• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Tom Tomos (ALLERLAATSTE UPDATE)

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
57 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
masterchicken
Tomosforummer

Berichtdoor masterchicken » 24 mei 2008 16:06

nja, ik ben uitgekeken op de tomos zonbeetje, tis wel leuk enzo, heb veel aan verbouwd, tis makkelijk om te verbouwen, mja, ik heb een compleet onderbouwde mening over waarom ik mijn tomos ga inruilen.

ik vind het kwalitatief uitermate teleurstellend dat me tomos zo langzaam rijd, dan zeggen jullie "dat is zo verholpen" maar ik ga geen andere cil op doen, want ik rij 150km per week op zn minst en ik wil niet dat ik met problemen langs de weg komt te staan. het is ook zo vervelend dat het zo weinig vermogen heeft, mijn tomos heeft wel eens gewoon terug moeten schakelen omdat ie anders de heuvel niet opkwam en bovenaan de heuvel had ie totaal geen zin meer om boven de 45 gaan voor een paar km... ik vind die trommel remmetjes ook niet egt fijn, zeker niet als ik op topsnelheid rijd, tis gewoon vervelend dat noodstop eigenlijk onmogelijk is, omdat het eerder een nood kilometer word. ik vind ook vervelend dat er geen compartiment opzit waar ik me spullen in kan doen, een koffertje achterop is ook zo lelijk. ik heb ook geen knipperlichten, dat is zo vreselijk irritant bij rotondes en stoplichten. me tomos trilt is ook als een gek, jah, ik ben het gewend, maar of ik het lekker vind? ... nee. ik wil ook egt zoveel gadgets op me tomosje bouwen, mja, hetgeen wat me tegenhoud is dat er geen accu opzit, en ook haast geen ruimte is ervoor. ik heb ook geen garantie meer op mijn tomos... bij die scooter heb ik gelijk weer 6 maanden professionele garantie, want het is niet een of andere sjappie met wie ik het ruil, tis een officiele scooter/brommer dealer.
tis niet dat mijn tomos alleen maar nadelen heeft, tis wel leuk dat de onderdelen zo goedkoop zijn en dat die voorlicht egt veel licht geeft en dat me brommer het altijd heeft gedaan.

mja, khad beter niet hier kunnen zetten dat ik scooter ga nemen, tis alleen maar nadelig in jullie ogen, tomos fans houden natuurlijk niet van scooters :P mja das jullie mening en ik ga dat niet veranderen. maar ik heb me eigen mening getrokken en ik ga donderdag 29 mei me tomos compleet standaard maken en 30 mei ruil ik m in tegen de scooter. en dan jah, is mijn functie op tomosforum ook wat minder nuttig :P
Laatst gewijzigd door masterchicken op 24 mei 2008 16:56, 3 keer totaal gewijzigd.
TOMOS IS INGERUILD

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 24 mei 2008 16:24

Het is jouw keus.

Ik vind het alleen jammer dat veel mensen die gewoon niet zo goed zijn in sleutelen een scooter kopen en dan de Tomos de schuld geven... Geef dan gewoon toe dat je niet zo goed kan sleutelen en geen zin hebt om het te leren. Als je een nieuwe scooter koopt en die doet het altijd is dat voor mij niet het bewijs dat Tomos kut is. Mijn Tomos heeft nog nooit stilgestaan omdat hij stuk was. Ik heb elk onderdeel wel 5 keer van de brommer gehaald en teruggezet. Ik heb er zelf andere remmen op gebouwd en dat ding liet me tot nu toe nog niet in de steek.

Maar nogmaals: Het is volkomen jouw keus, wil je meer luxe en bergruimte dan is een Tomos wss niet wat jij zoekt.

Waldo
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website

Berichtdoor Waldo » 24 mei 2008 17:37

Dat je trommelremmen het niet doen ligt niet aan tomos hoor :wink:

zeker bij de moderne velgen(die jij ook hebt) kan je ze zo afstellen dat je heerlijk hard remt, kijk een schijfrem is wel beter, maar die scooter die je neemt heeft achter ook trommel :oops:

en ik ben het idd helemaal met pim mee eens dat mensen die niet kunne sleutelen snel de brommer de schuld geven.

en over dat vermogen, een blokje met 50cc standaard kan je toch zeker wel 65 laten gaan en dan nog lekker laten trekken.

iig veel plezier met je nieuwe stofzuiger :roll:

maar iig wel bedankt voor je howto over die usb :)

ik heb hem nu aangesloten en werkt erg goed :wink:
Derbi Senda SM-Xtreme

masterchicken
Tomosforummer

Berichtdoor masterchicken » 26 mei 2008 00:04

Het is jouw keus.
Ik vind het alleen jammer dat veel mensen die gewoon niet zo goed zijn in sleutelen een scooter kopen en dan de Tomos de schuld geven... Geef dan gewoon toe dat je niet zo goed kan sleutelen en geen zin hebt om het te leren.
ik kan best eraan sleutelen, je weet niet wat mijn ervaring is enzo en dan ga je gelijk zeggen "jij kan niet sleutelen" vind ik een beetje dom en ongeargumenteerd. nu dus mijn geargumeteerde reden van waarom ik er niet te veel aan sleutel: ik wil het ding zo houden dat ik hem zo standard kan maken alsof niks aan veranderd is zodat ik hem kan verkopen/inruilen. want als je half afgebeunt tomosje hebt wil niemand hem natuurlijk. of als de onderdelen te ver zijn versleten. dan is de waarde zo gedaald van dat ding en dan heb je geen geld meer over voor iets anders. dus ik vind rigoreus brommer verbouwen geldverspilling. koop dan gelijk iets wat dat al kan! dan ben je niet zoveel geld kwijt aan onderdelen en je kan hem voor meer verkopen!. dat veel mensen veel geld insteken om da ding zo hard mogelijk te laten rijden en allerlei dingen met de remmen doen dat ze korter meegaan, mij best, maar economisch is het niet verstandig. ik koop liever iets dat gewoon alles al standaard al goed doet en waar je dus niet allerlei nieuwe onderdelen hoeft te kopen of de halve brommer voor los hoeft te halen.
zeker bij de moderne velgen(die jij ook hebt) kan je ze zo afstellen dat je heerlijk hard remt, kijk een schijfrem is wel beter, maar die scooter die je neemt heeft achter ook trommel :oops:
jah, maar achterrem wil je meestal ook niet dat ie keihard remt ivm blokkering van het wiel en dat je dus keihard op je bek kan gaan als het verkeerd gaat.
en over dat vermogen, een blokje met 50cc standaard kan je toch zeker wel 65 laten gaan en dan nog lekker laten trekken.
jah, maar dan moet ik met de veil gaan spelen, of ik moet koppelingsveren gaan inkorten, en de reden dat ik dat niet doe staat in de eerste alinea uitgelegd.
en 65 kan ik halen jah, over het stuur hangen of flink wind mee, en ik wil gewoon zowiezo 65 rijden zonder anders op de brommer te gaan zitten
TOMOS IS INGERUILD

fritszol
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer fritszol
Website

Berichtdoor fritszol » 26 mei 2008 07:00

Gewaagd om het hier neer te zetten ;)

Maak de 29ste ef een foto, ben wel benieuwd hoe die dr uit ziet!
(kben gen scooterfan, maar veel vrienden van me hebben ook scooters, dus wil ik graag verschillen checken enzo)

Succes met je scooter
Check mijn website: DewitDesign.tk

Thomazzi
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Thomazzi » 26 mei 2008 09:24

Ik vind het iig jammer dat de meeste tomosforummers de tomos achter zich laten en doorgaan naar een scooter.
Aan een scooter zitten ook veel nadelen, ze zijn zwaarder, lomper, lelijker etc.
Onderdelen kosten verrekte duur en als er iets kapot is moet je het bij de bromboer laten maken omdat je het zelf niet kan doen, dit kost veel tijd en geld.

Wat je ook doet, het is jou beslissing, maar ik vind het wel jammer dat het lijkt alsof scooters de overmacht hebben met al die plastic (...) kappen.
Kutscooters ook altijd weer. :x
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

fritszol
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer fritszol
Website

Berichtdoor fritszol » 26 mei 2008 12:46

Ik denk wel dat het een kwestie van smaak is.. Ik hou meer van ouwe bakken (auto's) uit bv 1950/1960, en vind brommers veel mooier dan scooters

Bij anderen zal het weer anders zijn..
Check mijn website: DewitDesign.tk

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 26 mei 2008 12:47

k kan best eraan sleutelen, je weet niet wat mijn ervaring is enzo en dan ga je gelijk zeggen "jij kan niet sleutelen" vind ik een beetje dom en ongeargumenteerd.
Ik beschuldig jou er nergens in mijn post van zoiemand te zijn, ik zie het alleen wel steeds vaker gebeuren en met zo'n post krijg ik iig een interessante reactie van jouw kant.
ik wil het ding zo houden dat ik hem zo standard kan maken alsof niks aan veranderd is zodat ik hem kan verkopen/inruilen. want als je half afgebeunt tomosje hebt wil niemand hem natuurlijk. of als de onderdelen te ver zijn versleten. dan is de waarde zo gedaald van dat ding en dan heb je geen geld meer over voor iets anders. dus ik vind rigoreus brommer verbouwen geldverspilling. koop dan gelijk iets wat dat al kan!
Daar zeg je wat, maar dit gaat uiteraard alleen op voor mensen die hun Tomos enkel zien als vervoersmiddel. Er zijn namelijk ook zat mensen onder ons (daar hoor ik bij oa) die hun Tomos meer zien als hobby en hem gebruiken om zichzelf dingen te leren. Of om te kijken waartoe ze in staat zijn. Tuurlijk je kan makkelijker meteen een toffe schakelbrommer kopen, maar als je al een tomos hebt staan is het misschien net zo leuk om er zelf wat van te maken.

Want makkelijk is niet altijd het leukste.

Verder heb ik in mijn reacties iedere keer gezegd dat het jouw keuze is, maar dat de door jouw gegeven redenen niet helemaal kloppen met de waarheid. Van mij mag je ook gewoon zeggen dat je scooters tof vind en dat je opkijkt naar die scootersjonnies.

masterchicken
Tomosforummer

Berichtdoor masterchicken » 29 mei 2008 18:24

Zoow, de allerlaatste update...
TOMOS IS INGERUILD

Mc. Sim
Diehard

Berichtdoor Mc. Sim » 29 mei 2008 18:35

Als je scooter over een paar weken kapot is huil je omdat je weer een tomos wilt :)
Tomos a35 (snor)----------------------- Gila Sprinter

TK9000
Tomosforummer

Berichtdoor TK9000 » 29 mei 2008 19:42

Ik geef je een paar week voordat je weer een tomos wilt.
Tomos Flexer (snor)
tecno cc
top: 40/45

masterchicken
Tomosforummer

Berichtdoor masterchicken » 29 mei 2008 22:32

Als je scooter over een paar weken kapot is huil je omdat je weer een tomos wilt :)
nee, dan lach ik want nu heb ik weer garantie, als mijn tomos stuk ging had ik het allemaal lekker zelf mogen betalen.
Ik geef je een paar week voordat je weer een tomos wilt.
nee, want dit gaat standaard al even hard als mijn opgevoerde tomos.
TOMOS IS INGERUILD

Waldo
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website

Berichtdoor Waldo » 30 mei 2008 08:09

tjezus ik begrijp niet dat mensen zo'n lelijke scooter nemen, kijk een aerox of dikke beta ark met teruglopertje is altijd leuk, maar dit chinese bami ding ziet er echt niet uit :x
Derbi Senda SM-Xtreme

Thomazzi
Oldschool
Oldschool

Berichtdoor Thomazzi » 30 mei 2008 09:20

Dat is wat je nou noemt een lelijk grafding.
De scooter van een kameraad van mij waar ik gister de 80 mee haalde, die vindt ik er zlefs nog 10 keer mooier uit zien..

Ik ga niet zeggen dat ik je gruwelijk hard uit ga lachen omdat je met pech langs de weg komt te staan, maar ik wil je wel meegeven dat (ik vind!!) je een slechte keus hebt gemaakt, m.b.t het kopen van een scooter, vooral qua het uiterlijk van deze scooter..
De beste Oldscool Moderator die je maar kan wensen

masterchicken
Tomosforummer

Berichtdoor masterchicken » 30 mei 2008 09:28

tjezus ik begrijp niet dat mensen zo'n lelijke scooter nemen, kijk een aerox of dikke beta ark met teruglopertje is altijd leuk, maar dit chinese bami ding ziet er echt niet uit :x
Tis Taiwanees o|O leer kritiek geven zonder vooroordelen :lol:
TOMOS IS INGERUILD

Waldo
Vastgeroeste forummer
Contacteer:
Contacteer Waldo
Website

Berichtdoor Waldo » 30 mei 2008 10:03

taiwanees dan, sorry hoor maar hierdoor wordt je echt uitgelachen het is een onwijs lelijke scooter

bou veel plezier ermee iig en ik hoop dat je er lol van hebt
Derbi Senda SM-Xtreme

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website

Berichtdoor PimW » 30 mei 2008 12:16

Omdat dit topic nergens meer toe zal leiden doe ik hem op slot. Als je TS je mening wilt geven over zijn inruil doe je dat maar via de PM of chat in de huiskamer ofzo.

Gesloten
  • Afdrukweergave
57 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki