• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Deo test - valse lucht ?

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
Racing RTS
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2015 14:06
Locatie: Veendam - Groningen
Contacteer:
Contacteer Racing RTS
Website Skype
  • Citeer

Berichtdoor Racing RTS » 02 jan 2016 17:46

Ik heb al veel gelezen over valse lucht, verkeerde pakkingen etc etc. Maar hoe voeren jullie die Deo test uit? En is remreiniger niet veel beter om te gebruiken?

Volgens mij is het zo dat wanneer je remreiniger op de "lekke" plek spuit terwijl de motor loopt, de motor juist wat meer toeren moet geven in plaats van moet afslaan. (Okay, teveel is ook niet goed).

Remreiniger ontbrandt snel en volgens mij beter en goedkoper als Deo.

Ik krijg mijn Tomos namelijk nog niet goed stationair afgesteld.
14-12 carburateur
Ontgrenst en bewerkt inlaat
Brom zuiger
Sproeier 65 erin.
Uitlaatspruitstuk aangepast op cilinder
Standaard cilinder en cilinderkop.
Bougie NGK BP6HS
Ontsteking op brom stand.
Biturbo uitlaat
Kleur bougie is mooi koffie bruin

Zou dit dan toch te maken hebben met valse lucht?
Vermogens verlies heb ik volgens mij niet. Maar kan ook niet vergelijken. Reageert goed en lekker snel op het gas. En voor meer toeren stationair, schroef naar links (eruit) draaien of juist rechts (erin) draaien ???
Omhoog


pampie
Tomosforummer
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 nov 2015 01:28
  • Citeer

Berichtdoor pampie » 02 jan 2016 17:56

Ik weet het fijne er ook niet van maar meer indraaien is normaal gezien dat ie harder stationair gaat lopen. Of dat dat dan meer of minder lucht is durf ik niet te zeggen. ik denk dat je m dan wat meer brandstof geeft bij stationair draaien.
Omhoog

Racing RTS
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2015 14:06
Locatie: Veendam - Groningen
Contacteer:
Contacteer Racing RTS
Website Skype
  • Citeer

Berichtdoor Racing RTS » 02 jan 2016 18:03

Ligt eraan.
Naar binnen draaien betekent afsluiten en niet open draaien.
Dus of lucht of benzine wordt verminderd.

Iemand anders?
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 jan 2016 18:06

Je zet je gasschuif gewoon wat hoger met die schroef. Indraaien is schuif omhoog, dat kan je toch zo bekijken als je je carb er een keer af hebt? 65 sproeier is wel errug groot. Weet niet of remreiniger beter is, denk dat het effect hetzelfde zal zijn, hij zuigt ipv de valse lucht het spul aan wat je op het lek spuit en dus geen lucht, dus word ie rijker. Gewoon een tijdje op een plek spuiten met stationair draaiende motor en uitkijken dat je niet zo spuit dat ie het via het luchtfilter aan kan zuigen want dan weet je nog nix :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Racing RTS
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2015 14:06
Locatie: Veendam - Groningen
Contacteer:
Contacteer Racing RTS
Website Skype
  • Citeer

Berichtdoor Racing RTS » 02 jan 2016 18:51

Okay dat is nieuw voor mij.
Dat heb ik ook niet op de exploded view kunnen zien maar is eigenlijk wel logisch. Gaan we dat eerst proberen. Als dat niet lukt gaan we kijken of er ergens valse lucht waait.
Omhoog

Racing RTS
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2015 14:06
Locatie: Veendam - Groningen
Contacteer:
Contacteer Racing RTS
Website Skype
  • Citeer

Berichtdoor Racing RTS » 02 jan 2016 19:59

Zojuist even geprobeerd.
Motor loopt nu mooi stationair en met de test ook geen valse lucht. Nu de 63 sproeier geprobeerd en dat gaat ook prima.
Morgen bij daglicht (en zonder sneeuw en/of ijzel) maar eens kijken of die op de weg ook goed loopt en of de bougie kleur goed is. Thanks !
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 jan 2016 20:24

Goeie berichten :) Bij mijne merk ik het meteen aan mijn top als de sproeier niet goed is maar misschien is mijnes wel erg gevoelig. Ik zou denken dat je nog wel kleiner zou moeten kunnen maar idd, eerst maar is ff langer stuk testen. Succes!
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 02 jan 2016 21:18

Ief, wat merk je dan op top als je sproeier te groot of te klein is?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 jan 2016 21:35

Te rijk iig dat ie langzamer loopt, te arm mogelijk niet tenzij behoorlijk te arm (ze lopen het best net voordat ie boem zegt) maar als ik op zeg 3/4 gas rijd een tijdje en dan vol gas geef en ik voel em trekken dan is ie niet te arm daar want daar wordt ie wat futlozer van.

Maar misschien had ik me moeten beperken tot een te grote sproeier, 1 maatje hoger en ik ben, weet ik wat het was, 5 km kwijt op top. Ben nog niet lager gegaan als dit dus wie weet wat ie dan doet maar vind het op zich wel goed zo, beter iets te rijk als iets te arm.

Als ie te arm staat moet ie ook wat beter gaan lopen (voelt em meer trekken) als je van vol gas naar zeg 3 kwart toe gaat. Het omgekkeerde van hierboven dus.

edit: sprak mezelf een beetje tegen en toevoeging:

ruudjuh92 poste vanmiddag dat ie in een 15/15 van 78 naar 82 gegaan is en dat ie nauwelijks verschil merkte op top dus dat is erg afhankelijk van je carb (en mogelijk de rest van je setup) Ik denk dat het verschil van een maatje meer of minder veel meer merkbaar is in een 14/9 bijv. (grotere venturie werking) of in mijn 14/12 omdat ik de flow aanmerkelijk verbeterd heb.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Racing RTS
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2015 14:06
Locatie: Veendam - Groningen
Contacteer:
Contacteer Racing RTS
Website Skype
  • Citeer

Berichtdoor Racing RTS » 02 jan 2016 22:00

Nog even een andere vraag hoor;

Ik heb een Engine stop knop gekocht (art.Nr. 80014) van de Tomos shop maar weet iemand hoe ik deze moet aansluiten?

Ik heb de zwarte van de ontsteking naar één van de twee draden van de stopknop. De andere draad van de stopknop naar de bobine toe. Echter, zo krijgt de bobine geen stroom en start de Tomos niet.

Als ik de draden er andersom aansluit wordt het niet anders.
Wil nog steeds niet starten.

Ik heb nu de zwarte rechtstreeks naar de bobine en dat is geen probleem , de motor start en loopt direct.

Wat doe ik fout?
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 jan 2016 22:01

De niet zwarte moet je aan massa leggen

Ofwel, alles laten zoals het is en de stopknop op de zwarte en massa, misschien duidelijker.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Racing RTS
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2015 14:06
Locatie: Veendam - Groningen
Contacteer:
Contacteer Racing RTS
Website Skype
  • Citeer

Berichtdoor Racing RTS » 02 jan 2016 22:07

De niet zwarte moet je aan massa leggen
De niet zwarte van de ontsteking?

De kill switch heeft twee draden, paars en grijs.
Mijn ontsteking heeft twee draden, zwart en rood (dit was geel en ...)

Ik heb diverse dingen geprobeerd maar ergens doe ik iets fout.
Moet 1 van de 2 (kill switch) aan de massa?
Hoe verbind ik de bobine dan aan de ontsteking?
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 jan 2016 22:22

Nog een x.

Je laat alles gewoon zoals het is als ie werkt zonder kill switch.

Vervolgens doe je 1 van de draden van de schakelaar aan de zwarte en 1 aan massa... klaar.

Hmm. edit, die zwarte haal je dus niet los, je knoopt die van de k/s er bij op.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Racing RTS
Tomosforummer
Berichten: 60
Lid geworden op: 04 dec 2015 14:06
Locatie: Veendam - Groningen
Contacteer:
Contacteer Racing RTS
Website Skype
  • Citeer

Berichtdoor Racing RTS » 02 jan 2016 22:38

Ah okay.
Dus gewoon de paarse vd killswitch erbij op (tussen ontsteking en bobine) en de grijze dan aan de massa.

Als ik dan de killswitch indruk verdwijnt de spanning naar de massa en geeft niets meer door aan de bobine?
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 02 jan 2016 22:42

that's it :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Beginners”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.