Heel erg bedankt voor de tips en de uitleg !De startmotor zit onder de linkerkap, bij het vliegwiel van de ontsteking. Dat is redelijk makkelijk zelf te doen. De accu wordt opgeladen door de lichtspoelen in de ontsteking en de spanningsregelaar die naast de bobine/cdi zit. Geen extreem ingewikkelde zaken.
Op sctootbike.nl staan veel tekeningen van Tomos hoe alles zit en hoe het heet.
Daar kijk ik altijd als ik iets wil weten van mijn brommertje.
Voor Quadro 2004 is http://www.scootbike.nl/index.php/compo ... op.browse/

Ik zie dat een accu daar voor deze Quadro maar 2 tientjes kost ?
Dus mocht ik een accu nodig hebben dan weet ik nu waar ik hem ga bestellen.
De startmotor doet zijn werk goed, maar maakt wel een nogal ratelend geluid als ik die knop indruk.....en dat is volgens mij niet zoals het hoort....kan natuurlijk ook altijd nog de kickstarter gebruiken, maar daar heb ik geen E start voor gekocht

Een startmotor kom ik overigens niet op de site van Scootbike tegen.
Tsja, hij is een jaar lang van een 16 jarig meisje geweest, kocht hem van haar vader die hem voor haar onderhield....en daarvoor is ie van een dame geweest met kinderstoeltje e.d....heb een hele zak met allerlei beugeltjes en been/tas beschermers erbij gekregen.mooi dingetje hoor.goed onderhouden ook zo te zien.
Ik vond hem wel 400 euro waard...heb er vele gezien op internet, maar zag dan jongenstaal staan met snelle uitlaten e.d (50 -60 km p/u).....en zoiets zocht ik dus duidelijk niet

Wel vermoed ik dat er andere tandwielen op zitten (niet origineel), mijn oude Tomos trok in de 1e veel sneller op maar maakte ook meer toeren...terwijl deze Quadro iets boven de 40 km uitkomt en dan nog minder toeren maakt dan mijn oude Tomos.
Er zit een standaard Bromuitlaat onder (dus zonder S bochtje), maar voor de zekerheid ga ik wel even langs de plaatselijke brommerboer en laat er originele tandwielen onder zetten, heb geen zin in een rollerbanktest en dan een boete als 60-jarige

Hij rijdt i.i.g. erg stil (beschaafd geluidje t.o.v. mijn oude Tomos die nogal knetterde), alleen wil ik die buddyzit eraf hebben en een gewoon zadel erop, want die hebben een betere vering en zitten ook lekkerder....maar dat komt allemaal wel.
En na 4 jaar geen geschok meer in de 1e versnelling (ratelen), koppeling/bak gaat erg soepel, dus als ie het zo blijft doen ben ik er erg blij mee.