• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

dellorto 14-9 vs brom 14-12

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
40 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende
Notagunfreak
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2021 12:30
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 09 feb 2021 15:51

Beste tomos fans.

Wat is het voordeel van een brom carburateur op je snorfiets?
Mijn setup:

22 mm bocht uitlaat, demper ingekort
stage 6 openluchtfilter
originele dellorto 14-9
sproeier 56
tandwiel verhouding 26-33
blok verder in orde, dus niks lekkend, nieuwe ketting, olie etc

Ik las op dit forum dat veel mensen dingen hadden gezegd als, hij start makkelijker, makkelijker af te stellen, gaat sneller, minder stotteren etc etc. Mijn top is op dit moment 39.

Hoor het graag!
Omhoog


fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3864
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 09 feb 2021 18:23

Met een 12 mm brom carb trekt hij harder en gaat de topsnelheid omhoog.
Omhoog

Notagunfreak
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2021 12:30
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 09 feb 2021 19:21

Met een 12 mm brom carb trekt hij harder en gaat de topsnelheid omhoog.
Zal je dat optrek verschil goed merken en hoeveel zou mijn top omhoog gaan ongeveer?
Bedankt voor de reactie trouwens.
Omhoog

fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3864
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 09 feb 2021 22:48

Voor het beste resultaat heb je eigenlijk wel een brom zuiger nodig, hoeveel hij km/h hij sneller gaat durf ik niet te zeggen want 39 km/h met tw 26-33 is al 8300 toeren..... wat mij wel erg veel lijkt voor een vrij std snor.

Wil je nog meer trekkracht dan ook nog een brom of hd kopje.
Omhoog

bromscoot
Vaste forummer
Berichten: 269
Lid geworden op: 02 okt 2018 03:25
  • Citeer

Berichtdoor bromscoot » 14 feb 2021 19:09

Beste tomos fans.

Wat is het voordeel van een brom carburateur op je snorfiets?
Mijn setup:

22 mm bocht uitlaat, demper ingekort
stage 6 openluchtfilter
originele dellorto 14-9
sproeier 56
tandwiel verhouding 26-33
blok verder in orde, dus niks lekkend, nieuwe ketting, olie etc

Ik las op dit forum dat veel mensen dingen hadden gezegd als, hij start makkelijker, makkelijker af te stellen, gaat sneller, minder stotteren etc etc. Mijn top is op dit moment 39.

Hoor het graag!
Vooral meer vulling in de cilinder. En loopt met meer vermogen als je setup dat nodig heeft.
Ik vind het persoonlijk al knap dat je op die 14/9 carb het je gelukt is om deze af te stellen met sproeier 56. En ja dat heeft denk ik te maken met de power filter?? Mijn vraag aan jou heb je dan geen problemen met de choke als je deze moet gebruiken of stationair erop moet lopen?

Mijn ervaring ermee en de originele luchtfilter en met prop is dat het bij sproeier 51 het wel ophoud (zodat je de choke nog normaal kan gebruiken..) Maar bij sproeier 52 gaat hij het moeilijk doen.. En dan is de 14/9 carb al onder maats.

Recent nog een nieuwe 14/12 gekocht (de originele voor tomos, en zag dat deze standaard met een sproeier 53 komt.

Betreft je tandwiel verhouding, daarop zal hij eigenlijk te hoog in toeren gaan draaien, tenzij je de mogelijkheid hebt om de ontstekings stand meer terug te draaien richting snor.. Op brom stand maakt hij dan teveel toeren..

Voor mij ook de reden dat ik mijn snor tomos laat omkeuren naar brom.. Aangezien mijn ontsteking met pickup is en deze niet te stellen is. Al denk ik dat een pickup ontsteking standaard al op brom staat.

Ga je harder dan 30 km per uur op de teller raad ik eerder aan om te bouwen naar brom setup. Anders loopt het gewoon kut.

Als deze setup van jou momenteel zo goed loopt met die 14/9 zou ik het persoonlijk niet veranderen. Tenzij je een cilinder neemt met een zuiger met sleuven.. (harder rijden is er meer benzine nodig)
Omhoog

bromscoot
Vaste forummer
Berichten: 269
Lid geworden op: 02 okt 2018 03:25
  • Citeer

Berichtdoor bromscoot » 14 feb 2021 19:25

Met een 12 mm brom carb trekt hij harder en gaat de topsnelheid omhoog.
Zal je dat optrek verschil goed merken en hoeveel zou mijn top omhoog gaan ongeveer?
Bedankt voor de reactie trouwens.
Niet veel als je nog een cilinder hebt zonder sleuven zuiger en je nog steeds met achter tandwiel 33 blijft rijden.

Mijn setup is het volgende:

Originele cilinder en zuiger zonder sleuven (snor model)
bromkop.
DO 14/9
26 ATV + 31 ATW
Snor spruitstuk
snelle standaard look uitlaat (speedy) met dikkere bocht (snor heeft een dunnere bocht)
Ontsteking is met pickup (maar vermoed dat deze standaard al op bromstand staan wegens de teveele toeren dat het maakt met dat 31 ATW.. In snor stand zou die juist minder toeren kunnen maken. Omdat de ontstekings tijdstip later staat.

Wat ik er van ga maken is bijna een brom setup op het ATW na dan

Dus

50cc cilinder met sleuven zuiger (komt een nieuwe cilinder, de oude is verglaasd in te boring en houd weinig olie vast)
DO 14.12
Bromkop
Brom spruitstuk
Speedy uitlaat
ATW 28

De reden dat ik naar brom wil is het volgende:

bij een snor setup mist je veel vermogen wat erg jammer is voor het plezier om op de tomos te rijden.
voor de 14/9 carb zal je altijd de luchtfilter prop erin moeten laten om het redelijk te laten lopen.
die originele luchtfilter proppen worden steeds schaarser en geen zin om hier moeite voor te doen dan als je deze weg laat met een 14/12 en dan een heel stuk beter loopt.
Heb liever een brom cilinder, omdat de spoeling beter word en geen last van bijgeluiden uit de cilinder hebt. En daarnaast de dichte zuigers worden steeds lastiger te vinden.. (zijn nog wel after market maar origineel is gewoon lastiger en onnodig duur)

Met een brom kan je ook een stuk harder en kan je eventueel ook een iets snellere cilinder eronder liggen en heb je gewoon iets meer speling kwa constructie snelheid.

ATW 33 / 31 vind ik ook onnodige onderdelen die alleen toepasbaar zijn voor een snor model.. En bij brom je er amper iets aan hebt (tenzij je dikke overtoeren wilt draaien).
Omhoog

fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3864
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 14 feb 2021 20:02

Voor een brom rijdt 26-26 of 26-28 het fijnste, dan kun je nog wat doen aan de cilinder zonder dat je een wok krijgt als je gepakt wordt.
Omhoog

Notagunfreak
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2021 12:30
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 14 feb 2021 21:22

Met een 12 mm brom carb trekt hij harder en gaat de topsnelheid omhoog.
Zal je dat optrek verschil goed merken en hoeveel zou mijn top omhoog gaan ongeveer?
Bedankt voor de reactie trouwens.
Niet veel als je nog een cilinder hebt zonder sleuven zuiger en je nog steeds met achter tandwiel 33 blijft rijden.

Mijn setup is het volgende:

Originele cilinder en zuiger zonder sleuven (snor model)
bromkop.
DO 14/9
26 ATV + 31 ATW
Snor spruitstuk
snelle standaard look uitlaat (speedy) met dikkere bocht (snor heeft een dunnere bocht)
Ontsteking is met pickup (maar vermoed dat deze standaard al op bromstand staan wegens de teveele toeren dat het maakt met dat 31 ATW.. In snor stand zou die juist minder toeren kunnen maken. Omdat de ontstekings tijdstip later staat.

Wat ik er van ga maken is bijna een brom setup op het ATW na dan

Dus

50cc cilinder met sleuven zuiger (komt een nieuwe cilinder, de oude is verglaasd in te boring en houd weinig olie vast)
DO 14.12
Bromkop
Brom spruitstuk
Speedy uitlaat
ATW 28

De reden dat ik naar brom wil is het volgende:

bij een snor setup mist je veel vermogen wat erg jammer is voor het plezier om op de tomos te rijden.
voor de 14/9 carb zal je altijd de luchtfilter prop erin moeten laten om het redelijk te laten lopen.
die originele luchtfilter proppen worden steeds schaarser en geen zin om hier moeite voor te doen dan als je deze weg laat met een 14/12 en dan een heel stuk beter loopt.
Heb liever een brom cilinder, omdat de spoeling beter word en geen last van bijgeluiden uit de cilinder hebt. En daarnaast de dichte zuigers worden steeds lastiger te vinden.. (zijn nog wel after market maar origineel is gewoon lastiger en onnodig duur)

Met een brom kan je ook een stuk harder en kan je eventueel ook een iets snellere cilinder eronder liggen en heb je gewoon iets meer speling kwa constructie snelheid.

ATW 33 / 31 vind ik ook onnodige onderdelen die alleen toepasbaar zijn voor een snor model.. En bij brom je er amper iets aan hebt (tenzij je dikke overtoeren wilt draaien).
Thanks voor de info. Heb vandaag ook toch maar een 14/12 erop gezet. Iemand in de buurt had er nog 1 liggen en voor 15 euro is dat helemaal prima. Mijn topsnelheid is niet verandert, maar mijn optrek vermogen oftewel koppel is wel daadwerkelijk verbetert. Met zware tegenwind of een brug ging mijn snelheid altijd vrij veel achteruit. Nu verschilt dit vele malen minder. Ook lijkt hij makkelijk te starten en (weet het niet zeker) lijkt mijn gasreactie een stukje sneller. Er zat een sproeier 52 in op mijn 14/9, maar ik had echt een heel gek probleem met het afstellen. Ik begon met sproeier 54, op 54 liep hij bijna niet stationair en was de gas reactie om te janken. Heb er toen een 59 in gezet, ding verzoop direct bij otprekken. Maar na het proberen met sproeier 55,57,59 blijkt dat 58 verreweg het beste is.

Heel apart sproeier 59 niks mee te beginnen sproeier 57 liep amper stationair en 58 ging als de brandweer zonder inhouden/ stotteren...? De carb heb ik daarvoor volledig schoongemaakt met (motip) remmenreiniger en werkte perfect (denk ik tenminste). Is het normaal dat je van een sproeier 52 14/9 naar een sproeier 58 14/12 moet gaan?
Zit natuurlijk wel een flinke schuimfilter op, maar nog steeds erg raar. Heb dus wel een erg kieskeurige en eigenwijze brommer blijkbaar :lol:
Maarja alles lijkt nu goed te werken. Mijn volgende stap wordt de vraagtekenveer vervangen (want die is volledig vergruist door de tandwielen) en er dan ook gelijk een hogedruk kop op te zetten.

Met mijn huidige topsnelheid van 35, ben ik ook prima tevreden, want als die op een rollenbank wordt gezet heb je een flinke kans dat die dan zit te springen tussen 34 en 35 wat dan hopelijk voor geen wokstatus zorgt.
Omhoog

Notagunfreak
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2021 12:30
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 14 feb 2021 22:28

Beste tomos fans.

Wat is het voordeel van een brom carburateur op je snorfiets?
Mijn setup:

22 mm bocht uitlaat, demper ingekort
stage 6 openluchtfilter
originele dellorto 14-9
sproeier 56
tandwiel verhouding 26-33
blok verder in orde, dus niks lekkend, nieuwe ketting, olie etc

Ik las op dit forum dat veel mensen dingen hadden gezegd als, hij start makkelijker, makkelijker af te stellen, gaat sneller, minder stotteren etc etc. Mijn top is op dit moment 39.

Hoor het graag!
Vooral meer vulling in de cilinder. En loopt met meer vermogen als je setup dat nodig heeft.
Ik vind het persoonlijk al knap dat je op die 14/9 carb het je gelukt is om deze af te stellen met sproeier 56. En ja dat heeft denk ik te maken met de power filter?? )
Ik had er eerst sproeier 56 in zitten, maar wanneer ik op mijn top zat liep die niet lekker. Ook was dit bij nader inzien een clone, met een originele dellorto 52 liep die erg netjes zonder gestotter/ inhouden.
Omhoog

Notagunfreak
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2021 12:30
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 15 feb 2021 21:29

Met een 12 mm brom carb trekt hij harder en gaat de topsnelheid omhoog.
Sinds u heel veel kennis heeft van dit onderwerp, heeft u dan enig idee waarom ik hem zo raar moet afstellen?
Zou het mogelijk met de stationair schroef hebben te maken? Snap er namelijk helemaal niks van omdat het tegen elke logica ingaat in mijn gedachtengang. (zie mijn vorige, lange reactie op bromscoot)
Omhoog

fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3864
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 15 feb 2021 21:54

In een 12 mm zit je rond de 53 met een echte dell sproeier, het kan een maatje verschillen per blokje dus als hij op een echte dell spr 52 goed loopt is dat prima.
Wat vindt jij raar afstellen, imi sproeiers gebruik ik zelf nooit meer omdat die maat niet vertrouw...ooit mee liggen klooien en daar ben ik helemaal klaar mee.
Omhoog

bromscoot
Vaste forummer
Berichten: 269
Lid geworden op: 02 okt 2018 03:25
  • Citeer

Berichtdoor bromscoot » 16 feb 2021 00:58

Voor een brom rijdt 26-26 of 26-28 het fijnste, dan kun je nog wat doen aan de cilinder zonder dat je een wok krijgt als je gepakt wordt.
Dus als je 26 - 24 doet wil je het liefst een snellere cilinder erop zetten?

Alleen met 26-28 haal je de echte 45 / 50km per uur nog niet. Hoogstens 40 op de teller.
Omhoog

bromscoot
Vaste forummer
Berichten: 269
Lid geworden op: 02 okt 2018 03:25
  • Citeer

Berichtdoor bromscoot » 16 feb 2021 01:01



Zal je dat optrek verschil goed merken en hoeveel zou mijn top omhoog gaan ongeveer?
Bedankt voor de reactie trouwens.
Niet veel als je nog een cilinder hebt zonder sleuven zuiger en je nog steeds met achter tandwiel 33 blijft rijden.

Mijn setup is het volgende:

Originele cilinder en zuiger zonder sleuven (snor model)
bromkop.
DO 14/9
26 ATV + 31 ATW
Snor spruitstuk
snelle standaard look uitlaat (speedy) met dikkere bocht (snor heeft een dunnere bocht)
Ontsteking is met pickup (maar vermoed dat deze standaard al op bromstand staan wegens de teveele toeren dat het maakt met dat 31 ATW.. In snor stand zou die juist minder toeren kunnen maken. Omdat de ontstekings tijdstip later staat.

Wat ik er van ga maken is bijna een brom setup op het ATW na dan

Dus

50cc cilinder met sleuven zuiger (komt een nieuwe cilinder, de oude is verglaasd in te boring en houd weinig olie vast)
DO 14.12
Bromkop
Brom spruitstuk
Speedy uitlaat
ATW 28

De reden dat ik naar brom wil is het volgende:

bij een snor setup mist je veel vermogen wat erg jammer is voor het plezier om op de tomos te rijden.
voor de 14/9 carb zal je altijd de luchtfilter prop erin moeten laten om het redelijk te laten lopen.
die originele luchtfilter proppen worden steeds schaarser en geen zin om hier moeite voor te doen dan als je deze weg laat met een 14/12 en dan een heel stuk beter loopt.
Heb liever een brom cilinder, omdat de spoeling beter word en geen last van bijgeluiden uit de cilinder hebt. En daarnaast de dichte zuigers worden steeds lastiger te vinden.. (zijn nog wel after market maar origineel is gewoon lastiger en onnodig duur)

Met een brom kan je ook een stuk harder en kan je eventueel ook een iets snellere cilinder eronder liggen en heb je gewoon iets meer speling kwa constructie snelheid.

ATW 33 / 31 vind ik ook onnodige onderdelen die alleen toepasbaar zijn voor een snor model.. En bij brom je er amper iets aan hebt (tenzij je dikke overtoeren wilt draaien).
Thanks voor de info. Heb vandaag ook toch maar een 14/12 erop gezet. Iemand in de buurt had er nog 1 liggen en voor 15 euro is dat helemaal prima. Mijn topsnelheid is niet verandert, maar mijn optrek vermogen oftewel koppel is wel daadwerkelijk verbetert. Met zware tegenwind of een brug ging mijn snelheid altijd vrij veel achteruit. Nu verschilt dit vele malen minder. Ook lijkt hij makkelijk te starten en (weet het niet zeker) lijkt mijn gasreactie een stukje sneller. Er zat een sproeier 52 in op mijn 14/9, maar ik had echt een heel gek probleem met het afstellen. Ik begon met sproeier 54, op 54 liep hij bijna niet stationair en was de gas reactie om te janken. Heb er toen een 59 in gezet, ding verzoop direct bij otprekken. Maar na het proberen met sproeier 55,57,59 blijkt dat 58 verreweg het beste is.

Heel apart sproeier 59 niks mee te beginnen sproeier 57 liep amper stationair en 58 ging als de brandweer zonder inhouden/ stotteren...? De carb heb ik daarvoor volledig schoongemaakt met (motip) remmenreiniger en werkte perfect (denk ik tenminste). Is het normaal dat je van een sproeier 52 14/9 naar een sproeier 58 14/12 moet gaan?
Zit natuurlijk wel een flinke schuimfilter op, maar nog steeds erg raar. Heb dus wel een erg kieskeurige en eigenwijze brommer blijkbaar :lol:
Maarja alles lijkt nu goed te werken. Mijn volgende stap wordt de vraagtekenveer vervangen (want die is volledig vergruist door de tandwielen) en er dan ook gelijk een hogedruk kop op te zetten.

Met mijn huidige topsnelheid van 35, ben ik ook prima tevreden, want als die op een rollenbank wordt gezet heb je een flinke kans dat die dan zit te springen tussen 34 en 35 wat dan hopelijk voor geen wokstatus zorgt.
Met standaard luchtfilter hoor je een 53 originele dell orto sproeier erin te hebben.
Althans mijn nieuwe 14/12 is met 53 geleverd.
Omhoog

bromscoot
Vaste forummer
Berichten: 269
Lid geworden op: 02 okt 2018 03:25
  • Citeer

Berichtdoor bromscoot » 16 feb 2021 01:10

Met een 12 mm brom carb trekt hij harder en gaat de topsnelheid omhoog.
Sinds u heel veel kennis heeft van dit onderwerp, heeft u dan enig idee waarom ik hem zo raar moet afstellen?
Zou het mogelijk met de stationair schroef hebben te maken? Snap er namelijk helemaal niks van omdat het tegen elke logica ingaat in mijn gedachtengang. (zie mijn vorige, lange reactie op bromscoot)
14/9 is zoiezo lastig af te stellen als je het standaard luchtfilter en de prop verwijderd.

Het 9mm gat is eigenlijk te klein om een goede flow te krijgen.. Daarom zit er een prop in het luchtfilter (aka kronkel bochtje/ buisje) I.p.v dat hij de lucht direct voor de lucht inlaat door kan zuigen. Word het aangezuigen lucht door het buisje vertraagd.. Het moet dan een langer traject afleggen voordat het in de carb lucht inlaat komt.
Dus in plaats van een volle hap lucht in 1 keer door die carb gaat het met de prop eigenlijk met kleine beetje door de carburateur.. En zo kan je de sproeier ook kleiner maken en zal die op een lagere zuurstof dosis gaan lopen.
Ga je de prop verwijderen, dan komt er teveel lucht voor de luchtintlaat van de carburateur en dan verstoort dan de versnelde flow in die 9mm buis.. een 12mm carb heeft hier geen probleem mee.. Kan je prima zonder die prop gebruiken.

Dus een powerfilter op een 14/9 zal nooit 100 procent goed af te stellen zijn er is gewoon te veel lucht wervelingen voor de lucht inlaat van de carbarateur. En dan hoor je vaker ook gewoon wat gestotter tijdens het rijden.
Ga je sloom beter de 14/9 laten zitten, harder dan 30km/u beter de 14/12 erop zetten.
Omhoog

fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3864
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 16 feb 2021 01:19

Voor een brom rijdt 26-26 of 26-28 het fijnste, dan kun je nog wat doen aan de cilinder zonder dat je een wok krijgt als je gepakt wordt.
Dus als je 26 - 24 doet wil je het liefst een snellere cilinder erop zetten?

Alleen met 26-28 haal je de echte 45 / 50km per uur nog niet. Hoogstens 40 op de teller.
Een std a5 cilinder krijg je vrij makkelijk aan de 54 km/h gps gemeten met tw 26-26 en een tecno circuit (9000 rpm) als je de uitlaatpoort even netjes aanpast.
Omhoog

bromscoot
Vaste forummer
Berichten: 269
Lid geworden op: 02 okt 2018 03:25
  • Citeer

Berichtdoor bromscoot » 16 feb 2021 02:50

maar dan is die niet meer origineel
tandwielen geen probleem. Maar die uitlaat niet.
Omhoog

fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3864
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 16 feb 2021 11:34

Origineel is hij zeker niet maar ik wil gewoon dat hij goed en netjes loopt, helaas doet een snor dat niet omdat hij door verschillende dingen begrenst wordt....de 9 mm carb is vaak vloeken dus gebruik ik minimaal een 12 mm.
Omhoog

Notagunfreak
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2021 12:30
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 16 feb 2021 14:57

Origineel is hij zeker niet maar ik wil gewoon dat hij goed en netjes loopt, helaas doet een snor dat niet omdat hij door verschillende dingen begrenst wordt....de 9 mm carb is vaak vloeken dus gebruik ik minimaal een 12 mm.
Is dit een beetje een aardig kleurtje? De bougie is <1 week oud, heb er nog niet super veel op gereden maar wel zo'n 40 km. Met mijn nieuwe setup zit er een kilomenter of 15 op. (Bougie NGK B6HS)

Snor cylinder/ zuiger/ kop
Dellorto 14/12 sproeier 58
Openlucht schuim filter
22mm speedy met ingekorte demper
26/33
snor stand
Ontgrenst spruitstuk
(Top 35 km/uur)
Bijlagen
WhatsApp Image 2021-02-16 at 14.46.27 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-02-16 at 14.46.27.jpeg
WhatsApp Image 2021-02-16 at 14.46.26.jpeg
Omhoog

fons716
Hopeloos verslaafd
Berichten: 3864
Lid geworden op: 20 mar 2010 17:03
Locatie: Wijchen
Contacteer:
Contacteer fons716
Skype
  • Citeer

Berichtdoor fons716 » 16 feb 2021 15:56

Dat is wel heel erg wit, lijkt meer op de verbranding van een 4takt.
Omhoog

Notagunfreak
Tomosforummer
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 jan 2021 12:30
  • Citeer

Berichtdoor Notagunfreak » 16 feb 2021 17:15

Dat is wel heel erg wit, lijkt meer op de verbranding van een 4takt.
Dus er moet een veel grotere sproeier in?
Het is een snor, dus moet ik anders gaan checken op valse lucht.
bedankt voor de hulp.

edit: hij stottert ook behoorlijk als die koud is. Als die warm is loopt die wel goed, maar trekt hij wel een beetje raar.
Zou de carberateur niet goed zijn die er onder zit. Bij de 14/9 carb is was de vorige bougie wel koffiebruin.
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
40 berichten
  • 1
  • 2
  • Volgende

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.