• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Vinz0r's Tomos Update #1

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
34 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 12 nov 2008 20:52

Ellow,

Ik heb sinds een aantal weken een Tomos A3 in mijn bezit.
Origineel met ei-cilinder maar heb er nu een a35 blok voor liggen 8)

Set-up zal in 't begin zijn;

Std. 50cc+bromkop.
14/12 dell carb.
Standaard snel.
Powerfilter.
26/24 tw.
Ontgrensd spruitstuk.

Hij zal waarschijnlijk compleet gespoten worden omdat de oude eigenaar hem met lak heeft bespoten die niet goed tegen benzine kan en op een aantal plekken gewoon totaal lelijk is.

Optische veranderingen zullen zijn;

Gouden ketting.
Led achterlicht.
Km/h teller.
Ander/lager stuur.
Zijstandaard.
Velgen van een Wizzard.
Voorvork van een Wizzard.


Kleurcombinatie ben ik nog niet uit, mijn prio ligt op 't moment bij eerst zorgen dat de brommer motorisch in orde is, en daarna pas daadwerkelijk overgaan tot het spuitwerk.
Momenteel zijn de keerringen en alle pakkingen vervangen en ligt de carb te weken in een azijnbad.

Gelukkig ben ik ook nog in 't bezit van een donorblok dus mocht er wat kapot gaan qua koppelingen etc. kan ik 't zo overzetten.

Hier wat foto's;

Afbeelding
De brom zonder blok.

Afbeelding
M'n donor. De velgen en het stuur worden dus omgewisseld.

Afbeelding
De 2 blokjes.


Als er updates zijn horen jullie 't.
Ideëen zijn altijd welkom.


!! Update 13/11/2008 !!

Vandaag weer ff lekker bezig geweest, had de carb in 't azijn liggen vannacht maar vond niet echt dat 't werkte dus heb maar een 15/15 aangeschaft ook alvast voor de toekomst.
Hij liep meteen toen die erop zat, meteen maar ff powerfilter erop gezet en de koplamp aangesloten.
Was alleen vergeten m'n vis van de ketting vast te maken dus heb m'n voortandwiel en ketting verkloot dus die 2 zijn nu ook vervangen.
Hij loopt mooi stationair nu en trekt goed weg. Ik blijf nu nog ff zo rond rijden tot ik tijd genoeg heb voor het grote spuitwerk.


!! Update 22/11/2008 !!

Vandaag tellertje aangesloten,zit nog niet zoals t moet,en ff wezen rijden.
Onderweg ff stil gestaan en filmpje geschoten van hoe die nu klinkt;

Link


Set-up:

Standaard blok + bromkop.
15/15 carb.
sproeier 68 (standaard bij geleverd.)
12mm spruit.
standaard snel.
gaasfilter.

Met deze set-up loopyt ie 45 :? op me analoge teller en gaat ie 4takten op top.
Maar als ik me powerfilter erop heb loopt ie toch boven de 50.
Oftewel morgen gaat gewoon weer t powerfiltertje erop 8)

Iemand nog wat tips om m op te leuken?

!! Update 18-12-2008 !!

Weer een leuk weekendje gehad op de vehikel beurs, vond daar een mooi laag stuurtje en een earo spatbord dus die er maar op gezet deze week. Verder laat ik ook een plaatje maken zodat ik een ander soort cockpit heb voor mn teller. Ik heb ook een hd kop aangeschaft, trekt een stuk beter weg nu. Ik ben nog op zoek naar spuitbussen van deze kleur want op zich is het wel een gave kleur en je ziet het ook niet vaak. Hieronder weer een fotootje met t stuur er op.

Afbeelding

Ben ook nog op zoek naar een homoet uitlaat, iemand enig idee wat dit aan mn top zal veranderen? Top ligt momenteel op 60km/h.
Zijn er trouwens ook analoge tellers te verkrijgen die verder gaan dan 60?
Mn kentekenplaat komt ook anders te zitten, want dit is totaal geen smoelwerk.
Ook heb ik dankzij t idee van Lukos traanplaatjes gemaakt, zodat t elektra gedeelte toch nog een beetje droog blijft, moet alleen nog gebogen worden.

!! Update 22/12/2008 !!

Na lang wikken en wegen toch besloten om deze week te gaan spuiten.
Gister begonnen met alles uit elkaar te halen en kwam er dus ook achter dat me tank goed roestig is van binnen. Gelukkig moest me ma werken dus kon ik meteen verf halen bij de Gammel. Hij wordt gespoten in matzwart, ik weet dat dit niet origineel is maar ik hou gewoon van die kleur, liefste spoot ik me auto ook zo :')
Vanmorgen maar begonnen met schuren etc, was gelukkig zo slim om een pot afbij mee te nemen zodat t geen monnikenwerk werd. Eenmaal begonnen met afbijten kwam ik er achter dat onder de paarse laklaag een supermooie metallicblauwe verflaag zat, zoals je ze wel meer zag vroegâh. Jammer genoeg kon ik deze niet redden maar maakt niet uit. Toen t grootste gedeelte eraf was verder gegaan met de boormachine+staalborstel, werkte perfect, t frame werd helemaal kaal. Na t eten lekker begonnen met alles in de primer te zetten,alleen kom je er achter dat je niet alles supernetjes had geschuurd dus morgen wordt t nog meer schuren :P

Hieronder wat foto's zoals ie bij t begin was en gedurende t proces.

Afbeelding
Is ie niet mooi :')

Afbeelding
T stuur+teller (beter dat t plaatje erop zit want nu kan ik tenminste ook me licht aansluiten, wel leuk in t donker).

Afbeelding
Frame,voorvork en bagagedrager in de grondverf.

Voorts bestel ik een dezer dagen ook een chromen achterbrug en andere veren.

!! 29/12/2008 !!

Jippie vanmorgen maakte me moeder me wakker omdat mn veren en mn achterbrug binnen waren. Gelukkig precies op tijd want gistermiddag had ik de laatste laklaag op de brommert aangebracht.
Meteen begonnen met alles in elkaar zetten, ging gelukkig allemaal zonder problemen.

Hier ff een plaatje hoe die nu is:

Afbeelding

Komt trouwens nog wel een spatbord op, zit nu eigenlijk te twijfelen of ik me aero erop zet of het originele...

Alleen toen dat ik m startte kwam er aardig wat blauwachtige rook uit, normaal gesproken heb ik dat ook wel als ik m start als ie tijdje heeft stilgestaan, maar nu kwamen ook wat spetters uit de achterzijde van de uitlaat.
Ik de demper er afgehaald en die was dus zeiknat dankzij een zwartig soort vocht.

Ff een foto gemaakt van binnenzijde uitlaat:

Afbeelding

Je ziet binnenin ook gewoon een soort van 'plasje' liggen. Ik snap dus totaal niet waar dit vandaan komt :x
Wie heeft hier een idee voor?

Het spuiten viel me eigenlijk best mee,alleen t kaalhalen was echt een boutklus.
Alles staat 2x in de primer en 2x in de kleur+blanke lak.
Vind t dus best wel geslaagd, duurde alleen n week :lol:

Dit was t weer tot nu toe.
Laatst gewijzigd door vinz0r op 29 dec 2008 19:50, 8 keer totaal gewijzigd.
Omhoog


Gebruikersavatar
Renault
Diehard
Berichten: 1723
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:07
  • Citeer

Berichtdoor Renault » 12 nov 2008 21:01

Spuiten met de compressor op de achtergrond, resultaat is mooier. :)
Een huisarts weet van veel dingen een beetje. Een specialist weet van een beetje, heel veel. Ik ben een super- genie: ik weet van niks, alles.
Omhoog

Gebruikersavatar
Lukos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 503
Lid geworden op: 26 jul 2008 21:45
Locatie: Nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor Lukos » 12 nov 2008 21:03

Is het een brom of snor frame, die blauwe?
Plannen klinken wel leuk, ga je er ook een laag stuur op zetten of het zadel verlagen? En ik ben ook wel benieuwd naar de kleuren die jij gaat gebruiken.

En eigenlijk vind ik die velgen van die A3 er beter uit zien dan van die Wizzard, zien er een stuk sportiever uit, mja.
"Two wheels and a heart" Mijn project!
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 12 nov 2008 21:17

@ Renault;
Haha jah alleen die compressor is niet de beste,en heb de juiste kit er niet voor

@Lukos;
Nja het schroefdraad van de assen is niet echt super meer dus daarom wou ik deze velgen overzetten,doe ze natuurlijk niet weg :wink:
Tis trouwens brom+kenteken.
Maar het zadel zit nu nog juist etc,en het wordt dan waarschijnlijk óf het stuur van de Wizzard, óf een laag model.
Omhoog

Gebruikersavatar
TomosTuningWassenaar
Diehard
Berichten: 1373
Lid geworden op: 29 nov 2007 20:10
Locatie: Thuis
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website
  • Citeer

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 12 nov 2008 21:25

ik neem aan dat het donor frame geen kenteken heeft, anders is het best wel zonde van die wizard.
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor
Omhoog

Gebruikersavatar
Lukos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 503
Lid geworden op: 26 jul 2008 21:45
Locatie: Nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor Lukos » 12 nov 2008 21:33

Je kan toch ook gewoon die assen van die velgen van die Wizzard kunnen gebruik, igg als je die velgen van die A3 mooier vind. :)
"Two wheels and a heart" Mijn project!
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 12 nov 2008 21:56

Je kan toch ook gewoon die assen van die velgen van die Wizzard kunnen gebruik, igg als je die velgen van die A3 mooier vind. :)
jah aan zoiets zat ik ook te denken ja,alleen wat ik al zei,t spuitwerk is echt slecht,en heb weinig zin om me velgen kaal te halen etc :lol:
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 13 nov 2008 22:16

Update!
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 15 nov 2008 17:22

Dit weekend weer een beetje rondgereden,alleen heb nu een lekke band.. dus jah die andere velgen gaan eronder :P
Omhoog

Gebruikersavatar
Lukos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 503
Lid geworden op: 26 jul 2008 21:45
Locatie: Nijmegen
  • Citeer

Berichtdoor Lukos » 15 nov 2008 17:27

Met welke heb je rond gereden? :)
"Two wheels and a heart" Mijn project!
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 15 nov 2008 18:47

Met welke heb je rond gereden? :)
Met de velgen van de a3
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 21 nov 2008 21:08

Vandaag de velgen van de wizzard eronder gezet samen met een zijstandaard,ziet er al een stuk beter uit.
Morgen nog de teller aansluiten (analoog) en dan kijken wat ie nu loopt.

Ben er waarschijnlijk ook over uit wat de kleuren worden, Metallic/hoogglans rood frame en spatborden etc metallic/hoogglans zwart.
mij benieuwen of t wat wordt.
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 22 nov 2008 17:29

Update!
Omhoog

Gebruikersavatar
TomosTuningWassenaar
Diehard
Berichten: 1373
Lid geworden op: 29 nov 2007 20:10
Locatie: Thuis
Contacteer:
Contacteer TomosTuningWassenaar
Website
  • Citeer

Berichtdoor TomosTuningWassenaar » 22 nov 2008 18:55

Je tomos klinkt mooi stationair! ik zou hem alleen iets lager afstellen. En 45km/h is dood normaal. het enige "snelle" wat je eraan hebt is de snelle uitlaat. verschil tussen 14/12 en 15/15 met 49cc is minimaal. Dus deze snelheid kan wel kloppen. En met opleuken zou ik mischien een leuk led achterlichtje erop maken, zoals Lukos, of andere chrome veertjes.
Derbi Senda DRD 03
Ik ben niet verwend hoor
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 22 nov 2008 19:16

Je tomos klinkt mooi stationair! ik zou hem alleen iets lager afstellen. En 45km/h is dood normaal. het enige "snelle" wat je eraan hebt is de snelle uitlaat. verschil tussen 14/12 en 15/15 met 49cc is minimaal. Dus deze snelheid kan wel kloppen. En met opleuken zou ik mischien een leuk led achterlichtje erop maken, zoals Lukos, of andere chrome veertjes.
jah oke heb je ook weer gelijk in.
momenteel zit er zon fiets ledachterlicht op bij gebrek aan beter :lol:
maar ik zit steeds te zoeken naar een andere cilinder op bijv easy parts maar ik kom er niet echt wijs uit :x
iemand tips?
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 23 nov 2008 21:25

De meesten gaan voor een DMP of Airsal. Beide zeker geen cilinders waar je sprints mee zou kunnen rijden maar voor wat ze kosten prima kwaliteit en snelheid. Zeker niet zo snel als een polini van puch maar doet het hartstikke leuk en zelf aangepast wil hij je nog wel naar de 100 brengen ook.

Over het viertakten op top (als je dit niet al begreep): Je hebt er dus eigenlijk een te grote sproeier in zitten, wanneer je de luchtdoorlaat groter maakt gaat ie beter rijden. Vandaar dattie met powerfilter beter rijd dus.
Omhoog

vinz0r
Vaste forummer
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 sep 2008 12:59
Locatie: Zaandam
  • Citeer

Berichtdoor vinz0r » 24 nov 2008 18:14

De meesten gaan voor een DMP of Airsal. Beide zeker geen cilinders waar je sprints mee zou kunnen rijden maar voor wat ze kosten prima kwaliteit en snelheid. Zeker niet zo snel als een polini van puch maar doet het hartstikke leuk en zelf aangepast wil hij je nog wel naar de 100 brengen ook.

Over het viertakten op top (als je dit niet al begreep): Je hebt er dus eigenlijk een te grote sproeier in zitten, wanneer je de luchtdoorlaat groter maakt gaat ie beter rijden. Vandaar dattie met powerfilter beter rijd dus.
Ja oke zover was ik ook wel wat betreft de cilinder,maar als ik bijv op speed-parts.nl kijk onder airsal kom ik hier op uit ; http://www.speed-parts.nl/index.php?cPath=24_284
Ik kan daar dus echt geen wijs uit worden.

Ik zoek gewoon een simpel cilindertje,denk 65cc waar ik rond de 70 mee zal gaan rijden.
Iemand die mij hier enige hulp bij kan verschaffen?

Over t 4takten trouwens, ik had me gaasfilter er weer op gezet om te kijken of t wat uitmaakte qua geluid maar deed t dus niet :D
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 27 nov 2008 21:35

Het makkelijkste is altijd te zoeken op de term: tomos.

Dan ffies scrollen en je hebt zo de goede onderdelen, hoewe dat bij speed-parts nogal klote blijkt te werken merk ik nu. Volgens mij hebben ze daar alleen een 50cc voor tomos.
Omhoog

Gebruikersavatar
Waldo
Vastgeroeste forummer
Berichten: 985
Lid geworden op: 27 okt 2007 22:09
Locatie: Wassenaar, Zuid-Holland
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website
  • Citeer

Berichtdoor Waldo » 27 nov 2008 21:49

Sproeier 68 is veels te groot, die is zelfs te groot bij mij op 65cc airsal en met homoet en 1515

jij moet richting 58 gaan ongeveer
Derbi Senda SM-Xtreme
Omhoog

Ingmar.
Pro Forummer
Berichten: 1990
Lid geworden op: 13 jul 2006 20:25
Locatie: Zuid-Scharwoude
Contacteer:
Contacteer Ingmar.
Website
  • Citeer

Berichtdoor Ingmar. » 27 nov 2008 21:54

Sproeier 68 is veels te groot, die is zelfs te groot bij mij op 65cc airsal en met homoet en 1515

jij moet richting 58 gaan ongeveer

shit ey :x ik heb sproeier 82 :evil: zonder lekkage <O~
Niet meer bepaald actief hier!

Vragen of spullen nodig?

https://www.facebook.com/Istyletuning
https://www.facebook.com/weldingmonkey
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
34 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.