heb laatst een Tomos S25 gekocht bij een vriend van mij.
hij was bordeauxrood met witte velgen, maar hij heeft hem zwart gespoten en de velgen effe overnieuw gewit.
verder nieuwe pakkingen, olie etc. erin en rijden maar. al gauw irriteerde ik me kapot aan de snelheid van die Tomos
(25 km/u) en vond dat dit nodig veranderd moest worden

hier en daar een beetje rondgezocht op internet en toen kwam ik bij http://www.opvoeren.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een Eurokit 70cc voor Tomos tegen. Zoals de site vermeldde moest je wel aanpassingen aan je in- en uitlaat maken. Ook zag ik hier de Techno Circuit uitlaat staan (kruluitlaat) Hieronder voorbeeldje van de cilinder en de uitlaat.

gelukkig had ik de onderdelen snel binnen en kon het sleutelen beginnen

alles verliep goed en ik ben met 2 vrienden van een uur of 12 tot een uur of 4 beziggeweest.
Enkele koelvinnen moesten worden weggeslepen, omdat anders het benzinekraantje niet op en neer kan. Een vriend van mij had nog een spruitstuk van puch liggen die perfect op de cilinder pastte.
Er ontstond nu het probleem dat de carburateur nergens pastte. Gelukkig was de tuinmaterialenwinkel open en dus effe gauw een stukje tuinslang gehaald om dit aan het spruitstuk te maken zodat ik een flexibel spruitstuk heb. nu kan je de carburateur passend maken. zie hieronder de foto.

daarna was het een kwestie van de uitlaat eronder, nieuwe bougie erin en starten maar.
de uitlaat zat wel tegen, want die pastte wel op de cilinder maar dan hing hij heel schuin, dus we hebben hem deels opengeslepen, gebogen en daarna weer dichtgelast.

nu heb ik de snelste Tomos Snorfiets van het dorp

hieronder nog wat foto's

er word nog meer gesleuteld aan de tomos, dan zie je het vanzelf wel hier verschijnen (09-06-2009)