ik vind het kwalitatief uitermate teleurstellend dat me tomos zo langzaam rijd, dan zeggen jullie "dat is zo verholpen" maar ik ga geen andere cil op doen, want ik rij 150km per week op zn minst en ik wil niet dat ik met problemen langs de weg komt te staan. het is ook zo vervelend dat het zo weinig vermogen heeft, mijn tomos heeft wel eens gewoon terug moeten schakelen omdat ie anders de heuvel niet opkwam en bovenaan de heuvel had ie totaal geen zin meer om boven de 45 gaan voor een paar km... ik vind die trommel remmetjes ook niet egt fijn, zeker niet als ik op topsnelheid rijd, tis gewoon vervelend dat noodstop eigenlijk onmogelijk is, omdat het eerder een nood kilometer word. ik vind ook vervelend dat er geen compartiment opzit waar ik me spullen in kan doen, een koffertje achterop is ook zo lelijk. ik heb ook geen knipperlichten, dat is zo vreselijk irritant bij rotondes en stoplichten. me tomos trilt is ook als een gek, jah, ik ben het gewend, maar of ik het lekker vind? ... nee. ik wil ook egt zoveel gadgets op me tomosje bouwen, mja, hetgeen wat me tegenhoud is dat er geen accu opzit, en ook haast geen ruimte is ervoor. ik heb ook geen garantie meer op mijn tomos... bij die scooter heb ik gelijk weer 6 maanden professionele garantie, want het is niet een of andere sjappie met wie ik het ruil, tis een officiele scooter/brommer dealer.
tis niet dat mijn tomos alleen maar nadelen heeft, tis wel leuk dat de onderdelen zo goedkoop zijn en dat die voorlicht egt veel licht geeft en dat me brommer het altijd heeft gedaan.
mja, khad beter niet hier kunnen zetten dat ik scooter ga nemen, tis alleen maar nadelig in jullie ogen, tomos fans houden natuurlijk niet van scooters