Is de ketting nog wel goed gespannen (niet slap geworden) waardoor die af en toe over de tanden slipt. En zit het voor tandwiel nog wel goed vast.
Ik heb dat bekeken en dat lijkt in orde te zijn. Ketting en tandwielen zijn trouwens wel vernieuwd door de vorige eigenaar maar de omgevouwen plaat om de moer te borgen zit er ook gewoon op.
Er is ergens een topic te vinden over iemand die geluiden hoort uit zijn achterwiel. Dat probleem lijkt heel erg op het mijne. Hij kan een 3 minuten geen geluid maken en dan weer binnnen 2 minuut bijv 2 keer die klak. En dat lijkt uit het achterwiel te komen.
Als ie op de middenbok staat en ik draai het wiel naar voren of naar achteren dan hoor ik niks. Als ie loopt op de middenbok en draai aan de gashendel en sta wat te gassen dan hoor ik niet en krijg ik het geluid gewoon niet te horen.
Ik zit dus te denken aan de achterwiellagers? Morgen gaat als het goed is het wiel eraf en hoop ik te zien dat het daar aan ligt dan laat ik ze bij de bromboer even vervangen want dat ga ik zelf niet redden. Heb geen bankschroef ofzo maar kan wel binnen klussen. Brommer staat in een verwarmde berging en rij nu al 10 dagen niet mee rop dat ding. Jammer want nu moet alles met de auto.