Ik ben nieuw op dit forum en wil me hierom even voorstellen.
Ik ben Gerwim, 22 jaar en heb mezelf financieel gezien om zeep geholpen door de verkeerde Tomos te kopen onder het motto; goedkoop is duur koop

Nu hadden mijn vrienden en ik het geniale top idee om met een scooter rally mee te gaan doen in de Ardennen! (opzich een heel leuk plan) alleen was ik even vergeten dat ik 110KG weeg en 1,95 lang ben.. daarom kwam ik tot de beslissing om een ander blok onder mijn tomos te zetten, hiermee heb ik mijn oude ei-cillinder (1 speed blok) verwisseld door een E-start blokje die te koop stond op marktplaats (miskoop nummertje 2). Nadat ik het nieuwe blok op mijn tomos had gezet en de draden had uitgevogeld kwam ik er al snel achter dat dit blok niet goed liep. Hij rookte tussen de cilinder door (ten hoogte van de voetpakking en uit de uitlaatpakking) Om dit te verhelpen heb ik een andere voetpakking en uitlaatpakking aangebracht, de oude pakking zag er helemaal niet slecht uit en ging er makkelijk vanaf. Echter heeft het vervangen alleen voor de uitlaat pakking geholpen.
Voor het vervangen van de voetpakking en uitlaat pakking liep de Tomos stationair en ging hij aan binnen twee keer kicken. Wanneer je gas gaf smoorde hij eerst voordat hij op toeren kwam wanneer je met het gas ging spelen dreigde hij uit te vallen of viel hij ook daadwerkelijk uit.
Na het vervangen van de voetpakking en uitlaat pakking loopt de Tomos zo goed als niet meer, je krijgt hem lastig aan en hij blijft niet stationair lopen. Ook komt er veel witte rook tussen de cilinder vandaan ten hoogte van het carter. Is het slim dat ik een dikkere voetpakking koop?
voor de rest was de zuiger nog wel redelijk alleen zwarte aanslag op de bovenkant van de zuiger en veel kleine krasjes in de cilinderwand maar niet genoeg om het te kunnen voelen. Voor de rest heb ik niks aan het blok gedaan alleen de cilinder verwijderd, roest uit de tank gehaald, carb schoongemaakt, filterjes vervangen in benzinekraan en een andere uitlaat eronder gezet (bullit).
Wie o wie kan mij verder op weg helpen? wat moet ik proberen?