als dat ook niet werkt moet je je Squish goed zetten is goed zetten.. krijg je meestal ook nog wat kmp bij... k zal effe een how to neer planten..toch nog weer even een terugvalletje, ik heb straks gereden, en mijn eerste 1,5 km erop gezet ( Heb de teller teruggerdaaid naar 00000 ), en wat blijkt, zelfs met een snelle 50 alu. cilinder, 14/12 carb, en semi-originele uitlaat gaat het pokkeding gewoon niet harder dan 35.
Wel heb ik expres een vrij groot achtertandwiel gehouden, omdat ik hem eerst motorisch wil afwerken voordat ik hem met de tandwielverhouding sneller maak, maar eigenlijk had ik toch verwacht dat hij zo'n 50 zou gaan halen. Echter bij de 35 begint hij te 4 takten, dus demper eruitgeschroefd, geen meetbaar resultaat, ik denk dat ik de carb nog even open moet maken, en er toch maar eerst een flink ruimere sproeier indraai.( zit nu 53 in.), dan zit ik te twijfelen of ik niet zo'n getunde zuiger erinzet, met die opengeslepen inlaatpoorten.
mocht dit ook niet werken, dan laat ik de kop ook afdraaien, zodat ik een grotere compressie krijg.
dus af is hij de komende week nog niet, dat zal nog wel effe langer duren.
groeten Marcel
welke maat heb je ??dat van die squishhoogte had ik al gezegd, ik zei dat ik mijn kop wou laten afdraaien.
Maar die how-to daarover wil ik wel lezen, ik weet wel DAT ik hem kan laten afdraaien, maar hoever weet ik niet, wat de minimale maat is die ik mag overhouden bedoel ik dan.
het kan wel kloppen dat ik niet genoeg compressie heb, omdat ik er een standaard a5 kop op heb zitten, en een vrij dikke koppakking, dus daar is ook al wel wat mee te winnen, al is het maar 1,5mm als ik zo'n alu koppakking monteer.
Misschien wil hij dan ook al wel wat harder vooruit.
Vooralsnog denk ik dat het aan de brandstoftoevoer ligt ( Of in elk geval het gebrek daaraan ), ik ben een paar jaar lang monteur van tuimbouwmachines geweest, zoals kettingzagen en bosmaaiers enzo, en het geluid wat mijn brom gaf, was bijna identiek aan een membraancarburateur, die tever geknepen staat, dus te weinig brandstof afgeeft. Daarom ga ik beginnen met een paar maten grotere sproeier, dit zou in elk geval resultaat moeten geven.
Heeft er iemand wel een idee, welke maat ik ongeveer zou moeten nemen ???, ik weet dat dit hier niet echt op zijn plaats is, maar om hierover nou een heel nieuw topic te starten in sleutelproblemen, vond ik ook weer zoiets.
groeten Marcel
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten