ree eerst met 70cc dmp, suplex getuned maar die is dr alweer af.
daar heb ik de 10pk mee gehaald. dit natuurlijk niet zonder de nodige berekeningen enz enz
helaas was de cilinder nou niet van al te beste kwaliteit en vond
het toch te weinig vermogen onderin.
met de nieuwe setup ben ik nog niet naar bkp geweest voor het afstellen aangezien deze nog niet af is. maar ben toch wel benieuwd wat de tests zullen uitwijzen.
Zit nu een getunde 75cc gilardoni op van puch.
suplex tuned uiteraard.
Afgedraaide en aangepaste gila kop.
heb er meerdere om tijdens de tests bij bkp te expirimenteren.
26mm dellorto met zelf gedraaide kelk.
opmaat carters, krukas dichtgeperst.
polini membraam
aangepaste koppeling met keflar voering op de segmenten.
simonini uitlaatje van puch.
Ik zeg al..ben dr nog mee bezig.
mischien een v-force membraam. al vind ik dit wel erg prijzig worden.
zit iig te wachten op mijn bidalot ontsteking met programeerbare curve.
deze kon ik voor een habbekrats krijgen van een kennis.
dus daar kan ik voorlopig lekker mee spelen.
je kan dus verschillende curves programeren en die tijdens het rijden selecteren met een keuzeschakelaar op het stuur.
ben ook met een proef bezig om een labda sonde in te bouwen zodat ik heel naukeurig de lucht/mengsel verhouding kan uitlezen.
Een vriend van me is fijnmechanicus en we zijn ook bezig met een injectie systeem. dit in combinatie met de programeerbare ontsteking en de labda sonde en nog wat temp, level en druk sensoren maakt het geheel tot een volledig programmeerbaar motormanagement.
ik wil dit dus samen brengen in een cockpit met digitale uitlezing.
de injectie wordt een verhaal apart.
spanning hebben we, aangezien de ontsteking ook is uitgerust met een laadspoel en bijbehorende accu en spanningsregelaar.
de laadspoel ga ik opnieuw wikkelen voor meer spanning.
zal ik dus ook de regelaar moetten vervangen.
We hebben 12v nodig voor de servo's op het injectiesysteem.
en voor de benzinepomp. en natuurlijk voor het motormanagement.
De ontwikkeling van dit alles doe ik meestal op mijn werk.
daar maken we programeerbare besturingen voor dieselagregaten.
zo heb ik dus ook voor mijn auto de hele mikmak gebouwd.
het hele motormanagement hiervan ben ik nog een keer aan het maken voor een klant op mijn werk.
ik heb het in de auto zo gemaakt dat alles bedient kan worden met een touchscreen. al zit er bij dit systeem een pc aangekoppeld.
ik kan tijdens het rijden alles uitlezen wat er te weten valt.
ik kan tot 40 digitale in en uitgangen uitbreiden.
en heb 20 analoge in en uitgangen tot mijn beschikking.
toeren, km/h, koppel, verbruik enz enz
ook de parkeersensoren en de muziek en dvd gaan via dit zelvde
scherm.
Hier een plaatje van de bediening in de turbo.
(de wagen is uit 1987)
was veel werk om dat scherm mooi in te bouwen.
oude auto's hebben daar nou niet echt veel plek voor.
goed teveel geschreven ik stop dus weer.
groetjes