• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos stopt ermee

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
123 berichten
  • Pagina 6 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende
Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 11 jan 2014 15:50

eh wat is daar de bedoeling dan mee? o.O heb de carb wel met carburateurreiniger schoongemaakt en met een compressor doorgeblazen.
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog


Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 11 jan 2014 19:26

Als hij wel start wanneer iemand remmenreiniger in de inlaat spuit dan krijgt hij geen benzine.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 12 jan 2014 19:35

kan dat ook met deo of carbreiniger? geen zin om nu weer iets te kopen voor 1x gebruiken
dat had ik wel keer geprobeerd, maar dat werkte niet (beiden)
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
homoetje
Diehard
Berichten: 1629
Lid geworden op: 18 dec 2011 16:38
Locatie: Hoogland
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 12 jan 2014 19:39

Geen idee hoe goed die 2 werken. Remmenreiniger werkt wel goed, dat is wat ik zeker weet.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 12 jan 2014 19:42

iig dat werkte toen niet... ook als ik de inlaat wat verkleinde door voor een groot deel mijn hand erop te doen
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 25 jan 2014 13:51

kan het zijn dat ik hem nu gewoon verzopen heb dat ie daarom niet start?
mechanisch zijn alle problemen opgelost zover ik heb kunnen zien.
en hoe los ik dat dan op?
gewoon zonder gas en benzinekraan dicht en dan trappen toch? of maak ik dan juist de cilinder kaduuk?
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 08 mar 2014 16:47

zo ik ben weer terug, na lang niets gedaan te hebben heb ik hem weer uit de schuur gehaald.
ik vermoed toch dat het membraan stuk is. maar hoe weet ik dit zeker? wil niet geld aan iets uitgeven wat het uiteindelijk niet is.
moet ik nog ergens op letten trouwens bij het vervangen?
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 08 mar 2014 16:49

Als een membraan goed afsluit krijg je geen lucht terug in de carburateur. Dat kun je eenvoudig testen door luchtdruk op de cilinder te zetten en te voelen of er bij de carburateur lucht uitkomt. In dat geval is het membraan kapot of sluit niet goed af.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 08 mar 2014 16:52

hoe kan het beste luchtdruk erop zetten dan?
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 06 apr 2014 13:38

weet iemand trouwens hoe ik die gekke bouten van het spruitstuk krijg? zitten 2 gekke die rond en kegelvormig zijn... geen idee hoe iemand die er in hemelsnaam ingekregen heeft, laat staan hoe ik die eruit krijg zonder zagen... en om nu mijn complete blok eraf weer helemaal af te slopen.... dat zie ik ook niet zo zitten.
is daar ergens een truucje voor? uitboren ben ik te bang voor dat ik ze straks er niet meer uit krijg met alle gevolgen vandien... was wel ooit begonnen met zagen... maar vraag me af of dat ook echt gaat werken?
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 06 apr 2014 14:11

Dat zijn zogenaamde breekbouten en die zijn voor montage voorzien van een stukje waar gereedschap op gezet kan worden. Dit breekt af zodra de bout op zijn plek zit. Dit tegen ongeoorloofd (opvoeren) veranderen van ......

Afbeelding

In principe zijn deze weer los te krijgen door met een zaag de kop in te zagen en met een platte schroevendraaier er weer uit te halen. Als je heel handig bent lukt het ook wel met een tang. Daarna kun je gewoon zelf inbusbouten met dezelfde lengte gebruiken om het spruitstuk en membraan weer vast te zetten.

Afbeelding
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 06 apr 2014 14:24

ergens logisch dat ze het erop zetten, aan de andere kant, wel een beetje stom als je membraan omzeep is :)
even kijken of ik nog gewone M7 rond heb slingeren in de schuur.
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 06 apr 2014 14:24

Is geen M7, gewoon M5
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 10 apr 2014 16:19

ow ok, dan ga ik daar ff naar kijken/ff halen of ik die nog heb rond slingeren :)
bedankt iig!
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 13 apr 2014 15:02

membraan ziet er behalve witte oxidatie nog wel intact uit.
de beugeltjes zijn nog mooi beiden even netjes gebogen zoals het hoort, het membraan is dicht... dus geen beschadigingen ofzo.
ik heb geen idee. misschien dat de pakking kapot was. die ga ik vervangen. als dat niet werkt weet ik het ook niet meer...

Afbeelding
Afbeelding
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 apr 2014 10:15

Die oxidatie op de metalen delen van het membraan zien er niet goed uit. Heeft jouw brommer soms in een sloot gelegen of zo? Dit ziet eruit als waterschade.

Krab iig die troep weg van de aansluiting waar de pakking op moet zitten en zorg dat de pasvlakken schoon en vlak zijn als je de boel weer gaat monteren.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 14 apr 2014 15:08

helaas wel ja. hij is keer gejat en in de sloot gegooid. rest van het blok zat ook water in, maar dat is gelukkig nog allemaal netjes.
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
Berichten: 9683
Lid geworden op: 20 jul 2006 19:32
Locatie: Apeldoorn
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 14 apr 2014 17:27

Dan zou ik ook eens kijken naar de conditie van keerringen en massapunten en deze ook weer netjes maken.

Is/ zijn de dader/daders bekend en is deze schade op hun te verhalen?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 15 apr 2014 11:27

helaas niet... is ook al jaren geleden. keerringen zijn nog goed, lagers ietwat stroef maar t gaat nog :) brommerboer heeft toen ook het hele blok schoongemaakt, had natuurlijk ook laatst het blok uit elkaar, heb verder geen gekke dingen meer gezien.
zit wel wat roest in de tank maarja. daar heb je gelukkig filters voor :) de carb filter heb ik schoongemaakt, maar al te vies was die ook niet. tank is ook al doorgespoeld
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog

Gebruikersavatar
Becky
Tomosforummer
Berichten: 195
Lid geworden op: 07 feb 2011 09:29
Locatie: Rotterdam
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 07 aug 2014 12:25

helaas heb ik er weer lang niets aan kunnen doen. maar wonder boven wonder, hij startte gisteren en heb zelfs gereden. er komt trouwens rond de 230V uit de bougiekabel. is dat in orde? is trouwens wel wat lastig meten maar goed.
hij sloeg wel af toen hij eigenlijk had moeten schakelen en startte daarna niet meer. maar mijn spruitstuk ben ik 2 boutjes vergeten :roll:
knowledge is power, strengh is just a tool
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
123 berichten
  • Pagina 6 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Volgende

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.