• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tomos stopt bij 60 km/h

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
pusherman2
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2011 19:47
  • Citeer

Berichtdoor pusherman2 » 21 jul 2011 22:41

Hallo iedereen,

Ik had al een topic gemaakt over de problemen met mijn carburateur, die problemen zijn al inmiddels verholpen.
Ik heb nu een nieuw probleem, mijn tomos stopt met gas geven bij 60 km/h dit is overigens ook de eindsnelheid op de kilometerteller. Wanneer ik 60 km/h haal, deinst het gas terug en loopt mijn snelheid terug naar +- 55, daarna kan ik weer vol op het gas tot 60 km/h. Ik reed zonder luchtfilter. De bougie was bruin dus de sproeier moet in principe goed zijn. De uitlaat is voor zover ik weet ontgrenst. Er lekt nog een beetje benzine uit de carburateur vermoedelijk uit het vlotterbakje. Ik reed zonder luchtfilter. De pakking van de uitlaat was ook doormidden, er lekt alleen een beetje olie uit.

Kan het zo zijn dat mijn tomos op een of andere manier nog begrenst is?

Ik reed met de volgende setup:
Inhoud cilinder: 70/65cc
Merk cilinder: Maxwell
Cilinderkop: 44mm DMP hogedruk kop.
Carburateur: 21mm Dellorto PHBG
Sproeier: Sproeier 82
Spruitstuk: 21mm spruitstuk
Luchtfilter: GEEN (moet naar powerfilter)
Uitlaat: DMP Reverse uitlaat

Verder heb ik nog 1 vraag:

Welk powerfilter past er op mijn 21mm Dellorto PHBG en welke maat sproeier heb ik erna nodig?

Alvast bedankt!
Omhoog


Gebruikersavatar
JesseJeremy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 sep 2009 18:34
Locatie: Enschede
  • Citeer

Berichtdoor JesseJeremy » 21 jul 2011 22:45

Als je nou eerst ff al die dingen fixt, zoals je lekkende carb en kapotte pakking enzo, en dan weer verder kijken
Rust in vrede onze grote vriend Jan de Lasser

Pack'r number 2
Youngster 2008 Sold
Tomos A35 verkocht in onderdelen
Pack'r Kapot gereden door een achterlijke bezorgscooter
China bike Cadeau gedaan aan het broertje van Pascal
Vespa SI Sold
Omhoog

pusherman2
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2011 19:47
  • Citeer

Berichtdoor pusherman2 » 21 jul 2011 22:53

Haha ja, ben ik al druk mee bezig, carburateur ga ik asap naar kijken en een nieuwe pakking heb ik al besteld maar het kan daar niet aan liggen omdat die lek niet ernstig is, hooguit 1-2 druppels en de uitlaat zou in principe ook nog moeiteloos moeten werken al weet ik dit pas wanneer ik het gefixed heb inderdaad.
Omhoog

Gebruikersavatar
TheStealthSpy
Vastgeroeste forummer
Berichten: 798
Lid geworden op: 24 okt 2010 16:09
  • Citeer

Berichtdoor TheStealthSpy » 22 jul 2011 08:28

Ik denk dat je brommer valse lucht trekt. Heb je wel nieuwe pakkingen gebruikt? Probeer de deo test eens.
Ik hoop wel dat je je cilinder netjes ingereden hebt, anders gaat dat later ook nog voor nieuwe problemen zorgen.
Koop snel een luchtfilter, want zonder luchtfilter rijden is niet goed.
Tomos Standard Snor (2010):
Std 50cc met Bromzuiger.
DMP HD-kop.
Org. membraan.
Dellorto 14/12 @ 56.
14mm schuin spruitstuk (uitgeb).
Std luchtfilter (ontgr).
Std snel uitlaat.
Pick-up ontsteking.
26/26.

Snelheid: 51 KM/H (GPS)

RIP Jan de Lasser
Omhoog

pusherman2
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2011 19:47
  • Citeer

Berichtdoor pusherman2 » 22 jul 2011 12:13

Ik heb alleen maar nieuwe pakkingen gebruikt maar heb de brommer nog niet getest op valse lucht. Ik zal ook nog een extra pakking set kopen voor de zekerheid.
Heb alleen nog maar een test ritje gedaan, als de top ligt bij 60 kan ik hem volgens mij niet goed inrijden.
Ben meteen van plan om er een powerfilter op te zetten.
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 22 jul 2011 13:26

mijn tomos stopt met gas geven bij 60 km/h dit is overigens ook de eindsnelheid op de kilometerteller. Wanneer ik 60 km/h haal, deinst het gas terug en loopt mijn snelheid terug naar +- 55, daarna kan ik weer vol op het gas tot 60 km/h.
heey ik heb precies hetzelfde gehad dat als je hier omschrijft,
bij mij was het toen ik terug ging van 65cc airsal naar 50cc origineel, het leek net of hij het niet meer aankon in zijn toeren en viel in snelhied terug zodat ik van mijn gas afmoest en pakte weer bij 5 km minder op, heel erg raar, bij mij is dat vanzelf weggegaan zonder er iets aan te hoeven veranderen,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 22 jul 2011 16:12

het kan ook aan je ontsteking liggen
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 22 jul 2011 16:47

of ergens vocht tussen gekomen,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

pusherman2
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2011 19:47
  • Citeer

Berichtdoor pusherman2 » 25 jul 2011 21:44

Oke, ik heb nog even opgezocht hoe anderen dit probleem hebben opgelost, sommigen reden ook zonder luchtfilter en zodra ze met een nieuwe luchtfilter reden, ging het allemaal perfect. Ook moet ik nog een beetje met de sproeiers gaan kloten voor de perfecte afstelling maar eerst nog een nieuwe 70cc pakkingset en powerfilter kopen.
Daarna kan ik kijken voor eventuele lekken, de deo test uitvoeren en de ontsteking ook nog controleren.

Nu rest er alleen nog maar een vraag:

-Welk powerfilter past er op mijn 21mm PHBG Dellorto carburateur (Filterkant: 37/32mm)?
Ik heb naar andere, identieke setups gekeken en zag dat zij allemaal power 1 filters hebben.

http://www.tomoshop.nl/catalog/powerfil ... p-967.html Ik zie hier verder geen afmetingen, past dit op mijn 21mm carburateur?

Of is dit misschien een idee?:
http://www.rijwielparts.nl/cubecart/ind ... ductId=301

Ik ben in ieder geval op zoek naar een powerfilter die op mijn 21mm carburateur past en die zonder enige aanpassingen van de kap, ik moet immers al in mijn kap zagen om bij de choke te komen.
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 02 aug 2011 22:23

Oke, ik heb nog even opgezocht hoe anderen dit probleem hebben opgelost, sommigen reden ook zonder luchtfilter en zodra ze met een nieuwe luchtfilter reden, ging het allemaal perfect. Ook moet ik nog een beetje met de sproeiers gaan kloten voor de perfecte afstelling maar eerst nog een nieuwe 70cc pakkingset en powerfilter kopen.
Daarna kan ik kijken voor eventuele lekken, de deo test uitvoeren en de ontsteking ook nog controleren.

Nu rest er alleen nog maar een vraag:

-Welk powerfilter past er op mijn 21mm PHBG Dellorto carburateur (Filterkant: 37/32mm)?
Ik heb naar andere, identieke setups gekeken en zag dat zij allemaal power 1 filters hebben.

http://www.tomoshop.nl/catalog/powerfil ... p-967.html Ik zie hier verder geen afmetingen, past dit op mijn 21mm carburateur?

Of is dit misschien een idee?:
http://www.rijwielparts.nl/cubecart/ind ... ductId=301

Ik ben in ieder geval op zoek naar een powerfilter die op mijn 21mm carburateur past en die zonder enige aanpassingen van de kap, ik moet immers al in mijn kap zagen om bij de choke te komen.
koop niet zo'n gaar goedkoop ding

beter malossi filter kopen, heb zelf conische voor 19/20/21mm (30 euri)
Omhoog

pusherman2
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2011 19:47
  • Citeer

Berichtdoor pusherman2 » 04 aug 2011 22:00

Oke, heb nu een nieuw powerfilter gemonteerd en de lek in de carburateur gedicht.
Nu is mijn bougie van bruin naar een klein beetje zwart gegaan, hij verzuipt ook als ik de gashendel plots helemaal open trek.
Verder is de acceleratie op de lage toeren nog prut en kan hij maar met moeite constant rijden bijv met 45 km/h.
Hij houd nog steeds in bij 62 km/h, heb een gps meting en een digitale meting gedaan.

Waar ligt het probleem nu :S?
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 04 aug 2011 22:01

denk dat je sproeier te groot is nu,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 04 aug 2011 22:09

het heeft totaal geen nut om zon grote cabarateur op een niet getunde 65cc te zetten
Zoveel benzine lucht kan de cilinder niet eens aanzuigen
ik zou toch gewoon voor een 15 /15 gaan dan zuipt hij minder en ga je nog harder ook
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

pusherman2
Pindabrein
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 jul 2011 19:47
  • Citeer

Berichtdoor pusherman2 » 04 aug 2011 23:59

Hmm ja je hebt volkomen gelijk, ik ga denk ik die 65cc eraf mieteren en een 50cc snel setup maken want dit gaat niet werken zo.

Inhoud cilinder: 50cc
Merk cilinder: Airsal/gietijzer origineel
Cilinderkop: 38mm bromkop
Carburateur: 15/15 Dellorto SHA
Sproeier: ?
Spruitstuk: 15mm spruitstuk
Luchtfilter: Powerfilter of origineel luchtfilter?
Uitlaat: DMP Reverse uitlaat of originele uitlaat?
Tandwielverhouding: 22 voor, 26 achter

Deze setup raden jullie mij ongeveer aan.
Ik vraag me alleen af of dit wel goed gaat lopen, ik heb zo mijn twijfels over de uitlaat en ik weet nog niet of mijn powerfilter op die 15/15 carburateur past. Ik wil een top snelheid van 50 km/h bereiken en de beste acceleratie mogelijk.

Als iemand suggesties heeft voor de bovenstaande setup dan zou ik erg dankbaar zijn. Ik wil mijn setup nu wel in een keer goed krijgen.

Sorry voor mijn stortvloed aan vragen.

Alvast bedankt
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 05 aug 2011 00:28

Tandwielverhouding: 22 voor, 26 achter
dan trek je wel lekker op, 8)
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 05 aug 2011 13:21

eerder 26 voor 22 achter hoor, vtw kloten is kut

maar met 50cc en 15mm / snelle uitlaat zou ik toch 24/26 achter doen (22 achter zonder 70cc mis je echt koppel)

en ja optrekken zal je toch optrek uitlaat moeten doen, wel opletten ten alle tijden voor overtoeren he, voor de rest goed setup
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 05 aug 2011 13:26

ja maar hij zegt 22 voor en 26 achter, en 22 voortandwielen voor tomos bestaan ook, :P
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor Alex.. » 05 aug 2011 17:55

ja maar hij zegt 22 voor en 26 achter, en 22 voortandwielen voor tomos bestaan ook, :P
jaja ik beweer zeer zeker niet dat het niet kan (kijk eerste regel maar) alleen zeg ik dat dat onnodig moeilijk is ;)
Omhoog

Gebruikersavatar
2pac
Diehard
Berichten: 2012
Lid geworden op: 02 okt 2009 13:43
Locatie: Rilland
Contacteer:
Contacteer 2pac
Website
  • Citeer

Berichtdoor 2pac » 05 aug 2011 20:50

Ik zou persoonlijk voor de deze setup gaan

65cc airsal
hd kop
15mm spruitstuk
15mm cabarateur dellorthe
ontsteking goed afstellen]
powerfiltertje
technigas next of andere uitlaat
Vtw 26 ATW22

goed lucht monteren
loopt een mooie 65 of 70km kmph echte
-Rust in vrede Jan de lasser-

Tomos是颇有几分不同你知道
Omhoog

Gebruikersavatar
drestar
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3099
Lid geworden op: 02 sep 2009 15:10
  • Citeer

Berichtdoor drestar » 09 aug 2011 00:13

dan heb je een goede setup,
kijk ook even bij mijn nieuwe Honda MT project..
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
25 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 22 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.