• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Mijn Tomos A35 opfrisbeurt.

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
163 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 9
  • Volgende
Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 25 feb 2016 21:21

Weet jij toevallig ook wat de meerwaarde is van de 2 strookjes kurk in mijn pakkingset?

Ben er achter dat 1 zo'n strook in een rand van mijn carburateur past. Maar standaard zat hier niks in. En waarom worden er 2 geleverd? :s
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 25 feb 2016 21:40

Denk dat die zijn voor het soms meegeleverde luchtfilter. Waarom 2, geen idee.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 26 feb 2016 17:30

Heb de cilinder er nu opzitten maar viel mij op dat de zuiger niet gelijk staat met de rand van de cilinder.

De voetpakking die ik er tussen heb is voor een snor(1mm). Waarschijnlijk zat er de vorige keer een pakking van een Brom tussen. Heeft dit nadelen?

De koppakking is een alu 1mm
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 feb 2016 18:53

Heeft een voor en een nadeel. Als je de cilinder en de kop goed vlak hebt wil het zonder koppakking. En er zijn ook 0.5 en als het goed is ook 0.25 koppakkingen. Pak je weer een klein beetje compressie terug.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 26 feb 2016 20:11

Compenseer het dan wel weer met de koppakking. Wil hem na een dik half jaar graag weer horen snorren :mrgreen:

Moet de carter kappen nog wel repareren kwam ik achter, wat de vorige eigenaar daar mee heeft gedaan :?
DSC_0856.JPG
DSC_0859.JPG
Uhm.. Oeps?
DSC_0860.JPG
DSC_0861.JPG
Nog zonder kick start. Die had er geen in in...
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 feb 2016 20:20

Bij jou ook al niet ;)

Je hebt al een hd kop, scheelt ook al weer, helemaal ideaal is het niet maar loopt er verder prima om hoor.

Zo'n kap had ik laatst ook, gevalletje gebroken ketting.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 26 feb 2016 21:27

Kan later de voetpakking altijd nog aanpassen.
Moet ook nog een keer de tandwielen en ketting vervangen zoals je op de foto misschien kunt zien. Maar wil straks eerst kijken hoe hard hij loopt om vervolgens af te stellen met tandwielen.

Is dan dus een flinke klapper geweest :(
Ja op een of andere manier wil de kick niet lekker op de as. Doe het wel als hij onder de tomos hangt.
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 26 feb 2016 23:23

Dremel stuk :( dus opzetstukje op de boormachine ^O^
DSC_0863.JPG
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 26 feb 2016 23:37

Hij is iig een stuk lichter zo ;)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 27 feb 2016 12:08

Gaat meer om het doorlaten van meer lucht :p
Is aluminum dus weegt al geen drol.

Zat zojuist eens wat rond te neuzen op het internet en kwam er achter dat het stationair gaatje bij een 9mm carb. 0,5mm is en bij een 12mm carb. 0,6mm

Is dan de 15mm carb. 0,7mm?

Dan dat gaatje maar even aanpassen namelijk
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 feb 2016 15:46

Snap ik :)

niet je membraan afgetekend volgens mij :|

Dat zou best is kunnen van dat gaatje, dat had ik nog niet gevonden, top info! Kan dat zelf niet meten maar ik zou em eerst zo ff proberen voor ik daar in ging wroeten.

edit: o, wacht ff, jouwes was 9 mm natuurlijk.... tja, dan moet je misschien wel.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 27 feb 2016 16:53

niet je membraan afgetekend volgens mij :|
Bijlagen
DSC_0865.JPG
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 feb 2016 17:07

In de wiki staat beschreven wat ik bedoel, verder houd ik op te zeuren, er onder die handel :D
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 27 feb 2016 17:29

Heb hem inderdaad iets ruimer dan in wiki.
Zal vast niet zoveel verschil maken.

Beter iets meer gezeur en alles goed dan achteraf de boel weer los moeten breken :mrgreen:
Bijlagen
1456590437469-1086262718.jpg
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 feb 2016 18:11

Tja, het gaat er niet kapot om dus wat dat betreft maakt het niet uit. Nu is het zo bijwerken van het spruitstuk sws marginaal waarschijnlijk maar kan maar zo wezen dat je het nu net zo goed niet had kunnen doen en heel misschien zelfs beter niet.

Als 'flow' ergens een hekel aan heeft is het, bobbels, scherpe randen en obstakels en snel de bocht om moeten. Als je dat als uitgangspunt neemt ga je kijken waar en hoe je dat kan verbeteren.

Schroef voor de grap je membraan is uit elkaar en leg of schroef dat op je spruitstuk dan zie je snel genoeg wat ik bedoel denk ik. Maar waarschijnlijk heb je gelijk en maakt het allemaal niet zo veel uit.

ps: mijn eerste poging was ook(?) gehaast en dus... k.u.t. (en nog erger, ik wist beter ;))

Dit is een foto van mijn laatste toen ik bezig was, geeft iig een idee. Hoeft niet zo rigoreus natuurlijk maar gaat om de overgang.
spruit-kl.jpg
spruit-kl.jpg (33.23 KiB) 3791 keer bekeken
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 27 feb 2016 19:14

Was de bovenstaande nog wel bruikbaar met dat gat? :p

Heb nog 2 spruitstukken liggen dus.... :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 27 feb 2016 20:36

Ach, trok een beetje valse lucht, ken geen kwaad toch ;)

Al doende, maak m'n volgende vast ook net weer ff anders.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 27 feb 2016 21:54

Heey "zeurpiet" haha

Heb een andere gefixt hoor ;)

Meteen de boel gepolijst, ook al zienje er straks niks meer van :(
Bijlagen
DSC_0871.JPG
DSC_0870.JPG
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 28 feb 2016 10:55

Beters :)

Hulsje er nog even goed uit en gaan.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

Gerard.
  • Citeer

Berichtdoor Gerard. » 28 feb 2016 14:00

Ja dit is een buisje van een beunhaas. Half uitgeboord ipv er uitgetrokken :s

Edit: het is nu wachten op het 0,7mm boortje en dan kan de boel er weer onder.

Nu moet ik ivm de nieuwe zuiger eerst 300km inrijden(gaat lang duren ivm kleine afstand :p)

Wat is de beste meng verhouding voor het inrijden? 1:30/1:40? Of?
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
163 berichten
  • Pagina 4 van 9
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 9
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.