Op mijn 13e kocht ik een tomosje in een achterbuurt in den haag voor 50 euro. hiermee heb ik alles geleerd! Na een paar maanden sleutelen begon ik het tunen toch wel heel leuk te vinden. toen kwam ik op het idee, om een sprinter te maken

Setup:
80cc Metrakit
MK Kop
21mm Dellorto PHBG Met Sproeier 92
HPI 05
Foekema Opmaat
Puch Spruit
Custom Koppeling
26-26
Uiterlijk:
M-Stuur Chroom
Snelgas Haaks
Lusito Remhendels
Mijn kleuren schema wordt:
Chroom en Metallic Rood

Hier foto van MK blokje net van ed opgehaald!!

Mk Blokje

Hier foto van mijn 2 velgen met sawa slicks(moet nog ff banden wit maken)
Update
Ik heb ff op internet wat besteld:
schaafbromfietsen.nl
2x keeringset tomos 15,40
1x pakkingset tomos 4,35
1x killswitch stuur bevestiging 11,00
euroscooters.nl
1x 21mm dellorto 59,95
1x m-stuur chroom 17,95
1x snelgas haaks universeel 19,95
Update
Toen zag ik dat Ed zijn sprintframe en foekema ook in de verkoop zette! ik dacht er lang overna en na lang werken en sparen heb ik het sprintframe en de foekema opmaat van Ed overgenomen!
Meteen toen ik thuis was ff andere velgen eronder gegooid en m-stuur erop gemonteerd. hier ff wat foto's van het sprintframe de foekema en alle andere onderdeeltjes!!

de foekema

de losse flens

nieuw spruit

nieuwe dellorto 21mm phbg met sproeier 92

snelgas haaks model

m stuur
En nu hier nog heel veel foto's van mijn prachtige sprintframe:P

het blok met 50cc

de lange achterbrug

m stuur met rem en gas hendel

sprinter van de zijkant

Dit is het prachtige sprintframe, ik ben van plan om vanaf 2008 mee te gaan doen met sprints!!
Update
Ben net begonnen met het reviseren van het 80 mk blokje gister even de cilinder eraf gehaald en ben nu bezig met het verwijderen van de vloeibare pakking! (Klote karwei

ook heb ik even de koppeling en vertandingen eruit gehaald om ff alle keeringen en pakkingen te vervangen
ik denk dat ik deze week nog wel klaar ben met reviseren en dan krijgen jullie volgende week filmpjes hoe hij loopt!! maar dan moet er nog wel afgesteld worden en is het nog met de iskra 80 watt!!

Vandaag heb ik dus ff mijn hele blokje uit elkaar gehaald, ik ga nu nog snel ff de lagers, keeringen en pakkingen vervangen waar nodig en ook nog ff alles ontdoen van die verschrikkelijke vloeibare pakking

ook moet ik nog ff met griptang tapeinden eruit halen!!

Ik had eerst een probleem, mijn carb is een inschuif en het spruitstuk was even groot!! heb ed nog ff raadgepleegd en hij kwam op het slimme idee een hand vat stuk te knippen en met slangenklemmen het vast te zetten!

hier het rubbertje zonder slanklemmen moet nog even nieuwe halen

hier nog wat foto's van de kop en de cilinder die helemaal onder de vloeibare zitten

ik hoop verder dat hij volgende week loopt en dan krijgen jullie mooi filmpje!!

Update
Ik heb nu even een hpi op het oog, 05 model 120 inc helemaal compleet geen krassen

denk dat ik hem wel ga kopen!!
verder heb ik nu het blok helemaal uit elkaar alles ligt los en ga nu alles weer in elkaar zetten!!
Nog ff wat op internet besteld:
puchshop.nl
1x ketting pons 12,90
1x ketting regina goud 13,50
3x pakkingset 80cc metrakit 12,40
1x puch remhendel set lusito zwart-chroom 11,50
Volgend weekend is hij in elkaar dan krijgen jullie mooie foto's en hopelijk filmpje!
UPDATE!!

Ik heb gister nog snel ff keihard gewerkt om mijn tomosje in elkaar te hebben en lopend te krijgen, het eerste is gelukt het laatste nog niet. waarschijnlijk moet ik nog ff die iskra 80 watt fatsoenlijk afstellen

verder zit mijn frame helemaal in elkaar blok eronder etc ik moet alleen nog snelgas aanlsuiten

FOTO's!!

de cilinderkit met losse flens en spruit er al op

De Sprinter!!

De Sprinter!!

stuur met killswitch en remhendels maar zonder snelgas

het blokje waarvan veel wordt verwacht

En de mooiste foto!!
Verder heb ik geen onderdelen meer nodig alleen nog ff wat kleine dingetjes doen zoals ketting erop en natuurlijk gewoon heel veel afstellen!
jammer genoeg heb ik nog steeds geen hpi maar voor jubbega hoop ik die toch nog wel gevonden te hebben!!
Geef jullie mening maar ff en volgende week loopt hij zeker en kunnen jullie een mooi filmpje verwachten met de sprinter in actie

UPDATE
vandaag voor het eerst gestart!! na veel keer kicken ging hij aan, en oppeens dikke overtoeren!! schrok me echt kapot maar nu ff goed afgesteld en blijft hij mooi sationair lopen, alleen de sproeier is nog wat te groot, met volgas verzuipt hij..
UPDEET!!!
FILMPJES!!!
Link
Link
ps: let niet op mijn galle beun kleren:P

To Do List:
hpi kopen
goede koppeling bedenken
AFSTELLEN!!!!
kickstart rubbers erop
Hij is bijna af!