Welke Tomos model heb je? A35
Wat is het bouwjaar? 2005
Sinds wanneer speelt dit probleem? Gisteren
Wat is het probleem? Opeens helemaal geen vonk meer, wel stroom ( als ik kick doen zowel de koplamp als het achterlicht het)
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? Was bezig met de ontsteking afstellen ( wat ik de laatste maanden heb moeten doen, omdat dat contactpuntje heel snel slijt)
Goedemiddag allemaal,
Ik heb sinds gister een probleem met mijn Tomos A35 ( contactpuntontsteking)
De laatste tijd slijt het blokje van m'n contactpunten die tegen het vliegwiel aanzit heel snel. Ik heb hem de laatste maanden een aantal keer af moeten stellen daarom.
Nou was het daar gister weer tijd voor, maar nadat ik dit had gedaan en het blok er weer onder had gemonteerd, startte de Tomos niet meer. En wat blijkt, ik heb gewoon helemaal geen vonk meer. Ontsteking de hele tijd anders afgesteld, alle bedrading nagekeken en doorgemeten, andere bobine en bougie geprobeerd, maar niks te vinden.
Als ik kick doen de koplamp en het achterlicht het wel.
Ik begrijp er niks van, want voordat ik de ontsteking af ging stellen, liep de Tomos nog wel gewoon. Voor zover ik weet en wel 10x heb gecheckt, heb ik niks anders gedaan dan de andere keren en er zit niks verkeerd.
Heeft iemand suggesties of ooit een soortgelijk probleem gehad, alle tips die ik nog niet heb geprobeerd zullen mij een stuk vooruit helpen, want ik ben radeloos op dit moment.
Alvast bedankt!
Groeten Lennart