• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Blok revisie

Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
28 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
philippe
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor philippe » 28 aug 2005 20:30

Het opvoeren liefst het goedkoopst, het is maar een brommertje voor de FUN

Welke olie doe je het best in je oliecarter, dikke olie of gewone olie,... ?

Nog een vraag, achter je carbu zit een rubber die aan aan de naftbak gekoppeld zit(zwart tankje met darm aan die naar de naftbak gaat). Moet deze rubber goed aansluiten aan dit zwart tankje zal ik maar zegge want bij mij komt dit gemakkelijk los, ik kan het wel vastzetten, maar het sluit niet helemaal aanlangs onder? Is dit aan vervanging toe of is dit vrij normaal?

Sorry dak de name van de onderdelen niet allemaal ken, ben nog maar in de leer.

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 29 aug 2005 06:47

voor de olie zou ik gewoon puch maxi olie halen..
er zijn zoveel verschillende olie soorten en dan weet je zeker dat het goed zit..

voor dat rubber:
dit kan eventueel wel wat minder aanzuigen.. alleen dan krijg je net iets sneller troep in je filter.. opzich niet erg, als je er maar op let.

philippe
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor philippe » 29 aug 2005 17:09

Kan het kwaad als je dikke olie neemt? Heb dikke olie genomen( vrij dik) en niet gaat alles zeer moeizaam, als ik wil kicken moet je hard duwen? Kan het zijn dat de olie de tandwielen tegenhoud?

Milan
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer Milan
Website
  • Citeer

Berichtdoor Milan » 29 aug 2005 18:19

Heey, het kan zijn dat dikkere olie zorgt voor een minder goede/geschikte smering. Maar ook een minder goede energie en warmte afvoer. Dus gewoon Puch Maxi olie halen zoals skoeddies zegt of iets soort gelijks (brommerboer?) suc6 ermee, groeten MILAN

Milan
Vaste forummer
Contacteer:
Contacteer Milan
Website
  • Citeer

Berichtdoor Milan » 29 aug 2005 18:38

by the way, zoiets heb je nodig:
http://www.easyparts.nl/showarticles.ph ... ath=429-65

philippe
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor philippe » 29 aug 2005 22:47

Mijn vader heeft me olie gegeven die hij in zijn boite doet van andere machines, ze is 90 dik zegt hij, maar heb ook gewone dunne olie of ga ik toch nog beter die puch olie kope? Heb nog ligge dus vindt dit nogal dom om nieuwe te kopen, maar als het beter is moet het maar?

skoeddies
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor skoeddies » 30 aug 2005 08:21

voor de prijs van de olie hoef je het denk ik niet te laten.. en ik zou het liever zeker weten dan dat ik opeens een vastloper of veel slijtage heb.. dan zit je veel dieper in de put..

mischien is de olie die jij hebt liggen wel perfect, maar ik zou voor de zekerheid gaan, t is maar een kleine moeite

als je toch de andere olie erin gooit kijk dan zoizo even of deze niet te oud is..

hellbat
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor hellbat » 03 sep 2005 00:53

OLIE ERAF LATEN LOPEN, EN VLUG.

In standaard motor of versnellingsbakolie zitten anti-slijtage dopes, deze geven een afzetting op onderdelen, die de slijtage verminderd, een goed voorbeeld hiervan is een olie met teflon-dope.

Er is EEN onderdeel, in het hele tomos blokkie, dat niet van die dopes houdt, en dat is je koppeling( Oftewel Frictie, of belgisch Embrajage), deze leeft op wrijving, en kan zonder wrijving zijn werk niet doen.

Daarvoor is men ooit op het heldere idee gekomen om een smeervloeistof te maken, die geschikt is voor automatische koppelingen, de zogenaamde ATF-olie ( Automatic-Transmission-Fluid ), dit vonden zowel Dhr. Tomos als Dhr. Puch zo'n goede olie, dat ze die voorschreven om in de door hun ontwikkelde blokjes te doen, en waarempel, dat werkte nog ook.

Nu zitten er hier HELE VOLKSSTAMMEN op dit forum, die de onderzoeken van Dhr. Shell, Dhr.Esso en Dhr. Texaco niet zo belangrijk vinden, en zeker de meningen van de bouwers van hun eigen bromfietsen, en er toch zomaar een andere olie ingooien. Waarom duur doen als het ook goedkoop kan. Niet ???? Nou mensen, Daar kom je nog wel achter als je de koppeling moet gaan vervangen, omdat de kurk vol met die dopes zit.

In jullie geval zou ik ook niet naar mij luisteren, zeker niet omdat ik ook door schade en schande wijs ben geworden. Ik heb ooit GEWONE MOTOROLIE in mijn Honda Shadow VT750 Australische Import gedonderd. Mijn redeniring was "Dat is toch ook een GEWONE 4-takt motor, met kleppen, en onsteking???".
Dat klopt, maar bij een motorfiets heb je ook sprake van een NATTE koppeling, en een NATTE dynamo, die dus ooki in diezelfde olie lopen, en laat net die twee onderdelen daar niet tegen kunnen. RESULTAAT VT750 EURO aan onderdelen naar de maan.

Dus, neem van mij aan, dat er in een brommerblokje BROMFIETSOLIE moet ( Verwar dit echter niet met 2-takt Mengolie, die je bij de benzine doet) anders gaat het alsnog fout.

Groeten Marcel
Ook een Gyneacoloog is een Kutmonteur.

Gesloten
  • Afdrukweergave
28 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2

Terug naar “Archief”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki