Vorige week heb ik een tomos de luxe gekocht uit 2010. Deze liep 25 km/u en wilde ik wat sneller laten lopen.
Ik heb er een 65cc cilinderkitje van airsal, dellorto sha 15 en een tecnigas terugloop uitlaat op gezet. Nu heb ik hem wel kunnen starten, maar alleen de eerste paar keren. De tomos valt dan alleen wel meteen uit en ook met gas bijgeven valt hij juist uit. Na dit een paar keer te herhalen start hij helemaal niet meer en moet ik een aantal uren wachten voordat ik het weer kan proberen.
Wel een opmerking: 1 pakking bij het membraan heeft een klein scheurtje, dit is ontstaan tijdens het monteren omdat de pakking niet goed langs de boutjes van het spruitstuk kon. Ook zit er 1 schroefje in het spruitstuk die niet volledig is aangedraaid, deze is iets te lang en ik heb er geen ringetje tussen gezet. De andere 3 hebben dit wel. Zouden deze 2 dingen de oorzaak kunnen zijn of moet ik nog verder kijken? Valse lucht is verder moeilijk te checken aangezien de brommer maximaal 5 seconden loopt voor hij uitvalt.