Ik vond het wel eens tijd om aan mijn tomos de looks te veranderen. Prestaties en afstelling is nu perfect dus dan maar het uiterlijk doen.
Alle updates komen in deze beginpost te staan, jullie hoeven dus niet te zoeken naar mijn updates

Setup
Airsal 65 -> Nu: Maxwell Racing 65 getuned.
Ontgrensd spruitstuk
16/16 Dellorto SHA + Malossi Dellorto SHA sport filter
Technigas Next
Sproeier 74
TWV 26-22
Wat al gedaan
Achterrekje aanpassen
Spatbord inkorten
Kentekenhouder maken
Wat nog te doen
Frame spuiten
Achterlicht bestellen
Kleurenschema: Metallic donkerrood, wit, zwart en afgelakt met 2K blanke lak.
De lak word iets lichter dan de lak die Ingmar op zijn sprinter had.
Voortgang
19-10-12

Plaat in het achterrekje lassen

Resultaat: zeer netjes gelast als je het mij vraagt.

In de tijdelijke lak.

Materiaal voor kentekenhouder is binnen!
20-10-12

Kaal zo zonder achterrekje, Maar toch heeft het wel iets gaafs.

Spatbordje op de juiste lengte afgeslepen.

Kentekenhouder is af!
Het resultaat

Vind hem wel netjes nu

22-10-12
Vandaag het achterlicht besteld, rij nu tijdelijk met zo`n fietslampje tot achterlicht binnen is. Dit is het achterlicht dat ik besteld heb.

28-11-12
Ik heb een tijd niks gepost, maar dat betekend niet dat er niks gebeurd is de afgelopen tijd. Ik ben dus een trekveren koppeling gaan maken. Omdat mijn Stage 6 veertjes nog niet binnen waren heb ik andere veertjes gehaald om alvast te gaan boren.
Meten voor het vijlen en boren.

één veertje erin

Bijna alle drie de veertje erin

Drie veertjes erin

Koppeling in het blok

Resultaat: Niet zo goed omdat mijn boor weggelopen was, wat te zien is op één van de foto`s. Koppeling greep meteen al aan omdat 1 gat uitgelubberd was. Een paar dagen later kwamen mijn Stage 6 veertjes binnen en mijn zuigerstop zodat ik de kickstarterkap er niet af hoefde te halen als ik de koppeling los wou hebben. Schuifmaat erbij gepakt en de Stage 6 veertjes waren veel korter wat goed te zien is op de volgende foto. Resultaat: Perfect! pakt heel laat aan, vond het eerst wel een beetje heel erg laat maar ben er nu aan gewend en het rijd heerlijk

Stage 6 oranje veren erin

Kleur van de veertjes passen goed bij het kapje van m`n carburateur

Ook heb ik mijn stuur rood gespoten, zitten wel wat druipers in maar je ziet ze bijna niet

Strak in de lak

Zoals jullie zat er om de volgende dag mee naar school te rijden een m-stuur op, lak moest even goed uitharden.
Stuur weer terug op de brommer

Ziet er best mooi uit al zeg ik het zelf

11-01-2013
Project ligt stil omdat het nog te koud is bij mij in de schuur om te gaan spuiten. Vandaag op school blijven hangen met mijn kentekenhouder achter een paal dus ik kon hem wel weggooien, maar had toch een nieuwe nodig. De kromme doorgeslepen en maar tijdelijk op de achterveer gemonteerd.

van het weekend weer een goede maken.
06-05-2013
Project lag stil omdat er niks aan hoefde te gebeuren. Plannen voor het kleurenschema gaan niet meer door. Nieuwe schema word een gestraald frame, zout water eraf heen knallen en wat nachten buiten blijven staan en als er wat roest zit een paar lagen blanke lak. Voor de rest veel chrome en zwarte details. Ding staat al meer dan een maand stil omdat ik nu een Aerox heb als dagelijks vervoer. Als mijn zomervakantie begint dan ga ik aan het brommertje beginnen.
25 Mei is hier in Hoogland de gazonmaaierrace en ik ga meedoen in de brommerklasse en vanaf nu gaan alle voorbereidingen daarvoor van start. Ketting weer aanspannen, uitlaatophanging fixen, motortje als het nodig is opnieuw afstellen. Remmen moeten goed gezet worden en nieuwe demperwol om de decibellen te drukken voor de strenge technische keuring. Noppenbanden zijn helaas niet toegestaan dus ik denk dat ik nog wel problemen ga krijgen met mijn grip maar dat zien we dan wel weer.
Achterrekje, achterspatbord en koplamp worden tijdelijk verwijderd tegen voor valpartijen zodat er in ieder geval zo min mogelijk schade is. Heb er echt veel zin in, hopen dat het droog blijft dat weekend. Fotos volgen nog, ga er deze week aan beginnen.

09-05-2013
Vandaag de uitlaatophanging gemaakt. Een beugel aan het frame gelast.

Dat inclusief met de beugel die vanaf de veer gaat weet ik zeker dat die niet meer kapot gaat. wou hem eerst alleen met die beugel vanaf de veer doen maar vond dat hij teveel zijwaarts kon bewegen.
Ook nog geprobeerd 340mm veren te steken maar dat ging helaas niet lukken, de achterbrug kwam tegen mijn uitlaat aan en hij moest nog 1cm verder.

Achtertandwiel 28 geplaatst en het trekt echt als een beest. Topsnelheid is nu 53KM/H harder hoef ik toch niet op een baantje dat alleen maar bochtwerk is. Morgen even een voortandwielkeerring halen en een nieuw flesje olie.
Groeten,
Kasper.