• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

tomos stopt ermee

Net nieuw op dit forum, of twee linkerhanden? Dan is het beginnersforum iets voor jou. [wil je ook supporter worden voor dit forum? meld je aan voor de groep supporters ;)
Forumregels
Om u goed te kunnen helpen hebben wij een support template gemaakt.
wilt u zo vriendelijk zijn om deze in te vullen bij een nieuw topic! --> mededeling
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
123 berichten
  • Pagina 2 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • …
  • 7
  • Volgende
homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 03 sep 2013 01:18

Vertel het dan niet op een manier dat iemand denkt dat je het niet weet. Wat jij verteld in jouw tekst net daar zeg je eigenlijk gewoon dat de compressie te maken heeft met de benzinetoevoer. Dat jij wat anders bedoeld kan ik niet weten. Ik lees wat er staat, niet wat jij denkt.

No offence, maar misschien moet je voortaan iets beter nadenken over hoe je het verhaal gaat opschrijven.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

buitertje
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor buitertje » 03 sep 2013 08:25

en de suggestie van benzine slang schoonmaken is volgens mij ook al geweest btw

Becky
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 12 nov 2013 13:23

helaas ben ik de afgelopen tijd erg ziek geweest dus heb helaas niets kunnen doen, maar heb nu voor een prikkie aan onderdelen een hoop kunnen kopen.
gezien het fantastische zomerse weer nu (kuch kuch) wil ik maar het hele blok er maar af halen...

edit: motorblok is eraf, nu maar de keerringen vervangen...

het stationair uitvallen komt niet door een vervuilde benzineslang. die heb ik namelijk compleet vernieuwd. ook de kraan zelf is aardig nieuw..
de filter heb ik ook weer ertussen uit gehaald, maar helaas zonder verschil... de carb is helemaal schoon en de sproeier is helemaal schoon. ook het vlotterbakje is zonder rare troep.....
enigste wat evt nog zou kunnen zou iets bij de cilinder zijn...?
knowledge is power, strengh is just a tool

luilak
  • Citeer

Berichtdoor luilak » 14 nov 2013 01:13

als een brommer/snorfiets 2 jaar stil staat, gaat de benzine in je tank bezinken.
deze verouderde benzine heeft geen kracht meer en gaat ook stinken.
de benzine in je carburateur is op gedroogd en laat een wit laagje achter op je sproeier en in je venturie pijp(het koperen pijpje waar je sproeier in zit)

zoals ik je verhaal terug lees heb je de sproeier schoon gemaakt en je tank gevult met euro 95, zonder de oude benzine er eerst uit te gooien en je tank te spoelen.
dat je motor vermogen verliest komt doordat de rotzooi in je tank gelijk weer naar je carb gaat en je sproeier weer dicht slibt.
hiermee kun je mazzel hebben,dat je cilinder geen schade heeft opgelopen door deze verkeerde benzine.

ik lees nergens dat je ook je olie ververst hebt???....ook dit is minder geworden omdat het 2 jaar stil gestaan heeft.

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 14 nov 2013 13:45

als een brommer/snorfiets 2 jaar stil staat, gaat de benzine in je tank bezinken.
deze verouderde benzine heeft geen kracht meer en gaat ook stinken.
de benzine in je carburateur is op gedroogd en laat een wit laagje achter op je sproeier en in je venturie pijp(het koperen pijpje waar je sproeier in zit)

zoals ik je verhaal terug lees heb je de sproeier schoon gemaakt en je tank gevult met euro 95, zonder de oude benzine er eerst uit te gooien en je tank te spoelen.
dat je motor vermogen verliest komt doordat de rotzooi in je tank gelijk weer naar je carb gaat en je sproeier weer dicht slibt.
hiermee kun je mazzel hebben,dat je cilinder geen schade heeft opgelopen door deze verkeerde benzine.

ik lees nergens dat je ook je olie ververst hebt???....ook dit is minder geworden omdat het 2 jaar stil gestaan heeft.
Als je goed het hele topic doorgelezen had, dan had je gezien dat er hele nieuwe mengsmering in de tank is gegooid en het oude mengsel er uit is gelopen.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
-Uitlaat poort @29,34mm breed
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit
Trekveren koppeling @Stage6 oranje

Becky
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 14 nov 2013 15:17

de olie zelf heb ik eerlijk gezegd niet ververst. dit ga ik nu doen.. heb daar helemaal niet meer aan gedacht eigenlijk.
hopelijk krijg ik de boel nog weer aan de praat. zou erg zonde zijn... motorblok is wel enorm smerig... de keerring aan de kant van de ontsteking ziet er nog wel goed uit, dus die kan ik gewoon laten zitten... ben benieuwd naar de andere kant...

luilak
  • Citeer

Berichtdoor luilak » 14 nov 2013 19:25

Als je goed het hele topic doorgelezen had, dan had je gezien dat er hele nieuwe mengsmering in de tank is gegooid en het oude mengsel er uit is gelopen.
als jou drang om steeds beter te zijn als een ander, iets minder zou zijn, dan had je ook gezien dat ik het over het carter olie heb, en niet over wat er in de tank zit.

gelukkig heeft becky meer verstand van uitdrukkingen van mensen, en weet zij/hij Wel wat ik bedoel...

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 15 nov 2013 01:13

Ik heb geen drang om beter te zijn, ik corrigeer je voor zover ik kan. Bovendien praat je in je eigen bericht wel degelijk over de benzine zelf dus ik weet niet waarom je dat nu zit te ontkennen?

En ook al zou je carterolie slecht zijn, dan stopt je brommer er niet mee, tenminste als hij niet vastloopt in de versnellingsbak maar dat gebeurt niet zo snel. Dus dat is leuk om te vervangen als het blokje weer goed loopt, maar is zeker niet de oorzaak van het probleem.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 15 nov 2013 02:11

Graag OT blijven aub. Afbeelding
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

luilak
  • Citeer

Berichtdoor luilak » 15 nov 2013 04:21

benzine bezinkt als je het lang laat staan, dit zelfde gebeurd met olie ook.
je motor loopt niet alleen op benzine, maar krijgt daar ook smering en koeling van.
dat zelfde smering en koeling krijgt hij ook van de olie in je versnellingsbak.
als je dus olie 2 jaar in een stil staande brommer hebt, bezinkt de olie en geeft deze geen koeling meer aan je motor waardoor deze sneller warm loopt.
als je dan zoals becky ook nog eens benzine gebruikt waar geen smering in zit, zal je motor nog sneller warm lopen.

in mijn reactie geef ik aan dat benzine bezinkt en een film laagje van wit aanslag corrosie achter laat in de sproeier en in de venturie pijp.
en dat je dus behalve de sproeier ook deze venturie pijp dient schoon te maken.
en als laatste zeg ik dat je ook je olie moet vervangen.
hierbij hoef ik toch niet te zeggen dat het om je carter olie gaat????
ik ga er van uit dat iedereen die een brommer heeft , wel weet welk olie ik bedoel.

Becky
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 15 nov 2013 16:10

help, de carterkap zit vast :roll:

de linke kant licht open (ontsteking) nu de koppelingskant...
alle olie is eruit (zwart/bruine drap) en alle boutjes zijn eruit... maar de carterkap wil niet los. na wat ram en mepwerk rondom nog geen beweging... na wat tikken op de plek waar de kickstart zat heb ik wel een minigleuf rondom los maar hij komt er niet af! ik kan vrijwel overal een schroevendraaier een iniminibeetje tussen wiebelen... maar het lukt me echt niet hem eraf te krijgen... iemand een idee?

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 15 nov 2013 16:19

Met een schroevendraaier er tussen porren moet je mee uitkijken dat je de carterhelft of de kap niet zodanig beschadigt dat hij er niet meer volledig op kan.

Veel rustig tikken met een rubber hamertje en veel geduld hebben. Veel schudden aan de kap en dan moet hij wel los komen op gegeven moment. Is inderdaad een lastig klusje wanneer die kap er lang niet af is geweest.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit

Becky
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 15 nov 2013 16:22

helaas lukt het tot nu toe echt niet.... ben er al paar uur mee bezig.... pfff en morgen nog visite en gezien ie op de eettafel staat erg irritant :') waar kan hij eigenlijk nog aan vast zitten dan?

homoetje
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor homoetje » 15 nov 2013 16:51

Als je alle imbusbouten er uit hebt gedraaid dan zou hij in principe los moeten zijn, en dan met het nodige geweld en beleid er af gehaald moeten kunnen worden.
Setup:
*Maxwell Racing 65
-Inlaat spijl verwijderd
16/16 Dellorto SHA
Techno Circuit

Becky
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 15 nov 2013 17:01

en een tik op de as bij de ontsteking? kan dat ook helpen? of mol ik hem dan?

RBurgundy
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor RBurgundy » 16 nov 2013 14:55

Even de carterhelft verhitten kan ook helpen.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 16 nov 2013 17:41

Hij kan wat klemmen op de pasbussen. Of idd plakken aan de pakking. Als het goed is zitten er aan 2 kanten wat inkepingen waar je een platte schroevendraaier tussen kan steken en zo wat ruimte kan maken door deze (met beleid) wat te porren tussen carterdeksel en carter.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Becky
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 16 nov 2013 21:37

verwarmen vind ik een beetje eng... zie dan gelijk hele vlammenzeeën voor me... tja ben beetje een paniektante hihi, met een schroevendraaier kwam ik er deels wel tussen, maar alleen aan de achterkant zeg maar. bij de cylinderkant niet... wat ik ook deed... ik probeer ik volgende keer nog wel... anders laat ik nog een keer mijn vriend ermee prutsen, die heeft wat grotere handen en is wat sterker... nadeel van kleine kippe-armpjes misschien... -.-'

luilak
  • Citeer

Berichtdoor luilak » 16 nov 2013 22:10

er zitten in het blok hier en daar wat bussen, ik vermoed dat hij daar op klemt.
als je een platte schroeven draaier tussen de carterhelften kun schuiven dan moet je effe door wrikken.
deze bussen schuiven mee naar buiten en zijn ongeveer een halve cm lang.
voorzichtig door blijven tikken met een hamer en wrikken hij komt vanzelf..

Becky
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Becky » 16 nov 2013 22:25

hopelijk beschadig ik hem dan niet. nog maar een keer als een malle aan het ding gaan zitten wiebelen en schudden en voorzichtig gaan wrikken.... pfff... ff een keerring vervangen.... hoe verwarm ik hem zonder hem in de brand te zetten? misschien beetje stomme vraag, maar behalve een brander zou ik het niet weten :roll:

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
123 berichten
  • Pagina 2 van 7
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5