of float should be 12mm to 12.5mm (with an un-worn/new tip) or 12.5 to 13mm below pin tip (with a used/worn tip). Hold the float in one hand and twist the pin at the bottom to adjust the float."
Dat ben ik niet met je eens fons716, er moet geen atf bij de krukaslagers komen. Dan krijg je juist de witte rook, wat je ook ziet bij een defecte krukaskeerring. Smering van krukaslagers komt uit de brandstof (2-takt), je kan eventueel bij het monteren deze wel vooraf in een bakje leggen met pure 2-takt olie.Als een keerring verkeert om zit loopt een blokje prima, bij een Puch Maxi zit de keerring achter de koppeling vanaf fabriek bewust zo gemonteerd zodat er beter atf olie tussen krukaslager en keerring kan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten