Kettingwiel blokkeer ik altijd (blok nog in frame) met de ketting en een staaf tussen de spaken van het achterwiel tegen de vering, of je moet zelf iets maken om het kettingwiel te blokkeren. Het omgeslagen deel van de ring terugtikken anders kun je de moer niet draaien.
Wat wil je precies loshebben van de tussenas met de 2 tandwielen? Deze kun je uit de bak halen samen met de trapperas. Daarna de ketting in de bak met beleid van de tussenas halen. Rollenkooi zit met seegerring op de as vast aan de achterzijde van het grote tandwiel. Maar ik zou dat alleen losmaken als je denkt of weet dat er wat mis mee is.
Aan de positie van de zuigerveerslotjes zie ik dat de zuiger goed gemonteert zit.
Advies opgevolgd. Alle pakkingen vervangen. De krukaskeerringen ook vervangen. Nieuwe zuiger ook (met de pijl aan de grondzijde. Dus aan de zijde van de uitlaat.Dat lager achter het tandwiel gaat zelden kapot, keerring kun je makkelijk later vervangen als dat nodig is.
Als de krukas en lagers geen spelling hebben en goed draaien hoeft het blokje niet helemaal uit elkaar, ik had eerst enkel de krukas keerringen vervangen en een nieuwe zuiger geplaatst (met een dunne koppakking).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten