k hoorde dat als je 70cc airsal er onder zet de brommer daar geen nadeel van ondervindtwat ik van andere in de buurt heb gehoord moet je het niet op een tomos doen waar je veel mee rijdt bijv. naar school
want met 70cc rij je hard is leuk maar er gaat wel veel stuk.
en als de politie je pakt ik weet niet wat er met de tomos gebeurt maar je krijgt wel een flinke boete![]()
maar voor de rest zou ik het niet weten
de politie kijkt geneens naar me![]()
![]()
thnx, maar is het tunen van je 50cc blokje niet net zo slecht voor de brommer in het geheel als een 70cc blok eronder hangen?Tuurlijk wel, het blok is gemaakt voor een gangetje van ongeveer 50 km/u. Als je dan een 70cc op je blok zet ga je daar vet overheen, alles gaat nu sneller slijten, vooral je koppeling. Er zijn mensen op dit forum die niet langer dan een week met een koppeling gedaan hebben
Om je 50cc snel te laten lopen zul je hem moeten tunen, dus de uitlaatpoort, inlaatpoort en evt. spoelpoorten bewerken. Je kan ook je cillinderkop afvlakken. Maar hierover is veel te vinden op het forum.
Gr Fido
Lijkt me sterk dat ie dan 75 gaat lopenk hoorde dat als je 70cc airsal er onder zet de brommer daar geen nadeel van ondervindt
Maar kun je een 50cc ook lekker hard laten lopen? ik hoorde dat bij deze instellingen een 50cc'tje ook 75 loopt.
Grotere sproeier
Standaard uitlaat snel
28 tandwiel voor
spuitstuk naar 14 mm uitboren
Luchtfilter ontgrenzen
Als je een snor caberateur hebt dan zal dit heel moeilijk gaan. ik heb het niet over andere caberateurs, die buis is voor een lange aanhaal van lucht. ik laat deze dan ook ten alle tijden zitten.uhm het is juist de bedoeling dat je meer lucht krijgt
daar draaid alles om zonder extra lucht geen extra vermogen
je moet er voor zorgen dat je alles weghaald/verbeterd/gladder maakt wat lucht kan tegenhoude/afremmen
dus die standard luchtfilter is op de geluidsdemping na niet erg fijn
helemaal niet met al die slangen en propper enz wat ze er tegenwoordig in gooien
het is grote onzin dat je dat niet afgesteld krijgt
gewoon een hele berg sproeiers kopen en proberen
wil het egt helemaal niet lukken dan is simpelweg de carb te groot voor de rest van de setup
ik bedoel hier mee dat de motor een bepaalde "zuigkracht"heeft daar moet je je carberateur grote op kiezen
neem je dus een te grote carb dan krijg je om het simpel te zeggen en slecht mengsel
uhm het is juist de bedoeling dat je meer lucht krijgt
daar draaid alles om zonder extra lucht geen extra vermogen
je moet er voor zorgen dat je alles weghaald/verbeterd/gladder maakt wat lucht kan tegenhoude/afremmen
dus die standard luchtfilter is op de geluidsdemping na niet erg fijn
helemaal niet met al die slangen en propper enz wat ze er tegenwoordig in gooien
het is grote onzin dat je dat niet afgesteld krijgt
gewoon een hele berg sproeiers kopen en proberen
wil het egt helemaal niet lukken dan is simpelweg de carb te groot voor de rest van de setup
ik bedoel hier mee dat de motor een bepaalde "zuigkracht"heeft daar moet je je carberateur grote op kiezen
neem je dus een te grote carb dan krijg je om het simpel te zeggen en slecht mengsel
haha ja ik vind 70 ook wel netjes, liefst 75.nou je kan een 50cc wel snel laten gaan hoor, ik heb dan een brommer dus de standaard tandwielen van brommer.
je uitlaat? gewoon een snellere als een standaard snel.![]()
grotere cabreteur + spruitstuk (meer trekkracht, ietsje hogere top)![]()
membraam grotere kopen![]()
en mischien een 50cc snel![]()
nou dan kom je al een heel eind
ik ga dr 50cc snel, morge onder zette![]()
maar ik ging met 50cc org. tandwielen (brommer) en de rest standaard behalve andere uitlaat ging ik ong 70en een iets groter sproeiertje
en ja als je nog harder wil met 50cc gewoon een NOS injectie erin bouwe![]()
maar dan blijft je blok niet zo lang heel meer
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten