Mijn cilinder is gepolijst (of in ieder geval ook krasvrij gemaakt) dus moet ik m wel inrijden denk ik. Alleen hvl km is dat dan ongeveer?Ik kan het mis hebben maar volgens mij zit er origineel een andere carburateur onder zo'n ding, dit zou invloed kunnen hebben op de grote van de sproeier maar 70 komt me bizar groot voor (70mm al helemaal )
Als er alleen een nieuwe zuiger in is gekomen (dus niet geboord/ hoond) zou ik me over het inrijden niet heel erg zorgen maken al kan het natuurlijk geen kwaad. Spelen met choke slaat nergens op en een sproeier die wat beter in de buurt zit van wat je moet hebben lijkt me altijd beter.
Zwarte bougie = te rijk.
Welke sproeier je moet hebben durf ik niet te zeggen, normaal zit er rond de 50 in een 9mm maar dat is op een modern blok met membraan. Neem toch aan dat je die kant op zou moeten al is het dan wel gek dat ie uberhaupt nog zo rijd met een 70.
Oke dan ga ik vanavond wel even een bestelling plaatsen die bestaat uit: een extra bougie en een 50 sproeier of eventueel een sproeierset met zulje maten. Bedankt voor de goeie info!Nieuwe bougie is nooit weg maar als deze het nog doet zie je het daar ook wel mee. Sproeier vind ik lastiger, stel er is meer aan de hand en je gooit er een 50 in terwijl je aan het inrijden bent (was ie vastgelopen hiervoor of wat?) en het gaat mis...
Met een paar honder km inrijden moet het wel es goed wezen denk.
Oke bedankt voor de tip!Hoe meer sproeiers hoe beter, langzaam naar beneden werken en kijken wat ie doet
Het is een ngk bpr6hs (b6hs) bougie. Hij is niet vastgelopen maar mijn buurjongen heeft m begin mei gekocht zonder cilinder en zuiger. De zuiger heeft ie nieuw gekocht en de cilinder 2e hands met flinke krassen. Daarom heeft hij de cilinder gepolijst. Zover ik weet is de carburateur niet opgeboord.Ik mag er helemaal naast zitten maar volgens mij is er iets geks aan de hand, ik ben er vrij zeker van dat als ik een maat 70 sproeier in mijn snor douw dat ie gewoonweg niet loopt. (nee, niet geprobeerd )
Bougie ziet er rijk uit , kan net niet lezen welke bougie het is (?)
Ik neem aan dat ie vastgelopen is bij de vorige eigenaar en er daarom een nieuwe zuiger in is gekomen, klopt dit?
Zelfs de bougie lijkt de sporen nog te dragen, is stukje weg gebrand.
Als bovenstaande klopt, is het oorspronkelijke probleem ook verholpen of is dat misschien de reden dat je zo'n onwijze sproeier moet hebben? (al zegt de bougie dat ie nog wel ff kleiner kan maar 200 meter is daarvoor niet lang genoeg trouwens.)
Edit: of is de carburateur opgeboord of iets?
Ik heb een puntjesontsteking en geen elektrische ontstekingLastig te beoordele zo hoor. Mijn gedachtengang is als volgt, je vriend heeft dat dig gekocht zonder zuiger en cilinder. Dan vraag ik me af waarom die er niet meer op/ bij zaten en denk dan al snel > omdat ie kapot gelopen is. Mogelijke reden van kapot lopen is valse lucht, iets wat je zou kunnen compenseren door een hele grote sproeier. (of verlopen ontsteking?)
Maar goed, dat hoeft allemaal niet zo te zijn natuurlijk, je weet het maar niet.
De stap van 70 naar 50 is veel te groot, misschien naar 60 ook wel gegeven het feit dat ie best redelijk loopt met een 70. Als voorbeeld, gisteren even met mijn snor in de weer geweest en de sproeier 1 maatje kleiner (van 49 naar 48) maakt al een wereld van verschil.
Nu heb jij een ander blok en die reageerd wellicht wat anders maar toch. Hoe is het met de ontsteking gesteld trouwens, neem aan dat je puntjes hebt?
Pakking, ga maar uit van een grote.
Is het dan ook t beste om met deze 70 sproeier in te rijden of om met een sproeier de dan (eventueel) en zeer waarschijnlijk beter is in te rijden?Lastig te beoordele zo hoor. Mijn gedachtengang is als volgt, je vriend heeft dat dig gekocht zonder zuiger en cilinder. Dan vraag ik me af waarom die er niet meer op/ bij zaten en denk dan al snel > omdat ie kapot gelopen is. Mogelijke reden van kapot lopen is valse lucht, iets wat je zou kunnen compenseren door een hele grote sproeier. (of verlopen ontsteking?)
Maar goed, dat hoeft allemaal niet zo te zijn natuurlijk, je weet het maar niet.
De stap van 70 naar 50 is veel te groot, misschien naar 60 ook wel gegeven het feit dat ie best redelijk loopt met een 70. Als voorbeeld, gisteren even met mijn snor in de weer geweest en de sproeier 1 maatje kleiner (van 49 naar 48) maakt al een wereld van verschil.
Nu heb jij een ander blok en die reageerd wellicht wat anders maar toch. Hoe is het met de ontsteking gesteld trouwens, neem aan dat je puntjes hebt?
Pakking, ga maar uit van een grote.
Oke bedankt voor de info!Het beste is om met de beste sproeier in te rijden
Nog beter zou zijn om vast te stellen of je een onderliggend probleem hebt, dat oplossen, afstellen en dan inrijden.
Dus dat wil zeggen dat ik dan eerst een andere uitlaatpakking moet monteren?Ik zou er eerst maar eens voor zorgen dat je nergens valse lucht trekt.
Dan pas beginnen met afstellen. Waarschijnlijk als alles standaard is op je techno circuit uitlaat na, zul je qua sproeier rond de 50-51 zitten.
De keerringen zijn nog goed en alles zit ook nog goed in de olie dus dat Is geen probleem.En dan maar hopen dat de keerringen nog goed zijn. Hoe is het eigenlijk met je blokolie gesteld, op peil?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten