• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Motor revisie + reparatie kappen revival

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende
7P_
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor 7P_ » 01 jun 2009 21:00

Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Een nieuw lid, dat bij de eerste post meteen een nuttige opmerking maakt :)

Als je choked zorg je dat het mengsel meer benzine krijgt want je sluit de luchtinlaat in wezen gedeeltelijk af, dus inderdaad een großere Sprüher :mrgreen:

Rutger nl
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Rutger nl » 01 jun 2009 21:04

Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Een nieuw lid, dat bij de eerste post meteen een nuttige opmerking maakt :)

Als je choked zorg je dat het mengsel meer benzine krijgt want je sluit de luchtinlaat in wezen gedeeltelijk af, dus inderdaad een großere Sprüher :mrgreen:
Ik ben dan nieuw,maar niet noob. :mrgreen:

rob4
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rob4 » 18 jul 2009 21:53

Volgens mij heeft een tomos echt een ziel...
Vorige keer wilde hij niet starte wat ik ook probeerde. En nu wil ik gaan kijken wat er aan de hand is, dis bougie kijken, was goed, kijken of hij vonkt, deed hij ook. Dan toch maar ff kicken en waarempel in 1 keer (na een anderhalve maand stil te hebben gestaan).
En weer lopen als een wilde.
Binnen kort weer een foto update. Ik ben hem nu weg klaar aan het maken (voetsteuntjes ect).
Ga is uit m'n topic joh, bezem.

v1nn13
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor v1nn13 » 18 jul 2009 22:09

het blijven egt mooie brommertje die Revivals suc6 verder :D
eens een tomos altijd een tomos

Stoney3K
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Stoney3K
Website
  • Citeer

Berichtdoor Stoney3K » 22 jul 2009 22:19

Toch staat het niet verkeerd zo'n zwart blokje eronder, al zou ik er dan wel een zilveren cilinder op zetten. Weet iemand hoe warm het blok ongeveer met normaal rijden wordt? Als ik mijn blok ga lakken wil ik er wel zeker van zijn dat ik niet over 3 maanden bladders heb ;)

Mocht je er trouwens een zilver blokje van willen maken, dan is de oplossing makkelijk: Kaalschuren. Het Revival blokje is precies hetzelfde, alleen zijn de andere A5 en A52 blokjes zwart gelakt/geanodiseerd. Blank aluminium is stevig genoeg maar het houdt zijn glans niet erg, wil je het glanzend houden dan kan een paar lagen blanke lak nog wel helpen.

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 23 jul 2009 01:05

Dat dat stuk metaal uit je vliegwieldeksel is, zie je bij best veel tomosjes, waarschijnlijk is de ketting een keer gebroken tijdens het rijden, vaak slaat de ketting dan zo hard tegen dat metaal aan, dat het breekt, of er komt een deuk in, soms is die deuk ook zo diep dat het tegen het vliegwiel aan zit (geeft een heel fijn geluidje :shock: )

Hoe dan ook, ja het kan kwaad, alle troep die op je ketting zit, komt nu namelijk op je ontsteking, en die houdt daar niet zo van.
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

Stoney3K
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Stoney3K
Website
  • Citeer

Berichtdoor Stoney3K » 23 jul 2009 15:25

Dat dat stuk metaal uit je vliegwieldeksel is, zie je bij best veel tomosjes, waarschijnlijk is de ketting een keer gebroken tijdens het rijden, vaak slaat de ketting dan zo hard tegen dat metaal aan, dat het breekt, of er komt een deuk in, soms is die deuk ook zo diep dat het tegen het vliegwiel aan zit (geeft een heel fijn geluidje :shock: )
Dat is bij mij dus ook al gebeurd, de helft van mijn linkerzijscherm is weggeslagen toen de spie van mijn voortandwiel brak en de boel dus heerlijk vastliep. Ik heb een beetje het gevoel dat Tomos op die motorschermen niet het hardste aluminium gebruikt heeft... ik vind een vervangend motorschermpje trouwens wel behoorlijk aan de prijs.

A3 classic
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor A3 classic » 23 jul 2009 16:04

[quote="Stoney3K"
Dat is bij mij dus ook al gebeurd, de helft van mijn linkerzijscherm is weggeslagen toen de spie van mijn voortandwiel brak en de boel dus heerlijk vastliep. Ik heb een beetje het gevoel dat Tomos op die motorschermen niet het hardste aluminium gebruikt heeft... ik vind een vervangend motorschermpje trouwens wel behoorlijk aan de prijs.[/quote]
costs, strenght, weight, pick two
als je materiaalkeuzes moet maken heb je dit rijtje nodig: kosten, sterkte en gewicht. Alledrie kan niet, kies er 2. als je sterk en licht alu wilt hebben, betekend dit dat het duur gaat worden. Wil je goedkoop en licht, dan gaat de sterkte er op achteruit.

Tomos zal wel voor goedkoop en licht gekozen hebben in dit geval. Is ook wel logisch: dat wandje moet mss wel 2 keer zo dik zijn wil het een ketting tegenhouden.
Truttig Onbenullig Motorisch Opgevoerd Schroot

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 23 jul 2009 17:57

Kettingen kunnen heel wat aanrichten, ze hadden gewoon meer ruimte moeten overlaten tussen het tandwiel en het scherm, dan was er niets aan de hand geweest, maarja, ik heb hem ook al 2x mogen vervangen op mn eigen tomos.

Die aan/uit schakelaar is netjes man, soortvan retro staat wel bij die revival :mrgreen: (ja ik ben een mierenneuker :mrgreen: )
Ik verkoop Tomos onderdelen, ik heb geen topic, als je iets wilt kopen moet je me gewoon een pb sturen.

Tomos gaat te koop!

rob4
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rob4 » 23 jul 2009 19:52

Kettingen kunnen heel wat aanrichten, ze hadden gewoon meer ruimte moeten overlaten tussen het tandwiel en het scherm, dan was er niets aan de hand geweest, maarja, ik heb hem ook al 2x mogen vervangen op mn eigen tomos.

Die aan/uit schakelaar is netjes man, soortvan retro staat wel bij die revival :mrgreen: (ja ik ben een mierenneuker :mrgreen: )
Een ding word vergeten, een ketting hoort niet te breken. Als je het echt goed wil doen moet je gewoon eens in de zoveel tijd (geleik met grote beurt bijv.) je ketting vervangen. Duur is het niet en dan blijft je kapje heel. En je heb kans dat je tandwielen er ook langer beter van blijven.

En dat blok is een A3 blok. Dus geen standaardt revival blok.
En wat denken jullie van de kleur? zal ik hem weer donkerblauw maken of een andere kleur, zoals zwart? Het moet niet te worden dus geen olijfgroen met een witte ster erop. Ik denk dat het weer blauw word.

A3 classic
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor A3 classic » 23 jul 2009 20:11

Een ding word vergeten, een ketting hoort niet te breken. Als je het echt goed wil doen moet je gewoon eens in de zoveel tijd (geleik met grote beurt bijv.) je ketting vervangen. Duur is het niet en dan blijft je kapje heel. En je heb kans dat je tandwielen er ook langer beter van blijven.

En dat blok is een A3 blok. Dus geen standaardt revival blok.
En wat denken jullie van de kleur? zal ik hem weer donkerblauw maken of een andere kleur, zoals zwart? Het moet niet te worden dus geen olijfgroen met een witte ster erop. Ik denk dat het weer blauw word.
tandwielen en kettingen slijten op elkaar in, als je de ketting vervangt, moet je ook de tandwielen vervangen, eigenlijk. Verder hebben ik op school eens uitgerekend of de ketting van tomos eigenlijk wel goed is voor tomos; het houdt niet over, maar het kan. Dezelfde ketting op puch kan veel meer hebben. :D
Truttig Onbenullig Motorisch Opgevoerd Schroot

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 26 jul 2009 02:21

Tsja maar een ketting hoeft niet altijd te breken, een gebroken ketting is mij nog nooit gebeurt, wel dat het kettingvisje eraf vloog waardoor hij alsnog in 2en lag, (JA ik weet hoe ik een visje monteer, weet ook niet waarom mij dat gebeurt :P )

Ik zou voor gitzwart gaan, met een (eigenlijk chroom maar dat is duur :P ) zilvergrijs frame, zoiets lijkt me echt gaaf.

Tomos gaat te koop!

rob4
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rob4 » 30 jul 2009 21:23

Er komt weer schot in, de ideeën om weer te beginnen is er volop.
Ik heb een carberateur 15/15 dellorto op het oog, is dat nou nog een andere dan de orginele? Of juist een snellere/langzamere dan de orginele?

Sugi
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 30 jul 2009 21:42

15/15 is volgens mij groter dan orgineel. Niet per sé sneller maar wel met een grotere lucht/benzine doorlaat.

sjaakvanvoorschoten
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 30 jul 2009 21:43

15.15 is groter dan origineel. je zult er voornamelijk harder door optrekken.
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)

rob4
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rob4 » 30 jul 2009 21:46

Met als voordeel?

Ja ik weet ben monteur in vrachtwagens maar dat is allemaal Diesel ik heb niks met carberateurs te maken. Het enigste wat ik denk dat je een grotere verbranding heb en in verhoudeing een grotere compressie kan krijgen. Klopt dat?
Want mijn oude carberateur zit verstopt, na meerderemalen schoongemaakt te hebben en de afstelling is helemaal klote. En een nieuwe is ook wel mooier en zo duur zijn ze niet.

sjaakvanvoorschoten
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor sjaakvanvoorschoten » 02 aug 2009 00:45

voordeel is dat je beter optrekt.

maar technisch gesproken:
je krijgt meer lucht. icm een grotere sproeier zal dus meer mengsel verbrand worden. hierdoor komt meer energie vrij per slag.
de compressie zal ook een beetje toenemen doordat er meer mengsel bij elkaar wordt geperst. dit zal denk ik niet gruwelijk veel meer zijn.
dingen die ik verkoop
roze racer verkocht.
ik haat hitteband :(
motto voor het beunen:
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat :)

n03L
Moderator / Wiki Admin
Moderator / Wiki Admin
  • Citeer

Berichtdoor n03L » 02 aug 2009 00:49

Als je die 15/15 erop zet icm een polini membraan, dan zal hij ook wel lekkerder lopen op zn top.

Tomos gaat te koop!

rob4
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rob4 » 12 aug 2009 21:51

Vandaag voor het eerst in twee maanden weer een stukje gereden. Alleen hield hij er na +/- 800M alweer mee op. De bougie wit... Nieuwe bougie halen en dan ook maar geleik nieuwe carberateur en een uitlaat. Dan gaat het wel goed komen met mijn brommertje.

rob4
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor rob4 » 01 sep 2009 20:45

Zo de brommer vanmiddag weer ff gefikst. (zal later wel wat foto's maken)
Hij rijd als een nieuwe! Alleen zit er een sproeier 82 in. Hij loopt er keurig mee, en de bougie is ook goed dus geen probleem.
Hij heeft wel lekker crouse control, als ik mijn stionair toerental wat opschroef houd hij een snelheid van 40 km/u aan. Alleen niet vergeten terug te schroeven bij stoplichten, anders wilt hij er van door <O~

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
67 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar