na dat ik dinsdag mijn brommer tomos a35 met kenteke had gekocht van een meisje voor 100 euro was ik er al gelijk aan bezig.
hij starte eerst niet dit was snel opgelost met een nieuwe bougie
daarna een stukje rijden en toen schakelde hij neit zo lekker
en als ik de shoke er af haalde viel hij uit.
niet lang er na ben ik het blok helemaal gaan reviseren en alles na gaan kijken
met de sleutel in de hand begon ik eerst maar even de cilinder er af halen, die was nog in zeer goede staat.
toen ik na veel moeite alle inbus bouten los had bleken er vele door gedraaid volgende dag maar even nieuwe gehaald + een goede inbus
na dat de carter kappen er na veel moeite af waren gekeken naar de tandwielen die waren ook goed.
toen maar weer veder. Toen heb ik mijn blok onder mijn brommer vandaan gehaald en het blok helemaal uit elkaar gehaald , gewoon met een goede imbus sleutel en een schroevendraaier alles goed schoon gemaakt en tot de lagers na gekeken
toen nieuwe krukas lagers en keerringen besteld (morgen 13jan heb ik ze) om ze te gaan vervangen zodat ik daar even niet naar hoef te kijken
ook even heel me carbarateur uit elkaar gehaald en schoon gemaakt en toen maar reviseren eerst mijn koppeling.
na 10 minuten eindelijk die borg ring er af gekregen en lijm gekocht (fu*****) me lijm 2 comp was hard ik terug naar de winkel en nieuwe gekregen die was wel goed toen kurken gemaakt en er op geplakt 2 uur wachten en droog .
pratig resultaat
als alles goed gaat loopt mijn brommer weer als de beste
in eerste instantie was ik alleen van plan me vraagteken veer te plaatsen maar ik vond het zo leuk dus heb ik de rest ok maar gedaan
vandaag ook nog voor 5 euro een nieuwe koppeling gekocht met sigmenten en alles er op en er aan voor reserven
ok het reviseren is gebeurd sorry ik heb geen foto`s vanaf nu maak ik wel foto`s
vandaag me zijkappen binnen gekegen zodat schuine spruit past
foto`s hier
de tomos zonder blok
en hier het blok, hij zit bijna weer helemaal in elkaar
heb het volgende er aan veranderd:
nieuwe tab eindes
nieuwe lagers en keeringen
nieuwe pakkingen en middenpaking zelfs met vloeibaar
nieuwe imbus bouten
nieuwe tabeinde moeren
nieuwe zuiger veren
krukas speling opgeven
ontsteking afgesteld voor ze ver
allen ontvet en schoon gemaakt (rem reiniger doet wonderen)
kickstart rubber er op gedaan (zowel bij carter als het pan daal)
heel me elektronica gereviseerd dus sommigen bekabeling vervangen, overal man en vrouw klipjes geplaats zodat ik het niet meer hoef door te knippen enz enz.
het blok
cilinder ontkoold
zuiger schoon gemaakt
voortandwiel keering en busje vervangen
powerfilter voor puch pas gamaakt op tomos carb (schuim)
nieuwe voortandwiel borg ring\
carb schoon gemaakt
spoeiers gekocht
wat te doen:
laatste delen van blok in elkaar zetten
brommer afstellen
kappen steuntjes gaan maken
overspuiten
grome vering kopen
mooie nieuwe uitlaat
vandaag mijn tomos aan de gang gekregen hij loopt nu perfeckt
ook nog even een km teller gekocht die niet vatbaar is voor stoom van de bougie, hij heefd ook een hele dikke kabel
foto`s komen er zo op
mijn km teller hier de dikte van de kabels
nieuw licht schakel kastje:
UPDATE:
ik ben begonnen met het spuiten van mijn kappen foto volgd, en de tomos zit nu helemaal in elkaar en rijd als de beste. Zelfs de brommerboer keek op dat die zo goed reed.
hier de brommer
en mijn puch schuim power filter die passend is gemaakt op tomos carb
en het nog te kleuren kapje
UPDATE:
UPDATE 12 maart.
Na mijn groot licht te hebben gefixed lullo`s die het hadden aangesloten, ja gaat toch geen lichtdraad aansluiten op de ontsteking. kan ik met groot licht rijden.
hier wat foto`tjes van de tomos nu, ja hij moet nog gespoten worden
foto`s komen later