Ik heb sinds een aantal weken een Tomos A3 in mijn bezit.
Origineel met ei-cilinder maar heb er nu een a35 blok voor liggen

Set-up zal in 't begin zijn;
Std. 50cc+bromkop.
14/12 dell carb.
Standaard snel.
Powerfilter.
26/24 tw.
Ontgrensd spruitstuk.
Hij zal waarschijnlijk compleet gespoten worden omdat de oude eigenaar hem met lak heeft bespoten die niet goed tegen benzine kan en op een aantal plekken gewoon totaal lelijk is.
Optische veranderingen zullen zijn;
Gouden ketting.
Led achterlicht.
Km/h teller.
Ander/lager stuur.
Zijstandaard.
Velgen van een Wizzard.
Voorvork van een Wizzard.
Kleurcombinatie ben ik nog niet uit, mijn prio ligt op 't moment bij eerst zorgen dat de brommer motorisch in orde is, en daarna pas daadwerkelijk overgaan tot het spuitwerk.
Momenteel zijn de keerringen en alle pakkingen vervangen en ligt de carb te weken in een azijnbad.
Gelukkig ben ik ook nog in 't bezit van een donorblok dus mocht er wat kapot gaan qua koppelingen etc. kan ik 't zo overzetten.
Hier wat foto's;

De brom zonder blok.

M'n donor. De velgen en het stuur worden dus omgewisseld.

De 2 blokjes.
Als er updates zijn horen jullie 't.
Ideëen zijn altijd welkom.
!! Update 13/11/2008 !!
Vandaag weer ff lekker bezig geweest, had de carb in 't azijn liggen vannacht maar vond niet echt dat 't werkte dus heb maar een 15/15 aangeschaft ook alvast voor de toekomst.
Hij liep meteen toen die erop zat, meteen maar ff powerfilter erop gezet en de koplamp aangesloten.
Was alleen vergeten m'n vis van de ketting vast te maken dus heb m'n voortandwiel en ketting verkloot dus die 2 zijn nu ook vervangen.
Hij loopt mooi stationair nu en trekt goed weg. Ik blijf nu nog ff zo rond rijden tot ik tijd genoeg heb voor het grote spuitwerk.
!! Update 22/11/2008 !!
Vandaag tellertje aangesloten,zit nog niet zoals t moet,en ff wezen rijden.
Onderweg ff stil gestaan en filmpje geschoten van hoe die nu klinkt;
Link
Set-up:
Standaard blok + bromkop.
15/15 carb.
sproeier 68 (standaard bij geleverd.)
12mm spruit.
standaard snel.
gaasfilter.
Met deze set-up loopyt ie 45

Maar als ik me powerfilter erop heb loopt ie toch boven de 50.
Oftewel morgen gaat gewoon weer t powerfiltertje erop

Iemand nog wat tips om m op te leuken?
!! Update 18-12-2008 !!
Weer een leuk weekendje gehad op de vehikel beurs, vond daar een mooi laag stuurtje en een earo spatbord dus die er maar op gezet deze week. Verder laat ik ook een plaatje maken zodat ik een ander soort cockpit heb voor mn teller. Ik heb ook een hd kop aangeschaft, trekt een stuk beter weg nu. Ik ben nog op zoek naar spuitbussen van deze kleur want op zich is het wel een gave kleur en je ziet het ook niet vaak. Hieronder weer een fotootje met t stuur er op.

Ben ook nog op zoek naar een homoet uitlaat, iemand enig idee wat dit aan mn top zal veranderen? Top ligt momenteel op 60km/h.
Zijn er trouwens ook analoge tellers te verkrijgen die verder gaan dan 60?
Mn kentekenplaat komt ook anders te zitten, want dit is totaal geen smoelwerk.
Ook heb ik dankzij t idee van Lukos traanplaatjes gemaakt, zodat t elektra gedeelte toch nog een beetje droog blijft, moet alleen nog gebogen worden.
!! Update 22/12/2008 !!
Na lang wikken en wegen toch besloten om deze week te gaan spuiten.
Gister begonnen met alles uit elkaar te halen en kwam er dus ook achter dat me tank goed roestig is van binnen. Gelukkig moest me ma werken dus kon ik meteen verf halen bij de Gammel. Hij wordt gespoten in matzwart, ik weet dat dit niet origineel is maar ik hou gewoon van die kleur, liefste spoot ik me auto ook zo

Vanmorgen maar begonnen met schuren etc, was gelukkig zo slim om een pot afbij mee te nemen zodat t geen monnikenwerk werd. Eenmaal begonnen met afbijten kwam ik er achter dat onder de paarse laklaag een supermooie metallicblauwe verflaag zat, zoals je ze wel meer zag vroegâh. Jammer genoeg kon ik deze niet redden maar maakt niet uit. Toen t grootste gedeelte eraf was verder gegaan met de boormachine+staalborstel, werkte perfect, t frame werd helemaal kaal. Na t eten lekker begonnen met alles in de primer te zetten,alleen kom je er achter dat je niet alles supernetjes had geschuurd dus morgen wordt t nog meer schuren

Hieronder wat foto's zoals ie bij t begin was en gedurende t proces.

Is ie niet mooi

T stuur+teller (beter dat t plaatje erop zit want nu kan ik tenminste ook me licht aansluiten, wel leuk in t donker).

Frame,voorvork en bagagedrager in de grondverf.
Voorts bestel ik een dezer dagen ook een chromen achterbrug en andere veren.
!! 29/12/2008 !!
Jippie vanmorgen maakte me moeder me wakker omdat mn veren en mn achterbrug binnen waren. Gelukkig precies op tijd want gistermiddag had ik de laatste laklaag op de brommert aangebracht.
Meteen begonnen met alles in elkaar zetten, ging gelukkig allemaal zonder problemen.
Hier ff een plaatje hoe die nu is:

Komt trouwens nog wel een spatbord op, zit nu eigenlijk te twijfelen of ik me aero erop zet of het originele...
Alleen toen dat ik m startte kwam er aardig wat blauwachtige rook uit, normaal gesproken heb ik dat ook wel als ik m start als ie tijdje heeft stilgestaan, maar nu kwamen ook wat spetters uit de achterzijde van de uitlaat.
Ik de demper er afgehaald en die was dus zeiknat dankzij een zwartig soort vocht.
Ff een foto gemaakt van binnenzijde uitlaat:

Je ziet binnenin ook gewoon een soort van 'plasje' liggen. Ik snap dus totaal niet waar dit vandaan komt

Wie heeft hier een idee voor?
Het spuiten viel me eigenlijk best mee,alleen t kaalhalen was echt een boutklus.
Alles staat 2x in de primer en 2x in de kleur+blanke lak.
Vind t dus best wel geslaagd, duurde alleen n week

Dit was t weer tot nu toe.