• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Benzinekraan

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
10 berichten • Pagina 1 van 1
winesh
Pindabrein
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 sep 2009 14:11
  • Citeer

Berichtdoor winesh » 09 dec 2009 22:03

Ik heb een vraagje over mij benzine kraan. Ik weet namelijk niet of wat de standen zijn van het kraantje (aangezien dit er niet op staat). Nu heb ik het forum een beetje afgezocht, maar vond ik elke keer een andere setup. Ik las ergens zelfs dat het kraantje ook omhoog kon, die van mij niet dus. Iemand een idee hoe dit bij mijn snorretje werkt, overigens een flexer a5

Afbeelding

Weet iemand trouwens ook of dat kraantje passief of actief is. Als je het dicht draait, vloeit er dan per direct geen benzine meer in de cilinder ? Zodat je als je dit doet tijdens het rijden, het niet meer verder kan rijden. Is de onderbreking dus rechtstreeks, of anders vanaf welk gedeelte.
Omhoog


cloned
Tomosforummer
Berichten: 34
Lid geworden op: 31 mei 2009 12:18
  • Citeer

Berichtdoor cloned » 09 dec 2009 23:13

bij mij is het zo dat naar voren reserve is naar beneden gewoon open en naar achteren dicht. maar kan je niet gewoon de benzine slang er even afhalen om te kijken wanneer die open of dicht is? en de benzine toevoer in je cilinder stopt niet gelijk, de benzine komt niet meer in je carburateur maar hij blijft nog doorrijden tot die leeg is.
Omhoog

Gebruikersavatar
tomosnewbie
Vaste forummer
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:51
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor tomosnewbie » 10 dec 2009 07:27

Stand 1: reserve
Stand 2: normaal
Stand 3: afgesloten

Het kraantje kan niet omhoog.
Overigens als die dicht is, dan stopt de benzinetoevoer vanaf de tank. Alles wat daar tussen zit, tot aan de verbrandingskamer van je cilinder, daar zit nog een beetje benzine in. Dus dat wordt nog eerst verbandt en dan pas heb je helemaal geen toevoer meer.
Bij mij is het zo dat hij zeker nog een minuut stationair draait, als ik hem start met het benzinekraantje dicht.
Tomos Targa
Omhoog

Gebruikersavatar
Vader
Tomosforummer
Berichten: 39
Lid geworden op: 15 mei 2009 09:01
  • Citeer

Berichtdoor Vader » 11 dec 2009 11:41

Zo te zien zijn er nogal wat varianten. Ik heb ook een flexer (nieuw) maar hier is de werking:

1 naar boven reserve
2 midden gesloten
3 naar beneden open

zoals deze:

viewtopic.php?f=30&t=10454" onclick="window.open(this.href);return false; bladzijde 15
Omhoog

winesh
Pindabrein
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 sep 2009 14:11
  • Citeer

Berichtdoor winesh » 11 dec 2009 17:50

Ik ben het helemaal kwijt. Hoe kan ik het kraantje demonteren. Ik denk dat dit de enige manier is om de werking te testen.
Omhoog

Gebruikersavatar
tomosnewbie
Vaste forummer
Berichten: 203
Lid geworden op: 11 nov 2008 21:51
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor tomosnewbie » 11 dec 2009 19:37

Hier even in een afbeelding:

Afbeelding

Wat eruit af te leiden is:
C (naar boven) = reservetank
A (naar voren) = benzinekraan gesloten
B (naar beneden) = benzinekraan open, normale stand

Had niet gezien dat je een flexer had, srry :wink:
Tomos Targa
Omhoog

Gebruikersavatar
Dr.Tomos
Vaste forummer
Berichten: 291
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:59
  • Citeer

Berichtdoor Dr.Tomos » 12 dec 2009 16:47

Ik ben het helemaal kwijt. Hoe kan ik het kraantje demonteren. Ik denk dat dit de enige manier is om de werking te testen.
Pak een jerrycan en zet dat kraantje open dan laat je hem leeg lopen in die je jerrycan.

Als die dan leeg is giet je er een klein beetje benzine terug in dan kan je meteen zien wanneer die op zn reserve staat want dan loopt het alleen in die positie...en dan kap je er alles terug in.
Ik zou het kraantje er niet uit draaien want als het gaat lekken ben je nog verder van huis..

Marco.
Omhoog

winesh
Pindabrein
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 sep 2009 14:11
  • Citeer

Berichtdoor winesh » 16 dec 2009 14:28

Zoals ik eerder al zei heeft mijn kraantje geen stand die omhoog gaat. Ik heb dus wel een flexer, maar de optie die hierboven beschreven staat zal sowieso niet werken.

De methode die dr tomos vertelt, snap ik niet. Het is toch geen kraantje waar iets uit kan komen, het is toch alleen een afstopper. Anders snap ik het al helemaal niet.
Omhoog

Gebruikersavatar
bassie-91
Tomosforummer
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:05
Locatie: Hooglanderveen !
  • Citeer

Berichtdoor bassie-91 » 16 dec 2009 14:39

Ofterwijl, wat je nu wil zeggen is:
De uitleg van de 3 standen van de flexer heeft geen zin bij jou.. Omdat jou flexer 2 standen heeft ??

Stand 1: Dicht
Stand 2: Open.

Kijk waar het pijltje heen staat of het langwerpig gedeelte. Staat deze verticaal tegen de benzine leiding in Staat deze dicht
Staat de kraan horizontaal met de benzine leiding dan staat deze open
Alles best, als ut maar blaast !!
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 16 dec 2009 15:21

Je kunt hem als kraan gebruiken en benzine aftappen als je de benzine leiding eraf trekt. TS zegt wel drie standen te hebben, maar anders georienteerd dan hierboven word uitgelegd. Dat houd in dattie zelf moet gaan proberen.

Wanneer je de benzineslang eraf trekt en aan de kraan draait zal het snel duidelijk zijn welke stand de ''uit'' is. Dan blijven reserve en normaal aan over.
Wat Dr.Tomos zegt:

Zet je kraan in een willekeurige stand "open" en laat hem leeglopen. Bij de reserve zal hij helemaal leeglopen, bij de normale open blijft er benzine in de tank staan.

Nu heb je dus duidelijk welke stand aan/uit en reserve is.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
10 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.