Welke model tomos heb je?
Standaard A3
uit welk jaar komt de tomos ?
2006
Is het een snor of een brommer?
Snor
wanneer ontstond het probleem?
Na het checken van mijn sproeier.
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos?
Nee.
Ik heb laatst mijn sproeier maat gecheckt en hiervoor moest ik mijn caberateur natuurlijk uit elkaar halen, om ruimte te maken heb ik het zwarte dekseltje waar de gaskabel in gaat er ook een beetje afgehaald, daarin zat een veer. De vlotter zit zeker weten nog goed, maar onder dat zwarte dekseltje is er misschien iets fout gegaan.
Sinds ik dat heb gedaan rijd mijn Tomos namelijk slecht, hij haalt net de 20 km/u denk ik. (alsof de choke blijft hangen)
Om te checken wat er fout zat heb ik weer dat zwarte dekseltje eraf gehaald, maar toen ik niks geks zag en het weer vast zette, bleef mijn choke niet meer hangen als ik het naar beneden drukte. Dat deed het eerst wel.
Waar ik net tijdens het lezen van topics achter kwam is dat mijn vraagteken veer waarschijnlijk kapot is. Ik heb namelijk altijd dat hakkende geluid. (Dit had ik altijd al, niet sinds het choke probleem).
Het zou dus aan 3 dingen kunnen liggen waar ik geen verstand van heb:
1. Onder het zwarte dekseltje waar de gaskabel in gaat,
2. De choke,
3. Het vraagteken veer (Maar dat lijkt mij niet aangezien het probleem echt pas begon na het uit elkaar halen van de caberateur.)
Hopelijk weet iemand wat er aan de hand is!
En alvast bedankt!
Mvgr.
Smit