• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

homoet of dmp? welke laagtoerig welke hoogtoerig?

Hier alle topics & vragen over uitlaten!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 09:10

ik heb een 70cc dmp cilinder die is laagtoerig en nu wil ik een homoet eronder maar die is hoogtoerig, of zeg ik het nu andersom? maar in ieder geval is het slim om een homoet te doen of toch liever een DMP terugloper.

setup: 15mm carb
powerfilter
70cc dmp cilinder
Omhoog


Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 24 jan 2011 09:31

Kunnen allebij prima.
Homoet zal hoogstwaarschijnlijk net iets sneller gaan, maar iets minder optrekken.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 09:50

ok dan word het vast en zeker homoet:D hoor alleen maar verhalen van dat het een prachtige en goed rijdende uitlaat is. dus dankje.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 jan 2011 11:27

nou ik heb andere ervaringen met homoet. ik heb deze uitlaat op een 65cc airsal gehad met 15mm carburateur en het trok voor geen meter op met ATW 28 en de topsnelheid was idd wel iets hoger dan met een techno circuit uitlaat die er eerst onder lag maar dat scheelde maar 4 km, en voor die schamele paar km harder vind ik het de moeite niet waard. ik was al een tijdje op zoek naar een goede uitlaat waarmee je zowel hard kon optrekken als een hogere top mee kon behalen en ook nog eens stiller was dan een homoet en techno circuit,want beide uitlaten maken een takkeherrie! nu heb ik een giannelli reverse omgelast onder mijn tomos en dat trekt als een speer (veel harder dan een techno circuit) en haalde er ook nog eens een hogere top mee dan met de homoet,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 11:39

ow:( mja dan weet ik het nog nie, omlassen kan ik niet. dus dan moet ik er nog over denken.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 jan 2011 12:48

je kan ook laten lassen,maar ook is het vaak bij een homoet zo dat de flens niet goed past.de gaten van de flens komen dan niet goed voor de gaten van de cilinder of de flens staat te ver naar binnen gekanteld waardoor die niet mooi vlak tegen je cilinder komt en er ruimte ontstaat zodat de boel daar gaat lekken.en ook bladderd de verf er snel af bij de bocht waar de uitlaat het warmst wordt,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 12:54

maar ik koop een 2ehands is die dan ook dat ie niet past, en verf is altijd over te spuiten.:D maar hij staat wel bruut:D en die flens wat is daaraan te doen?
Omhoog

Gebruikersavatar
Fakemon
Diehard
Berichten: 1699
Lid geworden op: 18 mar 2010 15:16
Locatie: Vriezenveen
  • Citeer

Berichtdoor Fakemon » 24 jan 2011 13:29

Gewoon een goede pakking :')?

En uitlaat omlassen heb ik ook gedaan met een gianelli, alleen maar flens laten afslijpen en tomos flens laten oplassen. Niks niet lassen in de bocht. Paste goed.
.::▲ Even if you win the rat race, you're still a rat! ▲::.
Omhoog

rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 13:34

gwn een standaard of zon eentje met ijzer in de pakking, zag ik ergens alleen ben link al weer kwijt:(
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 jan 2011 14:07

een goede of extra pakking hielp bij mij niet. ik deed er een asbestdraadje op en toen lekte die niet meer,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 14:44

maar een 2e hands uitlaat van homoet is dus gwn mogelijk, zonder dat ie kracht verliest.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 jan 2011 15:11

ik weet niet welke uitlaat je nu hebt maar met een homoet ga je wel trekkracht verziezen tov een terugloper
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Pascal
Diehard
Berichten: 1437
Lid geworden op: 02 dec 2009 17:54
  • Citeer

Berichtdoor Pascal » 24 jan 2011 15:25

Dat is inderdaad zo.
Als je toch geen ruk geeft om vlot rijden, maar toch altijd relaxed rijdt, kan je wel een homoet doen.
Anders ga je het zonde vinden.
Endy powermaker, technigas next, dmp reverse zitten tussen een techno cc en homoet in qua trekkracht en top. Ongeveer dan.
Zelf mengen? Liters benzine in milliliter delen door de mengverhouding=milliliters toe te voegen olie.

V.b: 5000/50=100.    (1:50)
V.b: 5000/30=166,7. (1:30)
V.b: 3500/50=70.      (1:50) In standaard volume Tomos tank.
Omhoog

rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 15:27

ik ga rij gwn normaal en rustig(me tomos hoeft nie kapot) dus bedankt mag slotje:D
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 jan 2011 15:30

als je je tomos niet kapot wilt hebben moet je vooral een 70cc erop gaan leggen :')
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 16:35

ja ik bedoel, gwn niet expres problemen opzoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 jan 2011 17:27

ja maar een 70cc leg je er niet op om rustig mee te gaan rijden,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 17:31

klopt, maar ik heb vrienden die rijden met 70 over een drempel, en dat vind ik je tomos bewust kapot maken. en ik kan slecht lassen/niet en zou een ebr stang ook helpen?
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 24 jan 2011 18:54

stang ertussen weet ik niet,geen ervaring mee, maar ik bedoel dat je blok het meer te verduren krijgt met een 70cc dan als origineel,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

rickjjje
Tomosforummer
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:59
  • Citeer

Berichtdoor rickjjje » 24 jan 2011 19:03

ja maar zal dat zo erg worden dat ik iedere week hem moet reparen:O?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
23 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Uitlaten”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.