Berichtdoor Becky » 24 aug 2013 20:39
Welke Tomos model heb je? A35 HDA
Wat is het bouwjaar? 1995?
Sinds wanneer speelt dit probleem? een aantal weken, voornamelijk laatste week
Wat is het probleem? hij valt opeens uit tijdens normaal/vol gas rijden. verliest vermogen en stopt. starten lukt niet meer.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? getankt en vergeten olie erin te doen... (maar zat nog wel wat oude benzine in) en 2 jaar niet gereden+carb en kickstart losgemaakt/schoongemaakt
Na 2 jaar heb ik besloten mijn Tomos weer te starten en in gebruik te nemen.
Na wat gedoe met de kickstart die vast zat (de bout waar het tandwiel aanzat was helemaal vast geoxideerd), benzinefilters plaatsen en de caburateur schoonmaken heb ik eindelijk mijn brommer aan de praat gekregen. ik heb er pure euro 95 in gedaan.... er moet nog mengsel in hebben gezeten, maar dat was te weinig om hem te starten.
(heel dom ik weet het...)
daarnaast heb ik ook de luchtfilter eraf gehaald die ik NIET meer in het frame krijg. (iemand tip hoe ik dat erin kan wurmen? met een schroevendraaier erin wurmen lukt me niet...)
toen ik volgas reed sloeg hij af. na een scheldpartij en paar keer aantrappen deed hij het weer een paar km. en zo ging het dus maar door... stationair draait hij helemaal niet.
luchtschroef heeft geen effect. gaskabel is ook prima. choke werkt ook gewoon.
vandaag ging ik weer rijden, opeens verliest hij vermogen en slaat tijdens het rijden af. starten met choke lukte eerst wel, zodra hij losklikte gaf hij een zet naar voren en sindsdien heeft hij niets meer gedaan...
waar kan dit aan liggen? luchtfilter lijkt me stug, want hij startte eerst wel...
bougie is vrij nieuw, dus dat lijkt me ook geen probleem?
knowledge is power, strengh is just a tool