Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een tomos. Ik heb op deze tomos een nieuwe zelf getunde gezet, en de ontsteking op brom. Ook heb ik een 26 achter tandwiel gemonteerd. En het spruitstuk ontgrenst, waarop ik een 14/12 carburateur heb gemonteerd (die had ik nog een liggen). Ik had alleen geen grotere sproeier liggen als sproeier 52, dus deze heb ik er in gedraaid en ben gaan starten. Alleen wou hij niet aan de gang. Toen heb ik de carburateur weer vervangen door mijn 14/9 carburateur, en daar liep de tomos wel mee. Dus ik de 14/12 er weer op gezet en mijn hand voor de carburateur gehouden. Toen deed hij het wel, dus nu moet er een grotere sproeier in, maar welke?
Ook heb ik mijn luchtfilter ontgrenst en een paar extra gaten in geboord. Tussen de kop zit een dunne aluminium pakking. Nu ik rijd met een 14/9 carburateur met de 52 sproeier en de cilinder word ook heel erg warm. Dus ik denk dat hij nu al voor te weinig mengsel krijgt.
Ik hoop dat iemand het antwoord weet. (Ik wou dit topic eigenlijk in het forum gedeelte afstellen zetten maar ik kwam er achter dat ik in dat forum gedeelte niet kon posten.)