Welke Tomos model heb je? a35
Wat is het bouwjaar? 1990
Sinds wanneer speelt dit probleem? sinds 2 weken
Wat is het probleem? waneer ik het fietsbruggetje van de a15 over wil, dan schakelde de brommer altijd even terug. en reed daarna zonder problemen over
het fietsbruggetje heen.
Onlangs nog iets verandert aan je Tomos? nee is niks aan veranderd en is nog helemaal orgineel
hallo allemaal,
ik ben kest en woon in de alblasserwaard, zo'n 5km boven sliedrecht. ik ben lasser van beroep en ben 36jaar.
voor dagelijks vervoer rijdt ik op een oude tomos rond model a35 staat er op, en heb de brommer gekregen van mijn schoonvader. na veel na vragen is de bromfiets zo'n 23 jaar oud, en heeft inmiddels zeer veel kilometers gereden.
nu heb ik het volgende probleempje, 2 weken terug merkte ik waneer ik het fietsbruggetje over de A15 bij papendrecht over wilde dat de trekkracht van de brommer afnam. normaal schakelde ze even terug en reed dan zonder al te veel ellende er over heen.
tot vanmorgen vroeg om 7uur, ik wil weer over de A15 heen en wat er ook gebeurde ze schakelde niet meer terug en met volgas en mee steppen kwam ik boven. daarna kwam ik langzaam weer op snelheid en merkte er niks meer aan.
ik vraag me af zou het iets van een soort koppeling kunnen zijn wat niet meer goed functioneerd??? ik ben maar een leek in bromfietsen, van auto's heb ik meer verstand en van lassen.
wie o wie weet hier een zinnig antwoord op, de bromfiets is al die jaren helemaal orgineel. enige wat vervangen is zijn voorste en achterste schokbreker's en een nieuwe uitlaat. bromfiets heeft een snelheid van ongeveer 43km/per uur