En toen werd het tijd om hem eens goed onder handen te nemen en zo staat hij er dan nu bij op 2 stapels stenen.

De uitlaat op de laatste foto is een eigen creatie en de gebruikte uitlaten blijven geheim aangezien ik origineel wil blijven
En ja de demper zit ondersteboven

En voor de agenten die op het forum mee kijken

Velgen zijn in polijst + spuit status
Verder ben ik nog op zoek naar het goedkoopste adres voor:
chrome achterbrug (goedkoopste tot nu toe is 40 euro)
chrome achtervering (goedkoopste is 25 euro)
chrome voor- en achterspatbord
chrome zijstandaard (goedkoopste is 7,50)
chrome spatbordbeugel
Verder zit er al een bananenzadel op maar die staat nog niet op de foto.
Eerst de velgen maar eens afmaken en wat chrome spullen bestellen.
Eventuele toekomstplannen:
Aangepaste achterbrug waardoor ik gebruik kan maken van een enkele veer die recht voor het achterwiel komt zodat die lelijke veringen er niet naast zitten.
Hiervoor moet dus de achterbrug zo'n 20cm verlengd worden met een uitneembare stalen pen waar de veer aan bevestigd word. En het spatbord moet dan uiteraard het zelfde stuk naar achter.
Moet nog even kijken naar de mogelijkheden hiervoor. Aangezien hier een antal lassers op het forum zitten zal ik hier nog wel uit komen maar eerst eens sparen en de kosten bekijken.
Paintskills FTW

digi teller erop en mijn niet werkende huidige tellerunit er af slopen.
update!!
Vandaag weer even bezig geweest met de tomos. Vond de zijkapjes ook maar zo standaard.
resultaat:

Kleine update:
Heb eindelijk spaakvelgen inclusief bijbehorende remmen weten te bemachtigen. Morgen worden ze opgestuurd. Hopelijk is het dus geen oplichter, want anders ben ik weer een paar tientjes lichter. Als ze dus inderdaad worden verzonden kan ik ze hopelijk dit weekend nog passend maken. De remmen schijnen een kleine aanpassing nodig te hebben.
Ook zijn de sterwielen weg gebracht om de lagers te vervangen. Hopelijk beschadigd hij de lak niet want dan kan ik weer opnieuw beginnen.
Binnenkort ook maar eens chrome achterbrug en veren bestellen want de originele zijn hun beste tijd wel voorbij.
UPDATEEE!!!
De uitlaat is af, de tijdelijke velgen zijn af, bananenzadel en wat andere kleine meuk

Ik vrees dat ik ben opgelicht met de velgen.
Eerst zou hij ze afgelopen donderdag versturen. Zaterdag nog niets gehoord, dus zelf gevraagd of ze al waren verzonden. Toen kreeg ik antwoord: sorry kan ze pas maandagochtend versturen. Dus gister weer gemaild maar nu laat hij helemaal niets meer horen.
Wat is een normale prijs voor spaakvelgen incl. banden en remmen?
Tomosje van Michiel hier op et forum over genomen:

Eerste planning was om de velgen op mijn quadro te zetten maar ga toch maar deze tomos opknappen en origineel houden.
Heb al een adresje voor nieuwe randen gevonden. €70,00 voor 2 nieuwe randen incl. verzenden vind ik niet te duur.
Dan nog kijken hoe ik het frame zo goedkoop mogelijk weer in originele kleur kan krijgen, want er zit wat roest hier en daar.