vandaag voor t eerst op de rollerbank geweest..
en natuurlijk meteen maar ff gevraagd naar de nieuwe regeling ed.
Mijn brommer was gelukkig helemaal in orde, maar die zeurende sjonnies wouden de speedfight van een vriend van me drie ****** maanden in beslag nemen omdat t volgens hun te zacht ging..
t ging 41 op hun rollerbank, (die volgens mij behoorlijk veel te zacht aanwijst...) en ze hadden het idee dat hij niet op toeren kwam, dus dachten ze dat ie een toerenbegrenser dr in had.
Dat ding is zo standaard als maar kan, maar ja wat kan je doen? Uiteindelijk hebben we daar een uur staan praten met die gasten en uiteindelijk gaf die baas ons het voordeel van de twijfel en mochten we eindelijk weg.
hierbij dus een waarschuwing: als je brommer maar 40 'echte' km's (50 op scooterteller van die speedfight) gaat: opvoeren die handel!
en daar komt die informatie over de nieuwe regeling van pas:
Er is niet echt veel nieuws te melden, maar nu wel zekerheid.
Wat betreft de meting:
ze zetten hem op de rollerbank, en die geeft een aantal km's aan.
van het getal dat de rollerbank aangeeft trekken ze 7 km af, en als het getal dat daaruit komt boven de 50 ligt (voor brommer, 30 voor snor) dan krijg je een boete.
Wat betreft de gevolgen:
Als je brom of snor meer dan 15 km/uur te hard gaat, wordt je kentekenbewijs ter plekke ingenomen, en moet je binnen 4 weken bij de RDW komen bewijzen dat je scooter niet meer te hard loopt.
Als dat zo is krijg je nog wel de boete die daar bij hoort, (prijzen weet ik niet, staat wel een tabel op scooterfreaks) en krijg je je kentekenbewijs terug en mag je weer verder. Deze procedure mag je in totaal twee keer doorlopen, de derde keer dat je gepakt wordt, gaat je brommer naar de shredder en is t afgelopen...
Als je niet kan bewijzen dat je brommer niet meer te hard loopt wordt ie meteen naar de shredder gestuurd...
Als je brommer dus 55 gaat volgens de rollerbank zit je goed,
want dan is het 55 - 7 = 48 is < 50 dus geen boete.
Stel je brommer gaat 70 op de rollerbank, krijg je alleen een boete,
want 70 - 7 = 63, is 13 km te hard.
Vanaf 72 km ben je dus de lul, dan moet je naar de RDW...
kort samengevat:
brommer:
- tot 57 km/h op rollerbank --> alles ok

- 57 - 72 km/h op rollerbank --> boete.. :S
- >72 km/h op rollerbank --> bij RDW laten zien dat je brommer weer goed is, en een behoorlijke boete..
snor:
- tot 37 km/h op rollerbank --> niks aan t handje

- 37 - 52 km/h op rollerbank --> boete.. :S
- >52 km/h op rollerbank --> naar RDW.. :X
ik hoop dat t zo een beetje duidelijk is.. en dat iemand hier wat aan heeft
(ps. ik heb t idee dat die rollerbank een beetje scheef aangeeft, want mijn brommer loopt dus 45, terwijl er wel een standaard uitlaat met dikke bocht op zit, en ie volgens mijn teller iets van 55 gaat. (ja ik weet dat die dingen afwijken) en de standaard speedfight van me vriend liep dat ding dus maar 41, wat mij ook een beetje vreemd lijkt)