• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

uitlaat omlassen

Hier alle topics & vragen over uitlaten!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
54 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende
Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 15 sep 2010 14:42

hallo,

na mijn slechte ervaring met homoet uitlaten ben ik me meer in uitlaten gaan verdiepen en van plan om een giannelli of yasuni terugloop uitlaat te gaan omlassen voor mijn tomos,

ik zou graag willen horen of er ervaringen zijn met de volgende uitlaten;
yasuni r
malossi MHR
giannelli shot en reverse

maar vooral over de giannelli shot of reverse, ik zou ook graag willen weten welke giannelli het beste is voor 60cc airsal,
ik heb wel gelezen dat de shot een echte 70cc uitlaat is maar dat is op een scooter, ik weet dus niet of dat hetzelfde is als voor tomos en daarbij ik heb een 60cc, de giannelli reverse doet het beter op 50cc maar heb ook 70cc verhalen gehoord dat die het goed doet,(alleen op 1 type scooter) alleen zeggen er veel dat de reverse ook inhoud op 70cc, dus zo weet je het niet meer zeker, en bij de shot ben ik weer bang dat het te machtig kan zijn voor een 60cc tomos, jullie ervaringen graag????!
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 15 sep 2010 15:08

Ik meen dat de Malossi MHR een erg hoogtoerige uitlaat is. Zit ,meen ik, tegen de 13k aan toeren aan o.i.d. De Malossi MHr team is ook hoogtoerig, maar de malossi mhr replica is een baggerpijp.
Yasuni R is een goede allround pijp, loopt goed op 50cc en ook op 70cc. Maar dan weer niet sommige middeltoerige en alle hoogtoerige 70cc's, want dan houdt die ook in. Zelfde geld voor de reverse en de shot. Die doen het allebij goed op 50cc, maar ook zeker op 70. Waar de shot weer net iets beter presteerd. Ook dacht ik dat de shot net iets hogotoeriger is dan de YasR.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 15 sep 2010 15:23

bedankt voor je antwoorden,ik laat de mallossi en yasuni even zitten denk ik, het gaat mij meer tussen de shot en de reverse omdat ik beiden vandaag nog makkelijk kan kopen, zou de shot dan beter presteren dan de reverse op mijn 60cc?
ik twijfel tussen de shot en de reverse, de shot is ook een duurdere uitlaat, maar ik wil nu gewoon een goede uitlaat naar het tegen vallen van mijn homoet ,want die hield in, maar ik heb een 60cc, daarom dacht ik aan de reverse ,scheelt dat veel voor een uitlaat 60cc of 70cc?? de reverse presteerd iets beter op 50cc, de shot is een echte 70cc uitlaat, ik zit er tussen in daarom twijfel ik,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 15 sep 2010 15:40

maar de malossi mhr replica is een baggerpijp.
Waar baseer je dit op. Is gewoon een goede pijp.

Scooter uitlaat presteert omgelast meestal niet heel geweldig, zou beter gewoon die Homoet houden of kiezen voor een Technigas of iets dergelijks.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 15 sep 2010 16:21

er mag best gediscuseerd worden over uitlaten maar liever niet afkomen met homoet en die blikkerig klinkende technigas of goedkope techno shitzooi,het is al jammer genoeg dat er zo weinig keus is aan goede merk uitlaten voor tomos, de homoet is net op de post gegaan naar zijn nieuwe eigenaar en ik ben blij ervan af te zijn,

het gaat nu tussen de giannelli shot en de reverse,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 15 sep 2010 16:41

Ok, zou dan toch eerder voor de reserve gaan. Denk dat de Shot wat te hoog gegrepen is.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 15 sep 2010 17:04

scooteruitlaten op je tomos word niks.
die zijn veels te hoogtoerig

en goeie *standaard uitlaten zijn er niet zijn allemaal wel leuk maar niet top.

als je echt wa knaps wilt moet je er eentje laten berekeken
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 15 sep 2010 17:20

Ok, zou dan toch eerder voor de reserve gaan. Denk dat de Shot wat te hoog gegrepen is.
oké bedankt voor je antwoord,

maar tis en blijft moeilijk, ben net bij de brommerboer geweest en die raadde het me wel weer aan om een scooteruitlaat om te gaan lassen, hij had nog een snelle kundo 70cc uitlaat liggen die voor 25 euro weg mocht en garandeerde me dat ik er harder mee zou gaan dan met een homoet, maar ja die willen natuurlijk graag verkopen,voor ik hier aan ga beginnen,ik zoek eigenlijk dus echt mensen die een scooteruitlaat omgelast hebben en mij kunnen vertellen hoe het is?

nog even een overzicht van uiutlaten met een review http://www.google.nl/url?q=http://www.s ... 7aD7JI4hPQ
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 15 sep 2010 17:41

maar de malossi mhr replica is een baggerpijp.
Waar baseer je dit op. Is gewoon een goede pijp.

Scooter uitlaat presteert omgelast meestal niet heel geweldig, zou beter gewoon die Homoet houden of kiezen voor een Technigas of iets dergelijks.
Deze schijnt vol te zitten met schotten.
Heb al van meerderen gehoord dat hij niet al te best presteerd en al helemaal niet op meer dan 50cc.
Voor dat geld kan je veel beter presterende uitlaten kopen.
Het is net als een Gianelli met hun next uitlaatje. Een verkrachting van je reputatie.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 15 sep 2010 17:46

malossi replica schijnt hetzelfde te zijn als de giannelli reverse, en ook gewoon goed,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 15 sep 2010 17:49

http://forum.scooterforum.net/forum/f50 ... se-121189/
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 15 sep 2010 18:39

http://forum.scooterforum.net/forum/f50 ... se-121189/
oke ik heb het gelezen, das het nadeel als je iets zoekt, iedereen zegt weer iets anders,
maar ik zou wel willen weten of een tomos cilinder minder hoogtoerig is dan een scootercilinder? als dat zo is ben ik beter af met een giannelli reverse uitlaat ipv de shot denk ik
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 15 sep 2010 18:42

Als je de gianelli's met de Mhr pijp vergelijkt wel. Die zijn iig een stuk goedkoper.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog

tomostefan
Diehard
Berichten: 1513
Lid geworden op: 06 sep 2009 21:34
Locatie: Bij moeke.
  • Citeer

Berichtdoor tomostefan » 15 sep 2010 18:43

Koop een technigas ;)
Tomos
Zundapp
say "i" spell "map" then say "ness"
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 15 sep 2010 18:58

Koop een technigas ;)
nee dank je,
weet iemand nog een antwoord te geven of een scootercilinder altijd veel hoogtoeriger is dan tomos?
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 15 sep 2010 19:14

scooter uitlaten werken heb beste tussen 10.000 en 15.000 rpm.
dit ligt aan de uitlaat die je kiest .

voor je tomos is dit veels te hoog dat draai je niet eens op top toeren.
voor op je tomosje met 50cc en 65cc wil je een uitlaat hebben die een powerband heeft van 4 tot 9000 toeren hebben.

dus als je dit even vergelijk met elkaar is het duidelijk denk ik?

dus moet je ook massel hebben als een scooter uitlaat bij zulke lage toeren goed weet te presteren.
zijn zijn er namelijk niet voor gemaakt!
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 15 sep 2010 19:26

scooter uitlaten werken heb beste tussen 10.000 en 15.000 rpm.
dit ligt aan de uitlaat die je kiest .

voor je tomos is dit veels te hoog dat draai je niet eens op top toeren.
voor op je tomosje met 50cc en 65cc wil je een uitlaat hebben die een powerband heeft van 4 tot 9000 toeren hebben.

dus als je dit even vergelijk met elkaar is het duidelijk denk ik?

dus moet je ook massel hebben als een scooter uitlaat bij zulke lage toeren goed weet te presteren.
zijn zijn er namelijk niet voor gemaakt!

ja is duidelijk, het is een beetje een gok,bedankt,ik ga het toch proberen, ik kies dan de reverse omdat die ook goed is voor 50cc en iets minder hoogtoerig is dan de shot, al vind ik toch dat mijn tomos behoorlijk wat toeren draait met de 60cc ,maar dat kan een gedachte zijn,ik kan er eentje kopen voor een paar tientjes dus het voor dat geld hoef ik het niet te laten en ik hou wel van experimenteren,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 15 sep 2010 20:24

beste wel vet! Afbeelding
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 21 sep 2010 13:49

he he, vandaag dan eindelijk na wat gezeik mijn aangekochte giannelli reverse van marktplaats binnen gekregen
het is best een zwaar uitlaatje maar als ik het zo zie moet ik even de bocht eraf halen en een verloopstukje maken/lassen naar een tomos bocht en een sterke ophanging maken en die hangt ,dat gaat mooi passen :P :mrgreen:

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Mr. Horsepower
Diehard
Berichten: 1645
Lid geworden op: 10 jan 2009 19:25
Locatie: Katwijk City
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 21 sep 2010 16:23

Heb hier een zelfde omgelast liggen (van een vriend).

En die kan je vastmaken aan de originele ophanging, en hij is opzich best aardig gelukt.
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
54 berichten
  • 1
  • 2
  • 3
  • Volgende

Terug naar “Uitlaten”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.